Aku menarik nafas dalam² sebelum menghembus dengan perlahan. Haa rindu bebenor bau dekat London ni. Ceh tiga hari je kot aku balik Malaysia, itu pun dah rindu. Hello one day kau kena tinggal balik dekat Malaysia k so kau tak payah nak beremosional sangat.
Kereta Limo diparkir di hadapan kitorang. Then Nicholas tolong membukakan pintu untuk bossnya uhukkk. Actually David tak suruh pun Nicholas tolong bukakan pintu untuk dia tapi memang dah tabiat dia nak buat macam mana kan?
Aku duduk di seat tengah bersama dengan Max. David pula duduk seat tepi tingkap sambil bz dengan kertas kerja dia tu. Fuh dapat juga tido akhirnya. Dahlah aku mabuk bila naik flight, langsung 13 jam aku tak dapat nak tido. Itu pun lelap mata jelah. Aku akhirnya tido dengan aman bertemankan bahu Max.
__________
"Woi bangunlah ngok! Sampai bila kau nak tido? Dah sampai ni ha."
Aku mengosok2 mata apabila dikejutkan oleh Max. Haih, cepat betul dah sampai rumah. Aku meraba mencari bag pack Gucci lalu keluar daripada perut kereta. Mata still sepet sebab baru bangun tido. Aku berjalan beberapa tapak dan melihat sekeliling. Mata digosok beberapa kali lalu melihat semula keadaan di sekelilingku.
Hell no.
"Woi Max ni bukan ke dekat..."
"Yup, we're now in New York," balas Max.
"But why?" Soalan masih dituju kepada Max.
"Becoz I have work to do here. Tak banyak tapi sekejap jelah. Malam nanti baru kita balik rumah. Alang² tu korang bershoppinglah sampai korang puas. Nah duit."
David memberikan dompetnya kepada aku. Dahiku berkerut. Apasal mamat ni bagi aku wallet dia?
"Dah jom Danny. Have fun papa kat office. Tell your babysitter that I say hi."
David mengangguk jelah melayan karenah anaknya. Yang aku still blur, tak faham dengan situation time tu.
"So apa macam? Best tak dekat New York ni? Lagipun kau first time datang sini, so aku ada rules untuk kau."
Alamak ai. Mamat ni dah buat hal dah. Mentang² lebih tua daripada aku, ingat aku nak dengar cakap kau. Not even once k!
"Jangan sesat. Jalan rapat dengan aku. New York ni besar au, ramai orang pula tu. Even tho kau boleh fight, tak semestinya kau tak boleh sesat, right?"
Aku terkelu. Haa kau nak balas apa Dani?! Nak dengar cakap dia or not.
"Err.. Ummh.. K fine! Just stay close right? I do it but ada satu syarat." Max pula menunggu kata2 aku.
"Laparlah! Nak makann. Ada makanan halal tak kat sini?"
Max buat muka. Tadi punya seyeslah dia tunggu tup tup nak makan. Tak ke bengong tu. Max berfikir seketika.
"Entahlah. Jomlah kita cari apa yang boleh makan."
Redha jelah kan. Takkan nak marah Max pulak. Makanan halal takda kena mengena pun dengan dia. Kitorang pun round² dekat bandar tu. Shopping? Tak banyak pun. Dalam 11 beg je pun hehhe.
Dah pukul 9:35 p.m. and I still waiting him. Haih manalah Max ni? Kata nak buang air kecil tapi apa pasal lama sangat. Dah dekat 20 minit aku tunggu. Kalau dia pempuan takpelah tapi laki kot. Kencing berdiri, tak payah nak tarik seluar semata² nak buang air kecil. Tarik zip then shuuuu.
Cubalah call dia tapi tak diangkatnya. Bukan sekali je eh but 5 kali. Mungkin henfon dia kena rendam dengan air. Setengah jam berlalu and aku still tunggu dekat situ macam orang minta sedekah. Siapa yang tak letih diri lelama tak buat apa², lebih baik duduk lagi bagus.
Tengah syok duduk, tetiba ada orang langgar aku. Mintak maaf la kan. Then mamat tu berlalu macam tu je dengan member² dia.
Baju hitam, seluar hitam, topi hitam, mask hitam. Hell man! Hari ni black day ke ape? Macam orang suspicious doh. Hidung aku menangkap something. Bau ape ni? Tengok dekat lantai ada kesan tapak kasut.
Apasal kesan dia warna merah?
Bila bau je.. Ywerk! Darah?! Mamat hitam tu period ke apa? Ergh!!! Then aq pun endahkan darah tu and tunggu lagi. Lepas tu bau something for again.
Apasal ler banyak sangat bau darah ni?! Aku try jejak bau tu and its come from boys toilet. Shit. Period? Of course not! And then what?
Aku memandang kiri dan kanan sebelum masuk ke dalam tandas lelaki. Nasib baik time tu takda manusia dalam tandas. Satu persatu bilik jamban aku singgah.
"Da..dannyy.."
"F_ck who the hell did this to you?!"
Aku jalan ke arah Max yang berlumuran darah di bahagian kepala dan badannya. Aku segera membersihkan darahnya lalu memapahnya keluar daripada tandas.
"Sape buat bodoh?"
"Bla....gu.."
"Haa? Tak dengarlah!"
"Black guy!"
Then Max terus pengsan. And yah aku tau siapa yang buat. Mamat hitam itu.
Okay I really² want to end this story quickly so here another chapter. Tak tahulah best ke tak but for me, no. Anyway I'm having a fever right now but I still writing for the next chapter. Yah I should take care of myself but I don't care.
YOU ARE READING
Mafia Leader | ✓ {#1}
AçãoBook 2 : The Ring Kehidupan Dani kacau bilau apabila keluarganya kemalangan langgar lari . Dani terserempak dengan ketua mafia dan dia ingin menjadikan Dani anak angkatnya. Demi mencapai impiannya, Dani terpaksa berpindah ke London, England. Boleh k...