"Heh kau takkan dapat tangkap aku punya."
Papan luncur meluncur laju di atas jalan tar. Lantas menuruni tangga dengan menggunakan handrail. And the last part buat heelflip. Simple actually sebab aku selalu naik penny 'papan luncur' time nak pergi and balik sekolah. Tapi sometimes kalau aku malas, aku akan naik motor dengan Max. Aku mengangkat penny lalu memasuki rumah. Then, I smell something like..
"Rendang?"
Aku meluru ke dapur dimana bau itu berada. "What the.. Lucy. Clara. What are you doing?"
"Cooking."
"No I means apa pasal korang masak rendang?"
"For you, lagipun kitorang pun dah lama tak makan rendang, right?"
Clara mengangguk ya. Hum hope sedap but still tak setanding dengan mak ngah punya. Aku menuju ke bilik untuk mandi. Telefonku berdering lalu aku menjawab panggilan tersebut.
Call
Me: hello?Samuel: today we will study add math at library.
Me: oka..
Tut. Tutt. Ceh, belum habis cakap lagi mamat ni dah matikan panggilan. But still kena berterima kasih juga kat mamat sombong ni ha. Kalau tak ada dia sah sah satu hapak pun cikgu ajar kat kelas aku takkan faham. Bukan setakat add math beb. English, Sains, Sejarah and everything! Berkecai! Bila Samuel ajar ada la harapan sikit nak jadi lecturer kan. Hohohoh
Selesai sahaja menyelesaikan tugas yang penting like mandi and solat, aku pun turun makan. Okey bila rasa, boleh tahan sedap. Pinggan yang berisi nasi dan rendang itu licin aku habiskan. Semuanya dalam perut aku. Fuh kenyang jua.
Sepasang kaki menuju ke dalam library sambil membawa buku. Haa, bila tengok balik besar pula library ni kan. Kalah library sekolah lama aku dekat Malaysia. Kepalaku tetiba diketuk dengan buku dari belakang. "Auchh! Thats hurt teddy."
"Hey can you stop call me teddy, skeleton!"
"Don't care. Werk!" Aku menjelirkan lidah lantas melompat atas sofa yang empuk. "Skeleton siap kerja aku bagi minggu lepas tu?"
"Siap cuma ada satu soalan ni tak dapat jawab la, teddy."
"Mana?" Aku dengan bangganya menunjukkan kertas soalan kepada cikgulah sangat dengan spek dia. Heh budak 'megane'. (empat mata dalam bahasa jepun) Skeleton, my nickname but Samuel only yang panggil aku dengan nama panggilan itu. And I call him teddy becoz aku ada terjumpa dia punya teddy bear dekat dalam bilik dia. Besar doh! Lebih kurang saiz akulah. Dengar cite David bagi dia for befday present time umur dia 5 tahun. Dah la comel, gebu pula tu. Eeeeiii geramm!!
"Hah dah pukul 6.50 dah. Cepatnya masa berlalu. Pukul 9 nanti kita sambung ye."
Samuel hanya mengangguk. Aku bangun dari sofa dan naik ke tingkat dua menuju ke bilik. Ergh letihnya, better aku lelap mata sekejap. Aku set jam di telefonku lalu memejam mata.
__________
"Woi wake up you _ickhead! Did you didn't hear me?"
Aduh, siapalah yang mencarut pepagi buta ni. Bisinglah! Badanku terasa sakit lantas aku bangun dari tidur untuk memarahi empu suaru tu tapi.. better aku marah kemudian.
"Already wake up? Welcome to my house. Did you scared? Ohh poor you my lady."
What the hell is going on here? Aku melihat sekeliling and betul ni rumah but this is not my house! Gosh, for again malapetaka apa lagilah aku dapat ni?! Jangan cakap aku kena culik!
Samuel's POV -
Suasana pada malam itu seperti biasa, perbualan antara Mallory dan Clara, bunyi sudu dan garfu dan angin yang dingin dari pintu menghubungkan ruang meja makan dan kolam renang. "Samuel, panggil Danny turun makan malam."
Aku dengan muka tak ikhlasnya naik ke tingkat 2 untuk memanggil Danny. Haih kenapa aku juga yang disuruhnya?! Suruhlah si Max tu ke. Dia kan suka sangat berkepit dengan si Danny tu. Hish menyampah betullah. Aku mengetuk pintu bilik dan mengajaknya makan. Malangnya tiada bunyi seseorang menyahut. Aku berasa pelik lalu mengetuk pintu buat kali kedua. Namun tiada sebarang bunyi yang menyahut dari dalam selepas menunggu kira kira seminit. What the hell? Apa pasal skeleton ni tak sahut? Dia tidur ke? Aku cuba memulas tombol pintu. Boek tak kunci. "Woi Danny aku masuk tau. Jangan marah eh."
Dengan perlahan aku membuka pintu dan menjengah untuk mencari adikku. "Oh shit. Seems like ada budak lancau pecah masuk eh?"
Salah satu daripada tingkap bilik tersebut sudah pun berlubang seperti dipotong dengan pisau yang tajam. Alaa lebih kurang macam cite agent yang orang putih selalu berlakon tulah. Melihat keadaan bilik itu aku dengan pantas bergegas menuruni anak tangga menuju ke meja makan. "Hey Dad, bad news! There's some f_cking man kidnap Danny and this!" Aku memberikan sepucuk surat kepada bapaku. David membaca isi kandungan lalu direnyukkan dan mencampakkannya di atas lantai dengan geram.
"So you wanna play a game huh, you as_hole? Fine, GAME START."
Danny's POV -
Badan aku terasa sakit apabila menggerakkan badan beberapa kali. Urgh dah seharian aku dekat sini. Takkan David still tak jumpa aku kot. And this place, oh my god. Looks like I'm in a basement. Dinding konkrit yang retak, air yang menitik saat jatuh ke lantai membuatkan satu bilik itu bergema.
Bang. Tan. Arghh. Krush.
Kedengaran bunyi bising di luar membuatkan hatiku melonjak riang. Haih ni mesti David dah sampai. Pintu bilik itu dibuka and mestilah aku nak jerit nama si David tu kan sebab selamatkan aku tapi hancur harapan aku. Lelaki yang menculik aku bernama Jaxon Andrew sedang mengheret seorang lelaki lebih kurang sama umur dengan aku. Tanpa belas kasihan, dia dengan selambanya mencampak lelaki itu di atas lantai.
"Hey you b_tch! Hope you like your new partner."
Dia terus meninggalkan bilik lalu menghempas pintu dengan kuat. Aku segera berlari ke arah lelaki tersebut walaupun kesakitan masih menguasai badan. "Weh, are you alright? Did that shit guy beat you up until like this?!"
Anggota badan dan mukanya dipenuhi dengan darahnya. Sampaikan tak cam la muka dia macam mana. Urgh bau darah, yekk. How do I stop this bleeding? Mataku memandang sekeliling jikalau terdapat sesuatu untuk digunakan. Air! Pantas aku menadah tangan untuk mengisi air lantas membersihkan darah yang mengalir bagi mengelakkan jangkitan kuman. Kemudian, mengoyakkan sedikit kain daripada jaket lalu dengan perlahan membaluti betis kaki lelaki tu. Dia punya sengsara tu tak payah cakaplah. Bersihkan darah je pun dah mengerang kesakitan apatah lagi balut.
Mamat tu nak tunjuk sado sangat, dia memaksa dirinya mendekati air yang menitik tu and then basuh muka sendiri. Ceh for me taklah sado mana, kalau kau pergi sana dengan berjalan tak apalah. Tapi ni dengan heret badan kau ke sana. Ergh nampak sangat dia tunjuk berlagak.
"Heh I don't think that you still have more energy."
"Oh yeah! And how bout this face?"
Dia memusingkan badannya lalu memandangku. What the hell with your face, Alex Vincent?!
Fuh letih otak aku nak perah untuk chapter ni. Takda idea kan. Cantek tak library ni? Ni library dalam rumah David tu haa. Bila Danny puji library ni cantek, kembang kempis hidung David. Well dia yang design after all!
YOU ARE READING
Mafia Leader | ✓ {#1}
ActionBook 2 : The Ring Kehidupan Dani kacau bilau apabila keluarganya kemalangan langgar lari . Dani terserempak dengan ketua mafia dan dia ingin menjadikan Dani anak angkatnya. Demi mencapai impiannya, Dani terpaksa berpindah ke London, England. Boleh k...