På morgonen vaknade jag brevid Marcus. Det kändes bra. Jag kom att tänka på Elin. Jag fick sånna skuldkänslor så jag packade ihop mina saker och smög ut ur huset utan att väcka Marcus. Jag tog mig bort till källaren. Elin levde fortfarande. Jag hade tagit med nya kläder, vatten och mat. Hon bytte om åt och drack. Hon frågade mig varför jag gjorde så. Jag bara tittade ner i golvet. Sedan tittade jag upp igen.
-Skuldkänslor... mumlade jag lågt.
-Det borde du ha. Svarade Elin.
Jag gick fram till dörren och öppnade den. Sedan visade jag att hon kunde gå ut. Elin gick försiktigt ut. Jag stängde dörren efter henne. Sedan gav jag henne nycklarna och så åt henne att slänga dem i brunnen brevid källaren. Hon gjorde som jag sa. Sedan gav jag henne min mobil.
-Berätta inte för polisen, då tar de ut mig härifrån. Säg att du behövde komma bort ifrån allting nu när både Melinda och Tova är borta.
-okej. Svarade Elin tyst.
Sedan tog hon första buss hem. Jag gick och satte mig i stolen som stig mitt i rummet. Nu behövde jag bara vänta på att dö. Det gick 2 dagar och jag förstod att jag skulle dö. Då hörde jag att dörren smällde upp. Det var Elin. Hon hade vatten, mat och rena kläder. Jag drack, åt och bytte om.
-Jag kunde inte låta dig dö här. viskade hon.
-Du måste lämna mig här! Och kom inte tillbaka! nästan skrek jag.
-Nej, jag överlämnar dig till polisen. De får bestämma ditt straff. Inte du, du är bara 14 och fattar inte vad som är rätt än. sa Elin.
Hon tog ut mig ur källaren och vi åkte tillsammans till polisstationen. Hon var inte rädd att jag skulle rymma. När vi kom fram till polisstationen gick vi in tillsammans. Jag gjorde inget motstånd.
-Ja, vad har hänt? frågade mannen i receptionen när han såg våra allvarliga miner.
-Det är om Melinda och Tova. Sa Elin kort.
-Vet ni nåt om det. frågade han.
-Ja det kan man ju säga. sa Elin och tittade på mig.
-Det var jag. sa jag. Jag kan visa stället jag dödade dem på. Hur jag gjorde det och vad jag gjorde med liken, jag tänkte döda Elin också men släppte henne fri.
-Oj, eeh det kom oväntat. följ med mig här.
Jag fick berätta hela historien. Om hur jag dödat Tova och Melinda och hur jag kidnappat Elin och hur Elin räddade mig.
BINABASA MO ANG
Tonight~swedish
Mystery / ThrillerTonight är en mord serie som är skriven ur mördarens perspektiv. Det handlar om en 14 årig flicka som inte är helt normal. Hon är en mördare. Hon mördar bara av rent hat. Har någon gjort något emot henne är deras framtid kort och hemsk. Hon skickar...