"Sebenarnya...." Kyungsoo tidak dapat meneruskan ayatnya apabila IPhone 6s milik Mingyu berdering. Cepat ii dia mengangkat panggilan itu.
"Yaboseyo." jawab Mingyu ringkas.
"Nae Mingyu pergi ke sana sekarang, omma." Mingyu menamatkan panggilan dan terus memandang ke arah Kyungsoo.
"Tolong aku?"
"Tolong apa?"
"Teman aku pergi rumah aku kejap, omma aku suruh check rumah sebab omma aku tak ada kat rumah untuk dua tiga hari ada hal, juseyo."
"Nae boleh je." Kyungsoo hanya menurut dan sedikit lega kerana perkara sebenar tidak diketahui oleh Mingyu lagi. "Mungkin bukan sekarang." kata Kyungsoo perlahan namun masih dpt didengari olah Mingyu.
"Hah? Aku ada dengar kau cakap sesuatu...apa dia?"
"Ehhh tak ada apa, palliwa siap nnti mlm." Kyungsoo cuba mengubah topik. Mingyu hanya mengangguk, dia masuk ke dlm bilik untuk pergi bersiap.
"Ok dah sampai jom, check kalau ada pintu bilik terbuka ke lampu terpasang ke. Apa ii kau boleh tutupkan. Kau kt bawah aku kt atas, ok."
"Ok." Kyungsoo membuat thumbs up.
Mereka berdua masuk ke dlm rumah Puan Oh dan mulakan kerja mereka. Mingyu terus naik ke atas untuk melihat keadaan di sana. Sudah dia periksa setiap tempat semua terurus, tiada yg perlu dibetulkan.
Namun langkahnya terhenti apabila ada satu bilik yang pintunya terbuka menimbulakan perasaan hairan. Setahunya, bilik itu tidak pernah di gunakan oleh dia atau Puan Oh.
Langkah di tuju ke sana untuk menutup pintu, niat Mingyu terbatal apabila ada barang ii di dlm bilik itu. Dia sangka bilik itu kosong, tidak pernah digunakan.
Tanpa membuang masa Mingyu masuk ke dlm bilik itu, mahu melihat isinya. Hanya barang ii yg sudah lama tidak digunakan.
"Bila masa omma letak barang ii kat sini?"kata Mingyu dalam hati. Dia melihat ada sebuah kotak sederhana besar yg telah menarik perhatian dia. Kotak berwarna merah. Di atas kotak itu bertulis....
YOU ARE READING
I'm Waiting For You
RomanceSeorang hilang memori. Seorang lagi tidak pernah melihat wajah kekasih. Siapa yang menunggu. Kesudahan??? Watak: ●Jisoo blackpink ●Mingyu seventeen ●Kyungsoo/chingu mingyu