Mamat bertopeng POV -
Aduh tak dapat tahan bodoh. Mampus ah
"Hahhahhhahaha!!"
Hilaian ketawa bergema di segenap bilik ruang tamu itu. Reaksi Danny terus berubah dari takut ke marah? Humm I think so
"Tak lawaklah ngok! Kau nak aku mati sakit jantung ke apa?"
"Tak bolehlah weyh. Kau..kau punya muka lawak gila bila tengok pintu tu tetiba buka sendiri. Haih ingatkan tak takut hantu tapi rupanya–"
"–senyaplah setan! Dahlah aku nak jenjalan dekat luar rumah."
Danny lantas berlalu pergi bersama gari yang berada di pergelangan tangannya. Actually nak je aku buka gari tu tapi..aku tak nak dia lari. Aku nak dia tahu yang aku betul² suka dia.
Wait, kalau macam itu dia mesti tau aku suka dia right? Eh almost forgot! Kan dah kantoi. Takkan tak ingat kot, nak author tolong flashback kan ker?
Weh author pun malas nak flashback. Kalau nak better kau buat story kau sendirilah wahai mamat bertopeng.
__________
"Oi Danny, dah puas jenjalan ke belom?"
Danny mendongak kepalanya untuk melihat aku bertenggek di atas pokok.
"Entahlah I just..bored."
"Kalau macam itu apa kata kita main sorok². Kalau aku menang, kau kena jadi wife aku. And if kau yang menang, aku bebaskan kau. Deal?"
Danny berfikir seketika sambil matanya pandang ke langit. Aku tak tahulah kenapa orang selalu buat macam tu time diorang berfikir. Ada skrip ke dekat atas langit tu?
"Okay deal but kalau wife tu tak boleh. Tukar lain boleh tak?"
Aku pula yang berfikir. Well cakap je lebih, aku pun sama spesis dengan Danny. Alaa.. Mata pandang atas time fikir tulah!
"Ermm kalau macam tu, kau akan tinggal dengan aku dekat rumah aku. And of course not just the two of us. Ada maid aku juga okay. So boleh?"
Lepas buat perbincangan bagai, kitorang pun deal. Nampak sangat Danny still tak suka deal aku but..tak apalah. Asalkan dia terima sudah
"1..2..3..4..5..6.."
Macam orang gilalah aku pergi cari tempat bersembunyi. Nak menyorok pun ada limit juga au. Kalau orang yang cari tu tak dapat jumpa kita selama 20 minit, orang yang menyorok itu menang. Ceh akulah tu! *hidung kembang
And of course game ni canggih sikit. Disebabkan rumah ini besar sangat, kitorang dapat idea. Ceh bukan kitorang but idea Danny.
__________
Danny POV -
Ni dah game kelima kitorang main. And right now aku jadi tukang kira and mamat tu kena sorok pulak. Well sebelum ni aku kalah so mamat tu dapat 3 points and I have one point only.
Okay actually I kinda piss off but nak buat macam mana kan.
"Woi mana kau bodoh! Aduh tinggal 10 minit je." Ngomelku sendirian.
Aku menutup pintu bilik setelah tidak nampak kelibat mamat bertopeng itu. Hah, aku dah cari setiap bilik and still can't find him?! Hell no, aku menghempas bontotku di tangga yang berada di hujung koridor. Tingkap yang terbentang luas di hujung koridor membuatkan cahaya menerangi rumah tersebut. Kan best kalau aku kaya juga. Boleh tolong mak bapak aku humm
Drukk.
Kedengaran bunyi di salah satu bilik.
"Bunyi apa tuh? Entah² mamat tu dekat bilik–hehhehe mitsuketa."
Engkau, happy giler aku sampaikan tercakap bahasa jepun. Well do I care.
Aku menapak perlahan lalu mengintai di sebalik pintu. Nak bersorak itu memanglah ada but..itu bukan ke Max.
Then aku ternampak topeng yang selalu dipakai oleh mamat tu terletak betul² di hadapan aku. Wait! Topeng ni... Mata pantas mengalih ke arah lelaki yang sedang bergelut dengan Max.
"RED"
__________
Max POV -
Empat jam yang lalu..
Mataku fokus memandang ke hadapan sambil tangan memegang stereng kereta. Bau darah masih kuat memenuhi kereta BMW. Nasib baik aku dah terbiasa dengan bau darah kalau tak.. Haih bercampur ler sekali dengan bau muntah eeiww.
"Weyh Max..hahh..aku..nak bagitahu kau some..something."
Samuel yang berada di seat sebelahku menarik nafas dalam² sebelum menyambung kata katanya.
"Setan yang culik..Da..Danny tu RED."
"HAA!"
Bukan kemain terkejut aku sampaikan berhenti kereta di tepi jalan. Mata yang tadi fokus ke arah jalan terus mengalih ke Samuel.
"Kau seriouslah setan tu yang culik Danny? Mamat yang bunuh adik kita tuh?!!!"
Punya kuatlah aku tengking sebab geram punya pasal. Samuel yang tak mampu bercakap banyak hanya mengangguk tanda betul.
Tak serik² lagi ke setan tu? First sekali bunuh Josh and now Danny?! Tak lawak weh, mamat tu ingat nyawa ni boleh bawa main² macam patung mainan tu.
Not this time Red. I don't allowed you to kill my family anymore.
Chapter ni paling banyak ada pov. Alahai tiga je kot. Anyway David's family ada anak ketiga and his name Josh?! Uuuu, nape eh Josh mati and why RED killed him?
YOU ARE READING
Mafia Leader | ✓ {#1}
AcciónBook 2 : The Ring Kehidupan Dani kacau bilau apabila keluarganya kemalangan langgar lari . Dani terserempak dengan ketua mafia dan dia ingin menjadikan Dani anak angkatnya. Demi mencapai impiannya, Dani terpaksa berpindah ke London, England. Boleh k...