10. Goals

226 7 2
                                    


Pov Aimée

Ik word wakker van mijn wekker en ik zet hem uit, doe mijn licht aan en kijk even op mijn sociale media.

Na een poosje leg ik mijn telefoon weg en stap uit bed, richting mijn kleerkast waar ik een simpele, toch leuke outfit uitzoek.

Na een poosje leg ik mijn telefoon weg en stap uit bed, richting mijn kleerkast waar ik een simpele, toch leuke outfit uitzoek

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ik loop mijn mijn outfit in mijn handen naar de badkamer, ik leg ze netjes neer. Ik kleed me uit en spring onder de douche waar ik mijn lichaam en mijn haren was. Na de douche trek ik mijn kleren aan, föhn mijn haren en laat die los hangen.

Ik loop naar beneden waar ik simpelweg yoghurt eet en was fruitsap drink. Als het op is doe ik alles in de vaatwasser en loop terug naar boven waar ik mijn tanden poets en mijn schooltas neem. Ik neem een spijkerjasje en ga de deur uit, naar de garage, naar mijn fiets.

Als ik op school ben loop ik naar mijn kluisje waar ik de juiste boeken in doe voor vandaag.

'Hey' hoor ik iemand zeggen.

Ik draai me om en zie Marcus staan.

'Hey Mac waar is Martinus' vraag ik.

'Die is jammer genoeg ziek. Hij vond het zeer spijtig dat hij niet naar school kon' zegt hij.

'Oei toch niet ernstig' zeg ik.

Hij schudt zijn hoofd.

'Nee, gewoon iets verkeerd gegeten ofzo' zegt hij.

Ik knik.

We kletsen nog wat voor we naar de les gaan.

+
-
Als ik thuis ben ga ik naar mijn kamer waar ik snel mijn huiswerk maak om daarna naar Martinus te gaan.

Als het klaar is ruim ik snel alles op en neem ik mijn telefoon  en mijn jasje en ga naar beneden.

'Ik ga nog even naar Martinus' zeg ik tegen mam die in de woonkamer zit.

'Is goed lieverd, o en trouwens hebben jullie twee soms iets je glundert sinds je gisteren met hem bent weggeweest.' zegt ze.

Ik knik.

'Ga maar snel naar hem toe' zegt ze.

Ik knik nogmaals en ga dan naar buiten, naar de buren. Ik druk op de bel en niet veel later word er door Marcus opengedaan.

'Hey.' zegt hij.

'Hey' antwoord ik.

'Hij is boven trouwens op zijn kamer' zeg Marcus als ik binnen ben.

Ik knik.

'Ik zal maar eens naar de zieke gaan' zeg ik waardoor Marcus moet lachen.

Ik trek mijn schoenen uit en loop de trap op naar Martinus zijn kamer. Voor ik naar binnen ga klop ik op de deur.

'Binnen' hoor ik hem zeggen.

Ik doe de deur open en ga naar binnen waarna ik de deur achter me sluit.

'Hey' hoor ik hem opgewekt zeggen.

Ik kijk op en zie dat hij in zijn bed ligt.

'Hey' zeg ik.

Hij diet teken dat ik naar hem moet komen en ik doe dat ook.

'Kom hier' zegt hij en opent zijn armen. Ik ga naast hem op bed liggen en leg mijn hoofd op zijn schouder en hij slaat zijn armen om me heen.

'Hoe gaat het met je' vraag ik na een tijdje en ik kijk omhoog.

'Al stukken beter, waarschijnlijk kom ik morgen terug naar school' zegt hij met een glimlach.

'Fijn om te horen' zeg ik.

Hij drukt een kus om mijn haren.

'Hoe was school' vraagt hij.

'Wel oké. Ik zat in de les wel alleen maar voor de rest was oké ' zeg ik mijn een glimlach waardoor hij ook moet glimlachen.

Na nog een tijdje zo gelegen te hebben en nog wat te hebben gepraat komt Martinus zijn moeder binnen.

'Hey Martinus kom je eten. O hey Aimée blijf je ook bij eten' vraagteken als ze me ziet liggen in zijn armen.

'Ja als dat kan natuurlijk' zeg ik.

'Natuurlijk kan dat anders zou ik het natuurlijk niet vragen' zegt ze en gaat terug Martinus zijn kamer uit.

Ik stuur mam nog snel een berichtje dat ik blijf eten bij Martinus.

'Wat schrijf je eigenlijk' vraagt Martinus als ik mijn bericht heb verzonden naar mam.

'Dat ik hier blijf eten' zeg ik.

'Nederlands is een moeilijke taal maar het lijkt wel op het onze' merkt hij op.

Ik knik.

+
-

Na het eten ga ik terug naar mij' huis en luister ik nog wat muziek op mijn kamer en als het laat is besluit ik te gaan slapen.

Ik ben terug van mijn vakantie

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ik ben terug van mijn vakantie. Sorry voor het twee weken niet schrijven maar nu zal ik terug schrijven.

Hoe was jullie dag?

Groetjes Justine

Moved to Trofors ft. Marcus and MartinusWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu