2. De ontmoeting

349 9 5
                                    


Pov Aimée

Ik ga naar beneden waar ik mijn ouders al zie wachten en als ik er ook ben gaan we de deur uit naar de buren.

Mijn vader drukt op de bel en even later verschijnt er een klein meisje ik schat haar de leeftijd van Lena.

Niet veel later komt er een vrouw bij staan.

'Hallo jullie zijn vast onze nieuwe buren. Ik ben Gerd en dit is Emma.' zegt de vrouw.

'Hallo ik ben Rick en dit is mijn vrouw  Sophie en mijn twee dochters Lena en Aimée.' stelt pap ons voor.

'Kom binnen dan roep ik even mijn man en mijn zonen.' zegt Gerd.

Als we binnen zijn worden we begeleid naar de woonkamer waar me in de zetel gaan zitten.

'Emma ga jij even je broers.' vraagt Gerd.

Emma knikt en gaat weg.

Pov Martinus

Ik zit op Marcus zijn kamer en we zijn gewoon over voetbal aan het praten tot Emma binnenkomt.

'Emma hoeveel keer heb ik je al gezegd dat je eerst moet kloppen voor je binnenkomt.' zegt Marcus.

'Sorry Marcus maar ik moest jullie komen halen van mam de nieuwe buren zijn hier.' zegt Emma en trekt ons mee aan onze armen.

Als we op de trap zijn laat Emma onze armen los en rent als een gek naar beneden en mac en ik gaan gewoon lekker traag naar beneden.

Als we beneden zijn zie ik een klein meisje zitten de leeftijd van Emma denk ik, nog een meisje van onze leeftijd denk ik en dan nog de ouders.

'Hallo ik ben Marcus en dit is Martinus.' stelt Marcus ons voor aan hen en we geven een hand.

De ouders stellen ons ook voor en het kleine meisje dat Lena heet ook en Aimée stelde haar voor.

Pov Aimée

'Gaan we anders iets doen?' vraagt Marcus aan me na een tijdje.

'Ja is goed.' zeg ik en sta op en volg Marcus en Martinus.

We gaan de trap op en gaan een kamer in.

'Dit is mijn kamer.' zegt Marcus.

Ik kijk rond.

'Mooie kamer.' zeg ik.

'Kop zitten.' zegt Martinus en ik ga naast hem op het bed van Marcus zitten. Marcus zit op zijn bureaustoel.

'Vertel eens wat meer over jezelf.' zeg ik.

'Oké ik ga beginnen. Ik ben Martinus ik ben jonger dan Marcus. Ik zit op voetbal, ik speel een klein beetje piano en Marcus en ik zingen.'

'Jullie zingen?' vraag ik.

'Ja dat klopt. Ik ben Marcus ik doe ook aan voetbal en ik zing met Martinus.' lacht Marcus.

'En stel jij jou nu  eens voor.' zegt Marcus.

'Ik ben dus Aimée ik ben 14 binnenkort 15. Ik doe aan dansen maar ik weet niet of ik dit hier ook ga doen. Ik woonde in Amstelveen dat is dicht bij Amsterdam en ik had een hond maar die is dood en dat is het wel denk ik.' zeg ik.

'Dus jij moet nog 15 worden dus wij zijn ouder dan jou.' zegt Martinus.

Ik lach.

'Ja en wanneer zijn jullie wel jarig?' vraag ik.

'21 februari en jij.' zegt Marcus.

'5 september' zeg ik.

'Over 7 dagen dus.'

ik knik.

'Je kunt wel al goed Noors' merkt Martinus.

'Dat heb jij juist ik heb in Nederland lessen gevolgd voor het spreken schrijven een beetje maar dat kan ik nog niet echt.'

'Als we je kunnen helpen moet je het zeggen.' zegt Martinus.

Ik knik.

'Ik denk dat ik eens naar huis ga ik moet nog uitpakken enzo.' lach ik.

'Oké tot de volgende keer misschien' zegt Martinus.

'Tot de volgende keer' zeg ik met een glimlach en ga naar beneden en naar mijn nieuwe huis.

Moved to Trofors ft. Marcus and MartinusWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu