Chapter 18

3.9K 233 1
                                    

- 2 weeks ago -

Sepasang kaki melangkah keluar dari Mcd menuju ke rumah. Ergh macam manalah beli makanan ni pun boleh dijadikan sebagai latihan. Tapi boleh juga sebab....jauh. ergh Try lari sebab nak cepat right but tak boleh sebab beli air. Karang sampai rumah habis melekit satu badan. But well sekurang-kurangnya ada jalan short cut ~

Dengan bahagianya kaki laju belok ke kiri bila nampak satu lorong. "Eeh ada temboklah~ Ceh senang jer." Macam kaki katak, tinggi aku lompat melepasi tembok tu.

"Then masuk lorong kanan, kanan and kiri." Terhenti terus bila nak masuk kiri. Nasib baik sempat break. Terdapat lebih kurang 1..2..3..4..5...haa 9 ekor anjing kat situ. Hish tang ni gak ah korang nak bermeeting bagai. Kalau iya pun bagilah laluan orang nak lalu ni tak block jalan. macam polis Malaysia tau tak

20 minit berlalu but still anak2 setan tu tengah meeting. Erghhh tibai je ah. Kena gigit, gigit arh! Jenuh aku tunggu satu ekor pun tak berganjak dari tempat tu. On the way jalan tu adalah jeling sikit pandang anjing tu and yeah that day was unlucky for me.

raghh. raghhh. raughh! raughh! 

Hell no, imma gonna die soon. Pray for me guys. Aaaaaahhhh! Lintang pukang aku lari but anak2 setan tu still kejar aku dari belakang. Kalau air tak payah cakaplah, dah berkocak2 dalam cawan kertas tuu. dah tumpah dah pun. -_-

"Somebody help me!!" 

And then hero pun datang. Menumpaskan penjahat2 yang menganggu masyarakat. Cuma hero tu tak pakai spenderlah kalau tek seyesly sejibik macam superman.

"Are you okay? Did you hurt anywhere?"

"No I'm fine. thanks for rescuing me. In return, urmm.. I can help anything if I can." Bila hero tu tersengih je, aku tak sedap hati. Yah, I shouldn't said that to him becoz...

"Heheh in return, lets have sex."

Oh shit. See, kan aku dah cakap. Mamat orang putih ni sumenya jahanam. I totally forgot, now I'm in London and of course having a sex are normal for them. Half of them k. "Sorry....I can't."

Suddenly he laugh and thats make me feel weird with this guy. Joking? "Sorry but when you're making that face, thats make me want to laugh. And yeah of course you can't becoz you're malay right?"

Huh? What? How did he know yang aku ni orang melayu? "Wait a second. How did you know that I'm malay? Are you a stalker?"

"Of course not. Sorry for a late intro. My name is Riley Thomas but people call me RED. Did you heard that name before?"

"Err nope."

"Huh, looks like you didn't interested huh. Heh I don't care bout that anyway becoz you're interesting. Well then, see you later."

Dengan pantas dia meninggalkan tempat kejadian tersebut. Yang aku blurr kejap macam orang bodoh.

........ Huh??!

Wait! What the hell was going on? First, aku jalan dekat lorong then anjing kejar aku. After that, superhero datang, si RED. Lepas tu dia minta buat benda alah tu and he just joking coz aku orang melayu. Yang peliknya macam mana dia tahu aku ni orang melayu?

Malas arh aku nak fikir. Balik nanti aku tanya Max lagi bagus. But in the endnya aku pun tak tanya sebab dah lupa. The end..

Miller mengangguk tanda faham. "Oi dah tu takkan kau tak ingat langsung kot. Dia tolong kau dua kali kan? Lagi satu mamat tu tolong kau ape?"

Haih tak habis2 betullah setan ni. "RED tolong aku settle budak yang tetiba cari gaduh dekat lorong 2/4 tu. Taklah ramai mana, dalam 42 macam itulah."

Miller mengeluh. Dia tahu perangai aku macam mana. Bagi aku bawah 60 sikit je. Yang Alex still memekak lagi. Kita abaikan ye.

RED's POV -

Aku menekup muka dengan bantal apabila cahaya matahari menerangi bilik.

"Young Master, it's time for you to wake up. Today you got appointment with Ms. Elizabeth at 10 a.m. At 1 p.m. you got meeting with Ms. Adriane. Then 4 p.m. you have to..."

"Arghh! Can shut the hell up?! Aku nak tidur pun tak bolehlah! Lagipun semua tu bukan penting pun. Meeting? Appointment? Ataupun blind date, Walt."

Walt Mackenzie, personal butler RED. And he anoyying person. Well aku tak kisah mana pun bila dia tahu aku buat dirty work becoz dia dah lama berjasa dengan aku. Start umur aku 4 tahun and 16 tahun pun dah berlalu. Lajunyo mase. Satu troli ditolak Walt dan memberhentikannya betul2 sebelah katil aku. Breakfast time

"Malas ler nak makan."

"Let me feed you."

"Haa kalau suap boleh, heheh."
Mampus korang ah nak kata yang aku ni spoiled brat ke whatsoever. My life, not your life k.

"Young Master, macam mana dengan Danny?"

Senyum sampai ke telinga weh bila dengar nama Danny. "Hehehhe, rugi doh kau tak jumpa dia. Tak rugi beb kita stalk pempuan tu giler2. Tapi tak sangka pulak dia tak terkejut bila aku jumpa dia buat kali ke 2. Dia tahu tak sape aku ni sebenarnya?"

Walt tersenyum mendengar persoalan tuannya. Dia mengeluarkan henfonnya lalu memainkan satu peti rakaman suara dengan kuat.

[ Taklah. Dia datang pasal radio..  Radio?..]

"Wait, Walt what is this?"

"Saya rekod perbualan Danny dengan membernya dekat rumah Danny. Quite hard but still I got it." Walt kemudian memainkan semula rakaman tersebut.

[...What? Red? Apa pasal dengan mamat tu pulak? Dia ada cari pasal ke?..

Tak adalah. Dia baik je siap tolong aku lagi. Bukan sekali je eh tapi banyak kali au...

Are you crazy?

Nope otak aku still berfungsi dengan baik. Don't worry nanti kalau Red attack aku, aku seranglah balik.

No Danny. Red tu bukan orang biasa. Dia selalu trick orang tahu tak? And now dia pun trick kau juga! Pura2 jadi baik..]

Ketawa jahat kejap. Siapa tak sangka Danny pun boleh back up aku. Well she's interesting tho so I gonna play with her a little bit longer until I telling the truth.

Mafia Leader | ✓ {#1}Where stories live. Discover now