1; LOST GAME

124 16 4
                                    

Hari ini ialah hari istimewa bagi EXO. Ini kerana mereka telah memenangi award di MAMA. Bagi meraikan kemenangan tersebut mereka telah membuat parti kecil-kecilan di bilik practice mereka di dalam bangunan SME.

"Ahh! kenyangnya." Ujar Chanyeol sambil mengusap lembut perutnya.

"Kan, kan, kan." Balas Baekhyun, Sehun dan Chen serentak. 3 makhluk berstatus manusia ini sudah terlentang di atas lantai.

"Dah, dah jom kemas. Cepat kemas cepat balik dorm." Arah Suho sambil menguap. Iyelah dari pagi tadi tak tidur apa tak ngantuknya.

Tiba-tiba idea jahat menerawang dalam minda Sehun.. mentang-mentanglah evil maknae.. ada sahaja idea jahat yang dia nak buat.

"Apa kata kita main batu, kertas, gunting?" Cadang Sehun sambil menunjukkan senyuman nakalnya.

"Kenapa?" Tanya semua ahli EXO yang sudah tercengang mendengar idea si maknae. Apa ke gila malam-malam nak main batu, kertas, gunting?

"Sapa kalah dia akan kemas semua bilik ni." Terang Sehun sambil mengangkat keningnya.

"Macam best." balas Chanyeol. Lagipun dia malas nak berkemas. bab main ni serah saja pada dia. Pasti takkan kalah punya!

"Okeylah." Balas semua ahli EXO tanda setuju.

Round pertama dimenangi oleh Suho, Chanyeol, Tao dan Xiumin. Round kedua dimenangi oleh D.o, Kris, Kai dan Luhan. Round ketiga pula dimenangi oleh Lay dan Chen.

Saat-saat mendebarkan tiba. Sehun berasa semakin gelisah. Baekhyun juga begitu. Dia tidak mahu membersihkan bilik tersebut. Habislah eyelinernya nanti comot. Andwae!!

"Baek, Sehun sudah bersedia? Mari kita mulakan! Hana, dul, set!" Ujar Chen yang rela hati menjadi pengadil tak berbayar.

Baekhyun dan Sehun memejamkan mata kerana terlampau takut.

"Aku menang ke??" getus Sehun.

"Aku menang ke??" getus Baekhyun juga.

Baekhyun membuka matanya secara perlahan dan kemudian..

"Yeah!!! aku menang!!" Ujar Baekhyun sambil melompat-lompat keriangan. Chanyeol dan Chen ikut serta melompat dengannya.

Sehun tersentak mendengar jeritan Baekhyun. Dia terus membuka matanya. Serta merta mulutnya melopong.

"Sehun-na, kemas elok-elok ok??" kata Suho sambil menepuk lembut belakang badannya. Members yang lain pun tidak ketinggalan menepuk-nepuk bahunya tanda kasihan.

Cehh..

Sehun hanya mampu menahan geram. Hyungnya semua telah meninggalkan bilik tersebut selepas mengucap "tahniah" diatas kekalahannya.

Aku yang bagi idea aku pulak yang kena. Auchh, sakitnya hati thitheww.. Sumpah taknak dah main permainan tu💔

Sehun hampir siap mengemas bilik practice tersebut. hanya tinggal untuk susun sofa je. Tadi dia mengemop lantai, membasuh pinggan, mengelap cermin dan mengutip semua sampah-sampah yang berteraburan.

"Hyper giler hyung aku... Dahla tak matang. tengok aku, aku dah matang.." Bebel Sehun seorang diri.

Sehun melihat bilik tersebut buat kali terakhir. Mana tau kalau ada sampah-sampah ke apa ke. nanti tak pasal-pasal kena kecam dengan hyungnya sebab tak pandai mengemas.

Selepas Sehun berpuas hati, dia terus menapak keluar dari bilik tersebut selepas lampu dan aircond ditutup.

"Apasal malam ni sejuk sangat." Keluh Sehun sambil memeluk tubuhnya. Mungkin sebab dia hanya pakai t-shirt dan seluar pendek paras lutut.

Oh Sehun Help MeWhere stories live. Discover now