Det hade börjat en utredning om Tova och Melinda. På måndagen kom det två poliser som intervjuade några elever. Fast de intervjuade inte mig. De frågade deras vänner om vart Tova och Melinda sa att de skulle gå osv. Det blev ett väldans liv om vad som hade hänt. Folk pratade hela tiden om sms:et Melinda hade fått. Vårat prov var inställt. Det var bra eftersom jag inte hade pluggat särskilt mycket. Jag hade bara pluggat en gång med Marcus. Då fick jag lust att ringa honom. Vilket jag gjorde också. Han hade blivit sjuk och visste därför inte att de hade startat en utredning. Jag stod och sms:ade med mamma när rektorn kom fram. Jag följde med till hans kontor. Jag blev väldigt rädd att de misstänkte mig.
-Sätt dig, sa rektorn när vi kom in på hans kontor.
Jag gjorde som han sa.
-Jag har märkt att du inte har så många vänner i din klass. sa rektorn.
-Nej det har jag inte. svarade jag.
-Vill du byta till D klassen? frågade rektorn.
-Ja gärna.
-Bra då börjar du där imorgon.
-Okej.
Imorgon?! tänkte jag. När jag kom ut ifrån rektorns kontor messade jag Marcus. Han blev glad att jag skulle börja i hans klass.
Min sista lektion blev inställd så efter skolan åkte jag hem till Marcus. Han var ensam hemma. Marcus var super förkyld. Jag blev insläppt. Jag berättade om samtalet med rektorn och poliserna som hade varit i skolan.
Marcus bara satt och lyssnade.
-När börjar vi imorgon? hörde jag mig själv säga.
-9:00 tror jag. svarade Marcus.
-Okej.
Sedan blev det tyst. Det var stelt att bara sitta där.
-Vill du gå på bio efter skolan imorgon? hörde jag Marcus säga.
-Ja. svarade jag.
Hade Marcus precis bjudit ut mig?! Jag vet inte..
-Vad vill du se? frågade Marcus.
-Vet inte, gillar du romaner?
-Ja det gör jag.
Jag kollade på klockan.
-Jag måste nog gå nu..
-Okej, ses imorgon.
-Ja det gör vi.
Nät jag kom ut kändes det bra. Jag skulle se en romantisk film med Marcus dagen efter.
ESTÁS LEYENDO
Tonight~swedish
Misterio / SuspensoTonight är en mord serie som är skriven ur mördarens perspektiv. Det handlar om en 14 årig flicka som inte är helt normal. Hon är en mördare. Hon mördar bara av rent hat. Har någon gjort något emot henne är deras framtid kort och hemsk. Hon skickar...