Chapter 5

16 2 0
                                    

*Taeyang-Darling ringtone played*

Terdengar bunyi telefon berdering. Tercari-cari ke mana pula aku letak telefon tu. Ya Allah Diana.. pelupa betul kau ni.

Rupa-rupanya di sebalik selimut hehehe

*Hadzrat's Calling"

"Dah kenapa dia pepagi call orang ni ? Kacau mimpi indah orang betullah" gumamku sendiri.

"Hmm ada apa call ? " tanyaku.

" Kau katner ? " balas ajattt (nama timangan)

" jatt, bonus sangatlah soalan kau ni. Kau tengok sekarang baru pukul berapa ? Pagi kot ni.. pagi-pagi buta mestilah aku kat rumah dan masih di atas katil kesayangan aku ni hadoi.." balasku dengan nada sedikit naik. aku memang tak suka kalau ada orang kacau waktu pagi aku. So, nah hambek kau jatt.. meletup dah nenek lampir ni haha

" eh chill lah. Pagi-pagi dah meroyan. Tujuan aku call kau ni sebab aku nak bagitau kau yang ibu suruh kau datang rumah. Nak minta tolong prepare barang untuk kenduri arwah."

Aku dan Hadzrat sebenarnya dah seperti adik beradik. Kenal sejak kecil dan duduk sekampung. Baik buruk dia aku masak dah. Faham sangat aku dengan perangai dia tu. Ayah dan mama pun tak mampu nak cakap apa dengan keakraban kami.

"Oh yeke ? Aku fikir kau call aku pepagi sebab nak bagi letup nenek lampir ni. Hmm okay. Kau datang ambil aku kan kat rumah ? Aku malas nak drive secara haram HAHA." Ayah dah biasakan aku untuk pandu sendiri supaya nanti nak ambil lesen pun senang. Walaupun rumah ajat tu 200m je dari rumah tapi nak drive apa semua memang tak ah. Malas sangat.

"Baiklah tuan puteri. Patik datang ambil nanti. Agak-agak pukul 10 begitu aku datang ambil kau. Takyah nak cantik sangat. Takde "handsome boy" untuk kau pikat pun kat rumah tu. " Ajat membalas dengan nada sindiran. Amboi amboi amboi mentang-mentang aku takde boy friend and dia pula bahagia bagai nak rak dengan girl friend dia tu, sesuka hati je nak jatuhkan saham aku.

"Jatt, can you just mind your own business ? Aku tahu yang girl friend kesayangan kau tu datang juga nanti. Jangan sampai aku menggedik dengan kau sebagai tanda balas dendam ye." Hambek kau jat hahaha

"Okay okay okay. Fine. I'm sorry. Kau jangan nak menggedik dengan aku nanti ye. Meroyan girl friend aku karang, aku juga yang kena pujuk." Laju je ajat membidas ayat-ayat aku. Hahaha takutlah tu.

"Whatever jat.  Dah. . Aku nak sambung tidur."

"Jangan kau terlajak tidur pula. Tak pasal-pasal aku kena tunggu kau berjam-jam kat rumah kau. Tapi kalau tunggu berjam-jam pun apa salahnya kan ? Mama Ana selalu masak sedap-sedap hahaha jadi bolehlah aku makan-makan sekejap sementara menunggu tuan puteri bersiap ekekekeke" bukan main galak lagi ajat ketawa dalam telefon. Telinga aku dah nak naik bingit gara-gara layan perangai kurang waras dia ni pepagi buta

"Suka hati kau lah jat. Do whatever you want. Aku nak tidooooooo"

"Haha okayy! See you later. Assalamualaikum."

"Waalaikumusalam" apelah ajat ni. Call-call takde bagi salam pun.

Aku melihat jam di dinding baru pukul 7. Okay! Boleh tidur lagi. Alarm di telefon sudah aku tetapkan pukul 9. So tidurrrr~

HADZRAT'S POV

"Dah call Ana ? Apa dia kata ? Dia datang ke ?" Tanya ibu.

" Ibu, relax. Anak kesayangan ibu tu datanglah nanti tu. Dalam jam 10 pagi begitu ajat pergi ambil dia. Tetapi buu, barang-barang yang ibu dgn mak usu beli tu cukup ke ? Ada yang kurang ? " tunjukku ke arah barang-barang yang diperlukan untuk majlis arwah nanti kepada ibu.

Ketentuan IlahiWhere stories live. Discover now