Pada hari itu semua ahli EXO kecuali Sehun tidak dapat melelapkan mata. Ada antara mereka yang tidak sambung tidur. Antaranya Luhan. Dia hanya termenung di luar balkoni.
"Yah, kau tengok apa tu?" Tanya Chen yang baru masuk ke dalam bilik Luhan.
Tiada balasan. Chen terus mengusap belakang Luhan. Dia cuba menenangkan Luhan.
"Aku pasti Sehun tak apa-apa. Kita kenal dia, dia takkan buat semua tu." Pujuk Chen.
"Tapi macam mana kalau apa yang Chanyeol cakap tu betul? Macam mana kalau dia memang nak bu..."
"Luhan, jangan fikir sangat perkara tu. Nanti Sehun balik kita tanya okey. " pujuk Chen.
Luhan hanya mengangguk.
10:30 p.m.
Malam yang dinantikan sudah tiba. Suho, luhan dan manager jang pergi ke balai polis untuk mengambil Sehun.
Sehun duduk di tepi dinding dekat dengan pintu lokap . Dia berasa tidak selesa. Masakan tidak, dia ditempatkan sama bilik dengan seorang perogol bersiri. Perogol bersiri itu baru masuk petang tadi.
Perogol tersebut dari tadi memandang Sehun. Mungkin dia dah jumpa mangsa baru. Sehun memejamkan matanya.
Eomma!! Tolong Sehun. Sehun tak nak hilang dara!! Andwae!
"Budak, kenapa kau handsome sangat?"
Ahh sudah, Sehun menjauhkan badannya dari perogol bersiri itu.
"Handsome? Ahaha, buruk adalah.. hahha." Sehun meredakan perasaannya. Tak pernah sepanjang hayat dia gelar diri sendiri buruk.
"Aku rasa nak taste kau. Macam sedap je.." Perogol bersiri itu bangun dari tempat duduknya dan menuju perlahan-lahan ke arah Sehun.
"Pak cik, bawak insaf.. bertenang.. tarik nafas.. hembus.. saya suci lagi pakcik.." Semakin dekat perogol bersiri itu dari Sehun semakin dia menjarakkan dirinya.
Gawat! Sehun sudah tidak boleh bergerak kemana-mana. Badannya terperangkap pada penjuru bilik lokap.
"Tak sia-sia aku masuk jail. Jumpa yang fresh lagi." Perogol bersiri itu membelai-belai muka Sehun. Sehun memejamkan matanya dengan rapat.
Tuhan, bantulah aku... aku tak mahu diperkosa!!
Tiba-tiba..
"Encik Oh Sehun, anda boleh keluar sekarang." Arah seorang pengawai polis. Pintu lokap tersebut dibuka. Sehun menarik nafas lega. Perogol bersiri itu sudah menghentikan perbuatannya. Selepas Sehun keluar, dia nampak Luhan sedang pandang tepat ke arahnya manakala manager Jang dan Suho sedang berbincang dengan inspektor Park Beom. Tangannya yang digari, dibuka.
"Kang Yeol, dah dah la tu nak merogol orang. Dah masuk jail pon tak insaf lagi ke?" Sindir pengawai polis tersebut. Sehun hanya tersenyum sinis.
Yeah!, aku dah selamat dari neraka tadi. Bai, bai pakcik tua. Dah tua tak sedar diri lagi. Dia sempat menjelirkan lidah kepada perogol bersiri itu.
Sehun berjalan perlahan-lahan ke arah Luhan dengan menundukkan kepalanya. Luhan terus memeluk Sehun.
"Sehunna, kau okey? Kau tak demamkan?" Tanya Luhan. Dia merasa dahi Sehun jika Sehun demam.
"Okey." Balas Sehun sepatah. Manager Jang dan Suho sudah siap berurusan dengan inspektor tersebut. Mereka kemudian meminta diri untuk pergi.
"Nah pakai mask dengan topi ni." Suho memberikan kepada sehun.
"Nae."
Mereka terus masuk ke dalam van dan balik ke dorm semula.
Tanpa mereka sedari, ada seseorang sedang melihat mereka dari jauh.
YOU ARE READING
Oh Sehun Help Me
FanfictionHidup Oh Sehun menjadi haru-biru apabila berjumpa dengan roh Eunji. Ya! Hanya Sehun satu-satunya yang dapat melihat roh Eunji! Lee Eunji, staff berdedikasi di SME telah difitnah. Dia difitnah membunuh diri. Eunji hanya bergantung harap kepada Sehun...