Chapter 17

3.9K 230 2
                                    

  Badanku merebah ke atas katil. Urgh nampaknya Black Tiger dah lancarkan serangan so aku bila lagi? Ceh cakap bukan kemain lagi tapi konco2 sikit. Entah2 musuh aku pun pandang sebelah mata je. Aku mengeluh berat.

"So Danny, Black Tiger dah start game ke?"

Kepalaku diangguk berkali kali. Max duduk di atas katil dan memandangku. "Macam mana dengan training?"

"Entah. Tak ada mood."

Bila aku cakap macam tu je, Max terus angkat aku macam angkat guni. Dah sampai dekat halaman rumah dia mencampakkan aku di atas rumput. Nasib baik aku sempat buat landing.

"Oii kalau iya pun janganlah nak campak orang macam barang mainan!"

"Forgot about rules?"

Dahi aku berkerut. Now what? Rules? Ohh yeah now I remember.

"Tapi seriouslah aku tak ada mood doh nak training."

"No excuse! Training, now!"

"Shit" aku mengomel perlahan sambil bangun daripada terkangkang tadi.

"What did you say? Shit?"

"Tak adalah. Aku cakap sheep. Alaa yang kambing biri biri tu lerr! Beekk bekk!" Tangan letak atas bahu mata pandang atas. Max bengang dia pun dendalah aku. Habis satu malam aku tak dapat tidur. Yang dia tak habis habis arahkan aku buat ni. Buat tu. Ingat aku ni apa, robot?

"Guys time for breakfast." laung Lucy dari tingkap dapur.

Akhirnya dapat juga aku rehat. Aku melangkah laju menuju ke meja makan. Bau makanan yang sudah dihidangkan di atas meja menusuk ke dalam hidungku. "Uuu delicious, apa nama makanan ni?"

"Kalau aku bagitau pun kau bukannya nak ambik tau. Masak pun tak reti."

Ceh dia tak cakap pun aku dah boleh agak. I think ni makanan French. Kemudian Alex pun tiba. Wait... Alex?! Bila dia nampak aku je terus pegang bahu aku. Dah la tangan sado, sakitlah bodoh!

"Alex what are you doing here?"

"Shuu hei come with me for a minute." Alex drag me to a pool and start asking a question.

"Danny, kau dah jumpa dengan Black tiger ke? Si red tu?"

"Urmm yah so what?"

"Shit! Did he say anything to you?"

"Hmm, firstly he said that 'nice one. I like you babe. See you later.' Second, when we met again he said 'is this fate?' So macam itulah."

"Dia ada buat simbol tangan tak?"

Aku berfikir sedalam yang mungkin mengingati kisah yang lalu. "Oh dia guna simbol pistol. Then dia macam tembak kat aku macam ni"

Aku menunjukkan demo ke arah Alex. Muka dia terus berubah. Erm he give me a warning jangan dekat dengan mamat tu. Aku iyakan jelah but actually aku still nak dekat dengan mamat tu jugak. Eleh suka hati I ler nak kawan dengan dia ke, duduk sebelah dia ke. Kau bukan boifren aku pun eh. So pi mampuih

"Oi Alex, pepasal kau dekat sini?"

Miller tetibe muncul di belakang aku. Nasib baik tak terkejut. "Oh emm tak ada apa2. Saja nak jumpa Danny bincang pasal kerja sekolah, kan?"

Alex memandangku menunjukkan bahawa dia suruh aku berkata iya. Okay aku pun apa lagi. Palau arh.

"Taklah. Dia datang pasal radio."

"Radio?" Berkerut dahi Miller.

"Alaa yang re.." tak sempat cakap Alex terus menekup mulutku menggunakan kedua dua belah tangannya. Lemaslah bodoh!

"Radio apa ni?"

"Oh teacher said our homework is writing an essay bout radio. Hahaha"

"Mm.mmmmm...mm"

Meronta ronta aku minta dilepaskan. Miller takkan nak duduk diam dekat situ. Mestilah dia tolongkan. Aku mengambil nafas sedalam yang mungkin lalu dilepaskan menjadi karbon dioksida. *jadi dak2 science sekejap

"Red..black tiger"

Satu2 aku cakap. Oksigen tak cukup nak katakan. Si Alex tu pula tak boleh nak buat apa2 la. Semua benda dah terbongkar.

"What? Red? Apa pasal dengan mamat tu pulak? Dia ada cari pasal ke?"

"Tak adalah. Dia baik je siap tolong aku lagi. Bukan sekali je eh tapi banyak kali au." Laju je aku balas. Tercengang dua ekor mamat depan aku ni ha. Kenapa? Jahat sangat ke Red itu sampaikan korang pun takut dengan dia.

"Are you crazy?"

"Nope otak aku still berfungsi dengan baik. Don't worry nanti kalau Red attack aku, aku seranglah balik."

Miller mengeleng. "No Danny. Red tu bukan orang biasa. Dia selalu trick orang tahu tak? And now dia pun trick kau juga! Pura2 jadi baik"

Roll ma eyes. Malas nak layan aku palau diorang. Aku duduk di meja makan for dinner. Makanan semuanya dah siap terhidang, tinggal makan je. Hari ni memasing buzy sebab tulah makan sendiri2.

"Woi jangan palau orang boleh tak?" Kata Alex.

"Jom makan!"

Tangan laju menceduk lauk pauk di hadapanku. Uih sodap ni! Terliur den. Alex bengang. Dia ambik pinggan aku, letak dekat hujung meja. Ergh meja tu panjang so kau kena berdirilah kalau nak ambik pnggan tu balik.

"Danny, Red tolong kau apa?" Tanya Miller.

Aku mengeluh. Bising betul dua ekor monyet ni. Nak makan pun tak boleh. No choice. Kena bagitahu jugalah kan. Kalau tak, sampai kiamat pun takkan habis diorang ni.

"Erm panjang ceritanya."

"Pendekkan."

Erghh k fine

Mafia Leader | ✓ {#1}Where stories live. Discover now