15. Nieuw meisje

193 6 3
                                    

Pov Aimée

'Dus vanavond ga jij met mij mee dansen?' vraagt Nora.

Ik knik.

'Is goed. In Nederland deed ik altijd aan dansen en nu kan ik het misschien weer oppikken mijn routine.' zeg ik.

Ze knikt.

'Het zou gewoon gaaf zijn als jij komt dansen bij me. Want man als het per twee is sta ik daar altijd zo allen. Iedereen kiest altijd dezelfde en dan ben ik allen.' zegt ze met een pruillip.

Ik moet lachen.

'Lach jij me nu uit?' zegt ze quasi boos.

Ik knik. Waardoor Nora ook moet lachen.

'Wat is er zo grappig?' vraagt Martinus als hij en Marcus bij ons aan tafel gaan zitten.

'Aimée was me aan het uitlachen.'.

'Waarom?' vraagt Martinus.

'Ze vertelde me een verhaal dat ze altijd alleen is in het dansen als het in duo's is en ik ga nu mee met haar dansen vanavond en misschien schrijf ik me in.' zeg ik.

Martinus knikt.

De bel gaat.

'Kom we moeten naar de les.' zegt Marcus.

'Noors.' kreun ik.

'Lukt het je nog altijd niet zo goed om Noors te schrijven?' vraagt Nora.

Ik knik.

'Ik ga je wel bijles geven.' zegt Martinus.

'In ruil dat je me helpt met wiskunde.' vervolgt hij.

ik knik.

'Deal.' zeg ik en we wandelen de klas binnen.

Ik ga weer op mijn gebruikelijke plaats naast Martinus zitten. Ik neem mijn tas en neem er mijn étui en boeken uit. Ik leg ze op tafel.

'Waar denk je aan?' hor ik Martinus zeggen en ik word uit mijn dagdroom getrokken.

'Niets, ik was gewoon aan het staren denk ik.' glimlach ik.

Hij knikt.

'Herkenbaar.' glimlacht hij.

'Heb je al op Instagram gekeken?' vraagt Nora die voor me zit.

'Nee waarom?' vraag ik.

'Ik zou eens kijken' zegt ze en kijkt terug voor haar.

Ik zucht.

De leerkracht is binnengekomen en is begonnen met les geven. Ik kijk Martinus aan. Hij knikt.

Ik haal mijn gsm uit mijn broek zak en schuif mijn boek naar me toe. Ik doe alsof ik in mijn boek kijk, maar ik leg mijn gsm aan. Ik ga naar Instagram.

11327 meldingen

Ik frons. Ik draai mijn gsm naar Martinus. Hij haalt zijn schouders op.

'Die foto?' fluistert hij.

Ik knik.

'Dat kan.' fluistert ik terug.

Ik klik op de meldingen en zie dat dat inderdaad komt van de foto die ik gister van ik en Martinus heb geplaatst.

Ik glimlach als ik de reacties lees. Martinus glimlacht ook als hij met me meeleest. Ik antwoord op een paar en berg daarna mijn gsm op.

Als de leerkracht wil beginnen aan de uitleg van de opdrachten die we moeten maken word er op de deur geklopt.

'Binnen.'.

De deur gaat open en een meisje aan de iets kleine kant komt de klas binnen.

'Sorry, maar ik ben nieuw hier en ik vond het lokaal niet.' zei ze.

'Geen probleem stel je anders even voor.'.

'Uhm hallo, ik ben Jamila 15 jaar oud en ja dat is het een beetje.' glimlacht ze.

De leerkracht knikt.

'Ga maar zitten naast Erik.'.

Jamila knikt.

Ze lijkt me wel een aardig meisje.

Ze lijkt me wel een aardig meisje

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Hello people!

I'm back.

Maar niet voor lang ik heb donderdag 22-03 mijn eerste examens en ben dinsdag 27-03 gedaan, dan kan ik schrijven vanaf dinsdag 27-03. Maar dan ga ik vanaf 1-04 op reis voor twee weken naar familie in Frankrijk dus ik weet niet wanneer ik zal schrijven.

Wish me luck.

Justine

Moved to Trofors ft. Marcus and MartinusWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu