Multimedia: Ecem DEMİREL
Ecemgilin evine geldiğimde teşekkür edip arabadan indim. O da başını sallamakla yetindi.
Hava çok soğuktu ve kıyafetlerimdeki ıslaklık hala mevcuttu. Zile bastım fazla beklemeden kapıyı Ecem açmıştı.
"Asya sen neredesin ya meraktan öldük geç içeri çabuk" dedi kızarcasına.
Ayakkabılarımı çıkartıp içeri girdim holden salona ilerleyip televizyonun çaprazındaki koltuğa oturdum.
"Ben hemen Meltem teyzeyi arayayım meraktan öldü kadıncağız" dedi bana sert bir bakış atarak ardından eline telefonu aldı.
"Hayır Ecem arama sakın" dedim işaret parmağımı sallayarak.
"Seni dinleyeceğimi sanıyorsan yanılıyorsun Asya , seninle konuşacağız bunları."
Sıkıntıyla ofladım "Tamam ya."
- "Alo Meltem Teyze benim Ecem."
- "..."
- "Evet evet burada merak etme korkulacak birşey yok bugün burada kalsa bir sorun olur mu?" dedi bana bakarak.
-"..."
- "Tamam Meltem teyze görüşürüz."
Ecem telefonu kapattıktan sonra bakışlarını bana çevirdi ve kıyafetlerimi inceledi " İstersen bir duş al sonra konuşalım iyi görünmüyorsun" dedi üzülerek.
"Tamam" demekle yetindim. Şuan bana iyi gelecek tek şey bu olabilirdi.
"Sen gir ben kıyafetleri odaya hazırlarım giyersin" dedi odasına yönelerek.
Cevapsız kalarak banyoya yöneldim aynadan yansımama baktığımda yüzüm solmuş gözlerim ise kızarmış ve şişmişti.
Suyu açıp bedenimi sıcak suyla buluşturdum. İşimi bitirince banyodan Ecem'in odasına doğru ilerledim ve bana hazırladığı kıyafetleri üzerime geçirdim.
Saçlarımı kuruttuktan sonra holden salona girdim. Ecem koltuğa yayılmış bir şekilde televizyondaki diziyi pür dikkat izliyordu.
Beni görünce televizyonu kapatıp oturuşunu dikleştirdi "Gel otur bakalım" dedi koltuğun üstüne vurarak.
Karşısına geçip oturdum annemin dedikleri aklıma geldikçe kalbim göğüs kafesimin altında eziliyordu.
"Anlat bakalım sarı noldu bugün sana?" dedi elini başına yaslayarak.
"Annem evlenmek istediğini söyledi Ecem" dedim sert bir ses tonuyla.
"Gerçekten mi?" dedi olduğu yerden doğrulup gözlerini açarak.
Gözlerimi devirdim " Evet."
"Seninde şu hâline bakılacak olursa karşı çıktın tabi?" dedi sorarcasına.
"Ya ne yapacaktım Ecem? Anlayışla karşılamamı falan mı bekliyordun?" dedim hafif kızar bir ses tonuyla.
"Nereye gittin peki Meltem teyzeyi çok telaşlandırmışın aynı şekilde bende merak ettim." diye sordu sorduğum soruya cevap vermeyerek.
"Annem bana evlenmek istediğini söyleyince , üzerime hiçbirşey almadan koşarak babamın yanına gittim" gözümden sağ yanağıma süzülen yaşı sildim "Ağlamaya başladım toprağına yattım sonra uyumuş kalmışım."
Ecem'in yüzünde üzüntülü bir ifade belirdi.
"Gel buraya sulu göz" diyip kollarını içtenlikle bana sardı.
"Ağlama , güzel gözlerine yakışmıyor ağlamak sarı." dedi yatıştırıcı bir sesle.
Kollarımı çekip derin nefes aldım "Sonra birinin beni dürtmesiyle uyandım benim halimi görünce gideceğim yere kadar arabasıyla bırakmayı teklif etti bende eve gitmek istemediğim için sizin evi tarif ettim."
"Allah'tan biri bulmuş seni. Bir daha bizi korkutacak şeyler yapma Asya." dedi uyarırcasına.
Cevapsız kaldım ardından Ecem konuşmasına devam etti "Annene dinleme şansı tanıysadın keşke."
Kaşlarımı çattım "Böyle bir konuda asla tanımam Ecem."
"Annenin mutlu olmasını ister miydin?" diye bir soru yöneltti.
Yüzüm yumuşamıştı "İsterdim tabiki." dedim gözlerimi yere dikerek.
"Ee o zaman Asya? Belli ki annen yeni bir sayfa açmak istiyor kendine, mutlu olmak onun hakkı değil mi?"
"Mutlu olmak onun da hakkı ama evlenerek değil." dedim göz devirerek.
"Şu üç senede Meltem Teyze sana birçok fedakârlık yaptı Asya. Tek bu üç seneden ibaret değil. Bencil olma annene bir şans vermelisin" dedi gözlerini gözlerimin içine sabitleyerek."A- annem babamı ne çabuk unutupta evlenmeye karar verebilir Ecem!" sesim titremişti.
Yanıma yaklaşıp eliyle başımı omzuna yatırdı ve saçlarımı okşadı "Senin yaşadıklarını yaşamasam da , seni çok iyi anlayabiliyorum sarı, ama bak hayat devam ediyor. Annenin mutluluğu için ona bir şans ver bunu ben dediğim için değil sadece kendi isteğinle, kalbinin sesini dinleyerek."
Annemin benim üzerimdeki hakkını ödeyemezdim. Anneme bir şans tanımalı mıydım? İşte bu konuda emin değildim. Ecem'e bir yönden dediklerine hak veriyordum.
Başımı Ecem'in omzundan kaldırdım "Peki bu konuyu ayrıntılı bir şekilde düşüneceğim" dedim düz bir sesle.
"Tamam canım" dedi memmun olmuş bir tavırla.
Ecem benim en yakın arkadaşımdı ve tek dostumdu. Onun omzunda ağlar , onunla birlikte gülerdim. Aynı sınıftaydık ve paha biçilemez bir dostluğumuz vardı.
"Bu arada Banu Teyzegil nerede?" diye sordum etrafıma bakınarak.
"Babamla teyzemgile gittiler" dedi kumandayı sehpadan alırken.
"Ne izleyelim kanka?" bana kısa bir bakış atıp televizyondaki kanalları gezmeye başladı.
Koltuğa uzanıp başımı yastığa koydum "Sadece uyumak istiyorum Ecem, çok yorgun hissediyorum" dedim elimi yüzümün altına koyarak.
"Tamam."
Kısa bir süre sonra kendimi uykunun kollarına teslim ettim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İÇİMDEKİ SEN
Teen FictionAsya babasına âşık bir kız olarak büyürken trafik kazası duyguların paramparça olmasına neden olmuştu. Gün geçtikçe babasının yokluğu onu derin bir acıya sürüklerken bariz gerçeği kabullenmesi gerektiğinin farkındaydı. Bir yanda annesinin mutluluğu...