TEN

374 53 2
                                    

"Kau,Taehyung jangan nak kurang ajar sangat! Jimin yang tolong kau waktu susah,bukan Jungkook!" Jerit Yoongi,tangan aku Yoongi pegang.

Aku dah teruk sangat dah,aku macam nak menjerit je waktu tu. Aku pegang tangan Yoongi kuat gila.

Taehyung dengan Jungkook nampak terkejut dengan perlakuan Yoongi.

Aku sendiri pun terkejut,aku tak pernah sekali pun dalam hidup aku terfikir yang dia akan defend aku satu hari nanti.

"Kau ingat kau bagus sangat ke? Kalau lagi sekali aku nampak kau kutuk Jimin,memang mati aku kerja kan kau!"

Yoongi menarik kepala aku ke dada dia. Dia membimbing aku ke tandas lelaki.

Sampai je kat tandas terus aku terduduk dekat lantai.

Penat.

Aku penat sangat,banyak emosi yang aku rasa sekarang ni. Taehyung,kawan baik aku. Budak yang paling banyak ketawa dengan aku boleh buat aku macam ni.

Aku menangis teresak-esak walaupun aku tahu Yoongi tengah tengok aku. Aku menutup muka aku dengan hoodie dan tapak tangan.

"Kau okay ke?"

Aku menggeleng kan kepala aku.

"Tak,aku jauh dari okay" Tiba-tiba muka aku dipegang oleh Yoongi. Dia mengesat air mata aku dengan kedua-dua ibu jari dia.

Lepastu dia peluk aku, "Kau kuat... aku tahu kau kuat" Yoongi mengusap belakang aku dengan perlahan-lahan.

"Tak payah la layan aku macam tu" Aku menolak badan dia jauh dari aku lalu aku bangun dan berjalan ke singki.

Aku membuka paip dan mencuci muka aku dengan air paip.

"Aku tak nak simpati kau,entah-entah kau same je macam diorang" Aku menutup paip tersebut dan pandang refleksi Yoongi di cermin.

"Jangan risau aku bukan macam geng kau,terima kasih backup aku" Aku terus keluar,keluar dari sekolah.

****

Aku lari balik ke rumah aku,aku terus lari masuk bilik dan tutup pintu. Emak aku dah sah tak balik lagi,Yoonji pun belum balik tadika.

Aku membuat keputusan untuk mandi dan makan lepastu layan movie sambil makan yogurt.

Mood aku terus happy bila aku fikirkan pasal yogurt. Dengan sepantas kilat nya aku mandi dan turun bawah untuk ambik yogurt.

Lepas aku dah rasa yogurt tu cukup untuk aku hilangkan rasa sedih dan penat aku ni,aku jalan ke ruang tamu dan pasang movie yang ada unsur comedy.

Aku terjaga dari tidur apabila phone aku bunyi,aku terus capai phone aku dan segera menjawab panggilan tersebut.

"Hello,saya cikgu tadika Yoonji. Waktu sekolah dah tamat 30 minit yang lalu. Saya dah call banyak kali dah" fuck aku lupa ambik Yoonji.

"Okay-okay saya akan pergi ambik dia sekarang" Dengan rambut serabai dan mulut comot dengan yogurt aku terus pakai hoodie aku dan segera pergi.

"Maafkan saya cikgu" Aku menundukkan kepala aku. Sebelah tangan aku Yoonji dah pegang.

"Lain kali jangan lupa ya" Cikgu tu pesan,aku hanya balas dengan senyum.

"Jom balik"

****

"Kenapa langit biru?"

"Kenapa burung terbang?"

"Dora tu wujud ke?"

"Baby datang dari mana?"

"Kenapa lelaki tak pregnant?"

Dah 2 jam aku hadap Yoonji punya soalan. Nasib aku la harini Yoonji terlebih gula,means dia lagi bertenaga.

"Kalau lelaki mengandung nak keluar mana,cik kak oi" Aku kata sambil menolak dahi Yoonji dengan telunjuk jari aku.

"Dekat punggung"

"Ahuk!" Aku tersedak dan dengan tak sengaja nya aku tersembur dekat Yoonji. Balasan sebab jawab dengan jawapan yang aku tak boleh nak brain.

"Ish geli la" Yoonji kata sambil mengelap mukanya dengan lengan baju.

"Tak de kerja rumah ke?" Dia hanya menggeleng. Kiteorang baru je lepas makan tengah hari,selalu lepas makan aku tolong Yoonji buat kerja rumah.

"Habis nak buat ape?"

"Yoonji tanya soalan,oppa ja-"

"Tak, jom main ipad" jawab soalan budak umur enam tahun? Sorry sis cannot sebab soalan diorang kalah soalan exam aku sendiri.

Yoonji end up tertidur dekat atas peha aku. Jadi aku pun letak dia atas katil,sekarang ni aku tengah layan kdrama.

Yoongi masih tak balik lagi,dia kecik hati dengan aku ke? Salah aku la ni,emotional tahap gaban sangat!

Ade hal kot kat sekolah,nanti dia balik kau minta maaf la.

Ye,minta maaf.

****

Aku tengah sibuk buat kerja rumah bahasa inggeris tetapi sesi siapkan kerja rumah aku diganggu oleh bunyi phone aku.

"Hello?"

"Jiminnnnn,kauu ta- aduh!" Aku dengar suara tu jatuh. Asal suara macam familiar?

Yoongi.

Asal suara dia macam mabuk ketum je?

"Kau kat mane?"

"Jiminnnnnnnn aku sukaa kauu"

Dia mabuk Jimin,dia m a b u k. Jangan berharap sangat.

"Kau kat mane?"

"Akuuu de-dekat nam-" BEEP!

Nasib kau la jimin.

 ʏᴏɢᴜʀᴛ  × [DISCONTINUED]Where stories live. Discover now