Chapter 12

17 0 0
                                    

Sebenarnya aku sendiri tak tahu kenapa cikgu Zahril mengajak aku keluar untuk membeli belah. Nak beli apa lagi ? Dari sudut pandangan aku, barangan dalam rumah cikgu Zahril tu dah complete 100%, or maybe not ?
Ah aku tak tahu. Yang penting sekarang aku nak percepatkan segalanya kerana aku tak selesa berjalan dengan cikgu Zahril walaupun ada Lisha ikut sekali. Cukup sahaja insiden pagi tadi meningkatkan kadar degupan jantungku ciaaaa ~

"Adzra.." suara cikgu Zahril menyentak lamunanku.

"Ah ? Yaa cikgu eh abang.. kenapa ?" Ekoran mataku dapat melihat bahawa Lisha sedang menahan daripada mengeluarkan sebarang ketawa. Fuh malu siot! Aku ni kena tangkap mengelamun ke ?

"Panjang sangat mengelamun tu. Lepasni kita pergi klinik. No buts! Oh ya, memandangkan kita dekat mall dah and saya pun dah selesai membeli barang yang saya nak, apa kata korang pun pergi beli . Saya sponsor *sambil kenyit mata*"

"Ugh cikgu ni dah kenapa ?" Bisik hati kecilku. Namun di bibir terukirnya sebuah senyuman .. palsu~

"Err abang. Tak payahlah. Save your money for your future okay ? So can we go back home now ?"

"Yaa cikgu. Tak payahlah susah-susah. We're fine." Sampuk Lisha dari tepiku. Thank you Lisha ! Kau sahabat sejati aku! Aku nak pulang uwaaaaa !!

"Girls ? Hmm.. I'm asking you for the last one time. Betul ni tak nak ?"

"Abang ? Can we just go back home ? I'm tired and we're just fine. Shopping ? Maybe next time." Serta merta ton suaraku berubah. Aku cuma penat dan lesu. Panas badan pun tak turun-turun sejak pagi tadi. Ni nak shopping bagai ? Tak larat oi!

"Okay.. let's go. Kita ke klinik dulu. Lisha ? Dah bagitau parents ? If dah, nanti kalau Lisha nak pulang, bagitau cikgu. Nanti cikgu hantarkan. "

"Dah cikgu. Diorang kata okay. Cikgu hantarkan ? Wahhhhh thank you cikgu !" Sedikit kelainan dari suara Lisha. Agak-agaklah nak menggatal tu. Abang aku tu siot! Eh .. abang ?

-----

Sepanjang perjalanan ke klinik, suasana dalam kereta agak sunyi. Lisha pun hanya berdiam diri. Begitu juga dengan cikgu Zahril. Malaikat lalu ke apa ?

Lantas sahaja jariku menekan punat radio di kereta milik cikgu Zahril. Tekan saluran Hot fm, iklan. Hitz.fm , iklan. Lite.fm, iklan . Amboi ? Hari iklan sedunia ke apa ?
Butang off aku tekan sekali lagi. Aku tak senang duduk dalam suasana yang senyap sunyi. Awkward gilaaaaaa~

"Okay guys .." aku bersuara.

"Apa?" Cikgu Zahril dan Lisha menjawab.

"Err hmm takdelah." Hahahha saja bersuara sebab senyap sangat dalam kereta tawa hati kecilku.

"Diana, aku tahu.. kau bosan kan ? Kau tak senang duduk kan ? Kau awkward kan ? Kau tak suka senyap sangat kan ? Hahahaha" Lisha berseloroh. Ihh anak ni nak kena sekeh ke kepala dia ni ? Buat perangai depan cikgu pula tu ..

"Apa kau merepek ni Lisha ? Takdelah. Aku okay je. Kot-kot kau tu yang tak okay.. " konon balasku. Padahal memang betul pun. Tetapi aku tetap kena mantain cool depan cikgu Zahril aka Abang Aden ni. Mana boleh tunjuk perangai gila kan ? Malu oii

"Iye la tu. Aku kenal kau sejak tingkatan 1 lagi Diana. I know everything about you okayyyyyy" kata Lisha.

"Is it ? So, tell me then ?" Sampuk cikgu Zahril sambil tersenyum.. kambing~ ughhh sibuk je

"Ah ? Nak bagitau apa cikgu ? " balas Lisha sambil tersengih macam kerang busuk. Perghhhh lambat pick up betul minah ni adoiii

"Tell me what do you know about Diana ? Let's see if you are a really dedicated friend to her hahaha" dahhhh.. dahh mula dahh cikgu Zahril. Yang mulut aku tak suruh diorang berhenti ni dah kenapa ? Otak kata stop, hati kata teruskan kerana sebenarnya aku pun nak tau juga apa yang Lisha tau pasal aku walaupun hakikatnya aku tak nak cikgu Zahril tahu apa2 tentang aku.

Ketentuan IlahiWhere stories live. Discover now