25

1.1K 132 44
                                    

tempat lepak yoona,bambam.

bambam : mana diorang tak sampai lagi ni?

yoona : kejap lagi sampai lah tu.

40minit berlalu...

taeyeon : weh sorry lambat traffic sesak takdi.

yoona : mengarut engko traffic sesat rumah kau dengan tempat ni tak jauh pun.

irene : mian bukan salah taeyeon , salah aku tandas takleh splassh takdi tu yang lambat.

bambam : sekarang dah boleh splassh?

irene : sebab dah boleh lah kitoorang ada kat sini.

taeyeon : ok tutup pasal topik tu , kau nak apa jumpa kitoorang?

yoona : kau nak tak kerja kat hospital busan?

irene : kenapa nak kerja kat sana?

soalan dibalas soalan.

bambam : kau ingat jihyo?

taeyeon : dah jumpa dia ke?*teruja*

yoona : tak lagi tapi ada benda aku nak cerita sebelum kehilangan jihyo.

mereka mula mengfokuskan kepada yoona 16minit yoona bercerita habis saja cerita irene dan taeyeon ternganga.

irene : aku tak sangka mereka sejahat tu.

yoona : jadi? korang nak ikut kitoorang tak?

taeyeon dan irene melihat sesama sendiri.

irena : sorry yoona aku tak boleh ikut kau.

taeyeon : aku pun,kitoorang dah lama berhikmat untuk hospital tu jadi maybe korang berdua jelah pergi.

yoona : arra aku paham jaga diri kau elok² kat sini,nanti kalau rindu kita video call.

irene dan taeyeon tersenyum dan mengangguk.

setelah mereka berdua pergi yoona mengeluh.

bambam : takpe yoona kita pergi kat sana nak cari jihyo arus sungai tu sampai busan aku yakin jihyo kat busan sekarang ni.

yoona : tapi--

bambam : takde tapi² now kau balik  kemas baju kau esok kita bertolak dengan minki.

yoona mengangguk dan mula bangun dari duduknya.

di tempat lain

seorang perempuan yang sedang mengayuh basikal dan seorang lagi sedang melunjur dengan papan skateboard nya.

joy : min-jung ahh tunggulah aku!! ishh diani mentang² naik skateboard laju dari aku ahh..

(bong min-jung nama sementara jihyo dia hilang ingatan guys hilang ingatan)

min-jung : CEPATLAH LEMBAB BETUL KAU KAYUH!!

joy : ish sabarlah

joy : ish sabarlah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
THE DOCTORWhere stories live. Discover now