Clara.. aku dah nak mampus ni. Aku rasa. No! Bukan rasa but memang dah 3 jam 20 minit bershopping and she still have much energy?! Max dekat sebelah aku dah terkulai dekat bangku panjang yang disediakan dalam mall ini. And me? Urgh kaki dah tak dapat rasa lagi ha. Mungkin wayar terputus sebab lama sangat guna.
"Guys! Jomlah ada baju untuk korang and trust me, you gonna like it!"
Alamak king of shopping already call us. Aku menggoncang tubuh badan Max. Bangunlah sengal! Aku tak ada tenaga nak cakap ni. Kang aku lepuk kau baru tau. Aku masih menggoncang tubuhnya and no effect.
"Max bangunlah! Clara call us, idiot."
"Wait. 5 more minutes."
"Bana kau 5 more minutes! Ingat kau seorang je yang letih. Kaki aku pun dah terseliuh tau tak?"
"Kau ni bising betullah. Yelah! Yelah aku bangunlah ni! Buta ke?"
Malas aku nak balas, kakiku terus meluru ke Clara. Well betul juga kata dia, baju yang dia mention tadi memang cantek. My stail. That's my mom. No! I means step mom. hehe
"Haa Clara, macam mana dengan baju sekolah aku?"
"Ouh don't worry bout that. Sekolah kau tak ada school uniform so you can wear anything that you want. Sekolah swasta kan. And of course kau akan sama sekolah dengan Max. Lagipun sekolah tu ada budak agama islam gak tapi tak tahulah berapa orang."
Fuyoo! Ni yang aku suka ni. Senanglah hati aku ini bila mendapat tau tak payah pakai baju sekolah. Hahhaha. "So means kau kena beli baju banyak banyaklah ye." Clara senyum memandangku and... okey. Senyuman dia agak.. seram. Better aku palau je dia. Langkahku pantas menuju ke kedai lain. Tak sempat pandang depan, aku terlanggar someone and barang pun jatuh.
Alamak! Ni yang malas nak kutip barang ni. Siapalah yang buta sangat pergi langgar orang. Angkat je muka, mamat yang langgar aku pun pandang aku. Ergh jangan cakap ni jodoh? Yelah macam dalam drama tu. Langgar then mulalah suka satu sama lain. Last² kawin, ergh.
"Are you okay?"
"Yeah I'm fine. There's nothing hurt so you can go now." Aku menghalang lelaki itu daripada mengutip barang yang jatuh tadi. But biasalah nak bagi orang nampak kita ni gentle dia still berdegil juga nak kutip barang so aku biarkan jelah.
"Sorry for again."
"Nevermind, my fault anyway."
Aku terus memasuki kedai menakala lelaki itu meninggalkan tempat kejadian. Selesai sahaja bershopping, kitorang bertiga pulang ke rumah menaiki kereta. Kalau pemandu pula. Hehe tak main la kalau kita drive kan, mestilah ade driver sendiri.
Aku merebah badanku di atas katil queen. Akhirnya dapat juga bilik sendiri. No share, no disturbance. I'm free and thanks Allah for everything. Also my parents but still semua benda yang berlaku sekarang ni hanyalah sementara waktu. Lagi beberapa hari je sebelum start sekolah. Tapi takut juga becoz ni bukan Malaysia so tak tahulah ada budak melayu kat sekolah tu ataupun tak kan. Aahhhh!! Malas nak fikir, tarik selimut, baca doa tidur, tutup mata. Have a nice dream Dani.
__________"Danny cepatlah! You gonna be late." Jerit Max dari luar rumah.
"Wait, tie my shoes!" Aku bangun lalu segera memakai helmet. Motorbike yang ditunggang Max itu memecut laju menuju ke sekolah kira kira 4 kilometer. Sampai sana kitorang menghala tuju ke kelas masing masing. Yeah kalau bab ni gemuruh gilalah! And little bit scared and shy?
"Class, this is Danny Carter. She's from Malaysia and you all better don't bully her okey? I warned you! Danny you can seat there."
Oh gosh. Nak duduk situ boleh je tapi budak sebelah tu... Memang jodoh ke doh?! Aku duduk. Lelaki tu memandang aku and bibirnya mengukir senyuman yang manis? Seram ada la.
YOU ARE READING
Mafia Leader | ✓ {#1}
ActionBook 2 : The Ring Kehidupan Dani kacau bilau apabila keluarganya kemalangan langgar lari . Dani terserempak dengan ketua mafia dan dia ingin menjadikan Dani anak angkatnya. Demi mencapai impiannya, Dani terpaksa berpindah ke London, England. Boleh k...