Kapitel 10

27 0 0
                                    

Nere i källaren igen. Elin grät när hon såg mig.
~Släpp mig snälla!!~

~Varför skulle jag göra det?!~

~Snälla, snälla~

~Jag trodde att du hade tappat hoppet, fast det är ju såklart roligare om du inte har det~

Hon grät. Jag halade upp Melindas mobil.

~Men.. Men.. den är ju Melindas..~

~Vad har du gjort med Melinda?!~

~Det har väl inte du med att göra~

~Jo.. Jo det har jag! hon är min syster~

Jag skrattade åt henne. Jag tog fram piskan. Jag höjde den högt upp i luften.
~Nejj..~
Jag log mot henne. Sedan lät jag piskan vina igenom luften. Hon skrek till när piskan nådde hennes ben. Jag höjde piskan igen.
~Nej!! NEJ INTE IGEN!!~
Jag lät piskan vina igenom luften igen. Den slog emot hennes ben. Den här gången blev det ett sår. Elin grät.
~Snälla..~

~Aldrig!~
Jag bestämde mig för hur Elin skulle dö. Men jag ville dra ut på det. Jag gav henne lite vatten. Det skulle jag göra varannan dag. Så att hon inte dog men plågades av törsten. Klockan var 01:34 när jag gick tillbaka. Så fort jag kom hem hörde jag pappas snarkningar, han hade kommit hem. Då kom jag att tänka på mamma. Vad hade hänt med henne? Vi hade hört något ifrån henne nu. Men sjukhuset hade ju meddelat ifall hon gade dött. Fast det kanske de hade gjort när jag var borta. Fast nej, då hade Alva ringt mig.

Tonight~swedishWo Geschichten leben. Entdecke jetzt