Chapter 31

8.3K 288 52
                                    

Danny POV -

Aku hanya mengeluh perlahan.

Aku, Max, RED, Walt, David, Charlie, Miller, semuanya telah pun berkumpul di ruang tamu. Samuel?

Ada cuma–condition teruk. Aku memang tak nak percaya bila Max cakap RED tikam Samuel but when everyone said yes, aku kena terima.

"So straight to the point, RED kau nak apa?" David merenung RED dengan bengis, yah he doesn't like him.

"I just–want her. Yah I want Danny."

Baru aku nak bersuara tetiba satu tumbukan sempat mendarat ke muka RED.

"F_ck man! Chill la Max."

"Danny, jangan masuk campur. Woi b_bi, kau tau tak bila kau start  muncul dalam life kitorang je..hancur! Tak serik ke kau buat kerja kotor tu?! Sebab itulah buat kau jadi pengkhianat!!"

Bergegar gegendang telinga aku dengan penangan suara si Max.

"Woi b_ngsat! Boss buat kerja ko–"

Belum habis lagi Walt nak cakap, RED terus sampuk.

"Walt, shut your mouth and thanks. And Max sorry for destroying your family. But–huh, I think its time for me to tell the truth. Walt, give the box to me right now."

Walt kemudian mengambil barang yang dipesan oleh tuannya dengan segera. Two minutes later..

Kotak yang dipesan itu disambut oleh RED. Kemudian bertukar tangan dengan David. David sebagai ketua membuka kotak tersebut di atas meja.

Kotak yang sudah pun uzur. Permukaannya yang sudah pun luntur warna coklatnya. But there's no dust around it. So seems like RED jaga elok² eh kotak ni sebab berharga?

"Cincin ni?!"

David saja yang mampu berkata manakala yang lain hanya tercengang melihat cincin yang berlogo.

"Apahal guys?"

Yelah nak tahu jugak right apa pasal diorang tercengang.

"Tu cincin nenek moyang kitorang punya family. And harganya–dah nak cecah 135 juta."

Membuntang mata aku. Kidding me?!

"Kitorang ingatkan cincin tu hilang lepas kebakaran dekat rumah nenek moyang kitorang but..weh RED, jangan cakap Josh bagi cincin ni dekat kau? Reason?" Tanya Miller.

"Yes dia bagi aku. Katanya nenek dia tahu ada orang nak bakar rumah dia so dia bagi cincin tu dekat Josh. And after that, Josh bagi dekat aku becoz ada orang nak bunuh dia. Reasonnya..dia tak nak life korang dalam bahaya."

Aku sempat lagi melihat muka masing². Ketat semacam sia..sheram i

"Wait, bukan kau ke yang bunuh dia?!" Bentak Samuel secara tiba².

"Nope, not me but group beetle. Kau tahu kan diorang bermusuh dengan korang sejak nenek moyang kau lagi."

Terdiam memasing. Bukan sebab group beetle tapi sebab bersalah. Yelah, diorang tak habis² tuduh menuduh yang RED bunuh Josh tup² orang lain yang bunuh Josh.

Nampak tak betapa malunya dia situ? Cewahh

"Urm sorry RED, seriously aku ingatkan kau bunuh dia doh. Time scene tu aku nampak kau bunuh dia."

"Wait! Kalau macam tu, terang²lah right yang kau berkomplot dengan beetle tuh!" Sampuk Max.

Haih yang aku macam biasalah. Kena PALAU SIAA

"Aku kena manipulated. Kau tahu right, diorang kan pernah deal dengan hantu bagai semata² nak cincin ni."

RED menuding jarinya ke arah cincin yang dipegang oleh David.

"Habis tu kenapa kau nak Danny pulak? Kau nak bagi cincin dekat dia ke?! Nak dia mampus?!!"

Uih Max chill laa. Detik dalam hati je, tak dapat nak ungkap becoz tengok muka dia pun dah nak terkencing.

"Itu...."

__________

So macam tulah ceritanya.. Memasing bertengkar and aku still blurr. Itu cerita semalam and right now aku tengah packing.

Yup packing nak balik.

And tak akan jejak sini balik.

Forever.

"So Danny, dah siap packing ke belom?"

Aku memandang Clara, wife David lalu menganggukkan kepala. Dua beg beroda ditariknya manakala beg ketiga disandang ke belakang.

Sampai sahaja di luar rumah, Max menolong aku meletakkan beg kedalam bonet kereta.

"Woi Danny, chill la. One day kita akan jumpa lagi. Jangan risau k."

Samuel mengesat air mata aku yang mengalir? Uihh aku nangis doh. Bapak ahh

"Danny."

Aku mengalih mata ke arah David di sebelahku.

"Bila nak panggil aku papa? Still tak ada feeling ke yang aku ni bapak engkau?

Senyuman sinis diukir. "Bapak angkat eh lagipun..adalah sikit. Nak aku panggil juga ker?"

Soalan dituju kembali kepada David. And dia pun apa lagi, angguklah macam orang bangang aku tengok.

"Haih, papa. Puas?"

Lagi.

"Papa"

Again.

"Pa..pa"

One more time.

"Papa, nak saya kerat leher awak ker?"

"Eiii, taknak²."

Ceh tahu pulak takut. Nasib baik aku tak pegang benda tajam kalau tak dah lama melayang dekat muka David.

"Okay guys, jom gerak!" Panggil Clara dari dalam kereta.

Aku pun melambai umat² yang tinggal di banglo tersebut.

Mallory. Charlie. Nicholas. Lucy. Miller. Max. Samuel.

Max..Samuel.. I gonna miss them, my crazy brothers.

Pintu gate telah pun dibuka lalu kereta Mercedes meluncur keluar daripada pekarangan banglo tersebut. Setelah kelibat rumah itu hilang, aku berpaling semula ke hadapan.

__________

"Danny, sorry au tak dapat hantar kau balik. David and aku ada meeting lepas ni."

Aku mengeleng. "Takpa.. Aku taknak la susahkan korang. Cukup hantar aku naik private jet ni pun dah memadai."

Clara ketawa manakala David..

"Oi David, kalau ada masalah roger aku tau! Kalau bab2 bahaya standard ah, jangan risau. Aku takkan mampus punya!"

David akhirnya ketawa. Tapi sekejap je, reaksi mukanya bertukar kepada sedih semula.

Bersalah.

Yes aku tahu dia bersalah. Masalah cincin itulah membuatkan dia bersalah tapi aku tak kesah. Sebab aku tahu dia buat semua ni untuk kebaikan aku.

"David. Jangan risau, nanti kita jumpa balik k."

"Lawak weyh. Aku dah warning, DON'T YOU DARE SHOW YOUR FACE AT HERE AGAIN."

Alamak, dia pergi tekan pulak ayat tuh. Yelah bang, cakap je ye tapi kau tahu kan betapa degilnya aku.

Aku akan jejak sini semula. I promise

Kipas enjin jet sudah pun berputar dengan laju lalu membawa aku ke arah langit.

Sebelum jet terbang, aku sempat mengungkap satu ayat.
























"Nampaknya aku terpaksa kahwin dengan RED la jawabnya."

.The End.


Attention beep!
Book 2 : The Ring
Sekian :)

Mafia Leader | ✓ {#1}Where stories live. Discover now