10; KANTOI

88 8 0
                                    

3:00 a.m.

Sehun berjalan dengan perlahan agar members EXO yang lain tidak terjaga dari tidur. Setelah memastikan semua hyung nya tidur dengan nyenyak, dia terus keluar dari dorm tersebut.

"Sehun-nah, kenapa lambat sangat?"

"Sorry, Sehun kena pastikan yang hyung-hyung tidur dulu. Kalau tak nanti kantoi."

"Sehun pasti ke kita dapat cari bukti dekat bilik pejabat Jong Gi?"

"Entahlah, belum cuba belum tahu. Mana tahu dia ada sorok sesuatu dalam bilik tu. Noona tak pelik ke? dalam banyak-banyak office, office dia sorang yang mempunyai passwords."

"Haah, baru perasan."

Perjalanan dari dorm EXO ke bilik Jong Gi mengambil masa selama 3 minit.

"Noona ingat tak password dia?"

"Ingat. LEE25."

Sehun memasukkan kata laluan dan serta-merta pintu pejabat itu terbuka. Dia kemudian pergi ke sudut fail yang berada di tepi meja. Fail tersebut diselak satu per satu. Eunji pula hanya memerhati keadaan di luar bilik.

"Takde apa-apa yang mencurigakan."

"Cuba Sehun check laci bawah meja tu."

Sehun membuka laci itu. Dia menjumpai 5 buah pendrive dan 1 telefon pakai buang. Sehun kemudian mengambil kesemua pendrive itu.

"Dah jom!" Pintu bilik ditutup dengan perlahan agar tidak disedari oleh security guard.

Mereka berdua terus bergerak balik ke dorm Sehun.

"Sehun nak buat apa lepasni?"

"Buat apa?"

"Iyelah Sehun nak buat apa dengan pendrive tu?"

"Nak cari bukti la. Mungkin ada bukti yang dapat dikaitkan dengan kematian noona."

"Em."

"Noona janganlah sedih. Sikit lagi kita akan berjaya dan noona boleh pergi dengan tenang."

"Gomawo Sehun-ah." Eunji terus lesap dari pandangan Sehun.

Eunji terharu dengan Sehun. Sehun sanggup korbankan masanya untuk membantu dia. Kalau difikirkan balik, Sehun tidak mendapat apa-apa manfaat pon. Dapat bala lagi adalah.

Pintu dorm dipulas perlahan. Dia menarik nafas lega. Nampaknya misi dia kali ini masih berjaya. Dia terus masuk dengan senyap ke dalam dorm.

Hampir sahaja tangannya menyentuh tombol pintu bilik tidur, ruang tamu yang gelap gelita tadi tiba-tiba menjadi terang benderang. Sehun terkesima.

"Ingatkan pencuri tadi. Rupanya member sendiri." Kata Chen dengan sinis.

"Kau pergi mana Sehun?" Suho memandangnya dengan tajam.

Semua membernya berada disitu!!

"Damn! Misi kau tak berjaya Sehun!" luahnya didalam hati.

Tiba-tiba dia mendapat akal. Kalau buat-buat sleep walking pon okay gak ni.

Dia mengangkat kedua-dua belah tangannya dan membuat gaya ala-ala sleep walking.

Namun percubaannya gagal. Malah bola mata ahli EXO lain semakin tajam melihat dirinya.

"Oi Sehun, berhenti jela lakonan kau tu." Ujar Baekhyun pula.

"Tak jadi eh hahahahahaha." ketawanya dengan janggal. Dia memandang satu per satu membernya. Kesemua mereka mengeluarkan aura yang menyeramkan. Lagi seram dari Eunji!

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 06, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Oh Sehun Help MeWhere stories live. Discover now