Pov AiméeIk kijk op mijn gsm voor een leuk en lekker recept om iets te bakken. Ik heb vandaag eens een bui waarin ik wil bakken. Ik heb dat vaak zulke buien dat ik soms wel eens midden in de nacht opsta om te bakken. Deze keer is het wel 14:38.
Als ik een recept heb gevonden voor chocolade koekjes te maken, zet ik alle ingrediënten klaar.
Alles eenmaal klaargezet weeg ik de ingrediënten uit. 500 gram bloem, 100 gram suiker, 200 gram chocolade in kleine stukjes, eieren en vanillesuiker.
Ik meng alle ingrediënten in een grote kom en neem daarna de bakplaat met bakpapier waar ik het koekjesdeeg opleg en in een mooie vorm doe.
Eenmaal in de oven ga ik met mijn laptop en koptelefoon aan de keukentafel zitten en kijk een serie.
+
-Ik haal voorzichtig de koekjes uit de oven en zet de bakplaat op de kookplaat waar ik ze laat afkoelen. Eenmaal afgekoeld zoek ik in één van de vele kastjes naar een koekjestrommel. Die gevonden stop ik de koekjes erin. Als ik mijn gsm voel trillen in mijn kontzak neem ik hem eruit en zie dat ik een bericht van Martinus heb.
Na dat gestuurd te hebben leg ik mijn telefoon weg en ga ik verder kijken naar mijn serie op mijn laptop.
Als ik mijn gsm weer voel trillen zet ik mijn serie op pauze en kijk wie me iets heeft gestuurd. Oeh Nora snel openen.
Ik leg mijn telefoon weer weg en kijk mijn serie verder.
+
-Ik drink mijn thee op en kijk wat op Instagram. Als de bel gaat sta ik op van mijn stoel en loop naar de voordeur. Ik open hem.
'Hey!' zegt Martinus en drukt een kus op mijn lippen.
'Hey!' zeg ik en laat hem binnen.
Ik doe de deur achter hem dicht en loop met hem naar de keuken.
'Wil je iets drinken?' vraag ik.
'Uhm cola is goed.' zegt hij en gaat aan tafel zitten.
Ik schenk cola in een glas.
'Alsjeblieft.' zeg ik en geef hem zijn cola.
'Dankje.' glimlacht hij.
Ik neem de koekjes en zet ze op tafel.
'En vertel. Hoe was het in Oslo?' vraagt ik.
'Goed, echt heel goed. Het album is af en komt over een maand uit. Je zult het geweldig vinden. Als ik het album heb geef ik hem aan je zodat je het zelf kunt horen.' glimlacht hij en neemt een koekje.
Ik glimlach.
'Mmh lekker. Hoe was het hier?' vraagt hij en eet verder zijn koekje op waarna hij een slok van zijn cola neem.
'Goed. Ik had afgesproken met Nora om iets te gaan eten in dat kleine eetcafeetje hier in de buurt en dan zijn we naar haar thuis gegaan en verder heb ik niet echt iets gedaan.' zeg ik en eet met een glimlach mijn koekje op.
'Dat is fijn om te horen.' zegt hij en drukt zijn lippen op de mijne. Ik kus hem terug en na een tijdje trekken we terug.
'We moeten het nog eens bekend maken.' zegt hij.
'Ja ik weet het, maar hoe?' vraag ik.
'Misschien moet je een een foto van ons twee plaatsen en er niets bijzetten en dan zullen we zien?' stelt hij voor.
Ik knik.
Ik neem mijn telefoon en zoek achter een leuke foto van ons twee.
'Deze is leuk.' zegt hij en wijst een foto aan.
Ik knik.
🦄🌈🌸 @marcusandmarrinus
Zet ik op Instagram.
JE LEEST
Moved to Trofors ft. Marcus and Martinus
FanfictionAimée verhuisd van Nederland naar Trofors voor haar vaders werk. Ze komt naast de beroemde Marcus en Martinus wonen. Hoe loopt dit af?