Kapitel 4

32 2 1
                                    

Jag var nere i källaren igen. Jag kunde inte göra så mycket så jag skickade ett sms till Melina: Tonight... ifrån Tovas mobil. Sen ströps jag Tova till döds. Tova hade Melinas nyckel, så jag kom in till Melina ganska enkelt. Jag la Tova på golvet så att Melina skulle se hennes lik. Jag satte mig på bussen på väg till Melinas hus. Jag halade upp Melinas nyckel ifrån fickan och låste upp dörren. Jag gick in i huset. Jag tittade på väggen, där hängde en digital klocka. 02:37 stod det med röda lysande siffror. Jag såg Melinas mobil ligga på laddning i köket. Jag vet inte varför men för första gången tvekade jag. Var det för att hennes föräldrar var hemma? Jag vet inte men jag satte munkavel på henne innan jag väckte henne. Jag grep tag i hennes handleder. Hon tittade skrämt på mig. Jag lyckades att trycka ner henne i väskan. Med Melina i väskan lyckades jag ta mig till busshållsplatsen och sätta mig på bussen. När jag kom ner i källaren öppnade jag väskan. Melina kravlade ut. Hon drog av sig munkaveln och tittade på mig.
-Vad fan är fel på dig?! skrek Melina.
Då såg hon Tovas lik och blev vettskrämd.
-Vad har du gjort med henne?! Snälla gör inte så med mig! Jag lovar att inte säga nåt till nån!
Jag var tyst. Jag ska till skolan imorgon men innan det tittar jag till dig. Hon bara tittade på mig. Jag gick ut ifrån källaren. När jag kom till mitt rum bytte jag om. Jag la mig i sängen. Nöjd med vad jag hade gjort.

Tonight~swedishWhere stories live. Discover now