Hoofdstuk 3

167 13 0
                                    

2 september 

Charlie Pov

Vandaag gaan we na school. Naar Mila's huis. We gaan daar rondkijken of we geen aanwijzingen vinden naar de gene die Mila er in heeft geluisd. Al moet ik wel eerst een hele schooldag doorstaan. Normaal vind ik school echt leuk maar zonder Mila vindt ik het al een pak minder leuk. Komaan kop op Charlie je kan het. Zo in gedachten verzonken hoor ik een stem. Het is Jimmy die me uit mijn gedachten haalt. Ja zeg ik. Mila zegt hij. Ja zeg ik. Hey alles komt goed we gaan haar daar haar uit halen. Hij pakt mijn twee handen vast zodat ik een beetje moeten blozen. Al snel vindt hij zich ook ongemakkelijk en laat hij snel los. Wat heb je nu? vraagt hij. Dans zeg ik met veel tegenzin. Aah wat fijn ik ook. Ik moet lachen. Dan ben ik toch al tenminste niet alleen tijdens de dansles. Kom we gaan zegt Jimmy. Anders is die nieuwe dansleerkracht weer kwaad. Ik knik en loop met hem mee.

Jimmy Pov

Ik zie dat Charlie echt niet in haar vel zit. Ze is haarzelf al niet meer sinds dat Mila is opgepakt. Ik wil haar terug gelukkig zien. Daarom zal ik er ook alles aan doen om haar te helpen. Mila uit de gevangenis halen is het enige wat haar terug gelukkig kan maken. Dan heb je Jonas nog. Daar moet ik ook nog eens mee praten of hij het nu wil of niet. We hebben trouwens dans nu met hem. Ik ben omgekleed en begin met Charlie wat kleine opwarmingsoefeningtjes te doen. Jonas heeft toch dans met ons. Ik zie Charlie opkijken en weer neer. Waar zou hij zijn? Weet je Jimmy. Het boeit me niet zegt Charlie. Jonas moet hetzelf maar weten. Oké zeg ik. Ik ben ook kwaad op Jonas maar ik zie dat er iets met hem en ik wil weten wat zeg ik tegen Charlie. Je doet maar zegt ze. De leerkracht komt binnen. Oké kom even naar hier. Ik ga de aanwezigheden even overlopen. Lisa De Witte zegt hij. Ja klinkt er. Jimmy O'Hara. Ja zeg ik. Charlotte Timmermans. Ja zegt Charlie. Jonas Van Loo. De hele klas kijkt rond en ook de leerkracht. Afwezig zegt hij dan. Waar is hij toch? denk ik. Ik vergeet het even tijdens de dansles maar na de dansles ga ik opzoek. Ga je mee snel drinken halen? vraagt Charlie. Ga maar ik kom zo zeg ik tegen Charlie die haar schouders ophaalt en de andere kant oploopt. Ik loop naar het kantoor van Vanderdonck. Beleefd klop ik en wacht op het signaal om naar binnen te gaan. Aah Jimmy zeg het eens zegt ze. Ik kom vragen of u weet waarom Jonas niet op school is vandaag. Want hij heeft aan ons niks laten weten. Jonas heeft zich ziek gemeld vandaag. Oké bedankt zegt Jimmy en loopt weer naar buiten. Ziek. Gisteren was hij nog kerngezond hier is meer aan de hand.

Charlie Pov

Ik zit in de cafetaria wachtend op Jimmy. Hier zit ik dan alleen. Normaal zou Mila nu iets leuk aan het vertellen zijn. Zouden we hier met zijn allen zitten. Lachen, praten. We vallen stiltjes aan uit elkaar. Eerst Mila, Jonas, wie zal er volgen. Hey Charlie komt Alex op me af. Hey zeg ik zacht. Oei slecht geslapen? vraagt hij. Dat niet alleen zeg ik. Ik mis Mila. Wij allemaal zegt Alex begrijpend maar we gaan straks dat huisje van haar is grondig onderzoeken en misschien vinden we wel een aanwijzing die ons recht naar de dader lijdt en is Mila kei snel terug uit de gevangenis. Denk jij dat? vraag ik aan Alex. Tuurlijk zegt hij en geeft me een knuffel. Jimmy komt ook binnen. Jonas heeft zich ziek gemeld en gisteren was hij nog kerngezond. Ja je kan toch ziek worden in één nacht zegt ik wat gefrustreerd. Ja zegt Jimmy. Maar gisteren zat hij langs mij bij muziek. Hij zei niks, keek me niet aan. Hij was heel afwezig en hij had rode ogen. Hij had gehuild ofzo . Volgens mij is er ook meer met Jonas. Ohnee ook dat nog zegt Alex. Waarom kunnen wij nooit een jaar zonder problemen hebben? zegt hij een beetje lachend.

...Pov

Weer zit ik één van de kranten te lezen die de agenten me deze ochtend hebben gebracht. Het zijn altijd oude kranten van een maand of 2 weken geleden maar ja dan heb ik toch nog iets om handen. Ik draai de bladzijde om. Mijn ogen spreiden ver open. Wat? Zangeres van de Ghost Rockers krijgt 15 jaar cel. Mila 15 jaar wat? waarom? Hard klop ik op de deur van de cel. Een agent komt naar me toe. Manuel Santiago kan het een beetje rustig alstublieft. Neen ik wil mijn dochter zien nu. Dat zal helaas niet gaan want die zit ook de gevangenis. Vader op dochter allemaal hetzelfde lacht hij. Zorg ervoor dat ik mijn dochter kan zien of ik maak mezelf van kant. Oké ik zal het de baas vragen maar ik kan niks beloven. Ja doe dat maar zeg ik. Mila, mijn arme Mila in de cel. Niet mijn Mila.

Charlie Pov

De bel gaat.

De schooldag is weeral voorbij. Al ging het vandaag wat moeizamer. Ik ben blij dat we eindelijk naar het huis van Mila kunnen gaan voor aanwijzigingen. Moesten we iets vinden is dat toch een kleine opluchting. Ik loop naar de hal ben de eerste dus wacht ik even op de rest. Brandon heeft al laten weten dat hij niet kan omdat hij met Vanderdonck moest gaan praten. Ik weet niet waarom. Zijn mijn zaken niet. Ik zie Jimmy al komen aanlopen. En nu Alex nog zeg ik. Ja tuurlijk is hij weer laat. Wie is laat? vraagt Alex. Niemand lacht Jimmy. Kom we zijn weg zegt hij als we met zijn drieën vertrekken richting het huisje van Mila. Bij het huis staan we even stil. We bekijken het even van boven tot onder. Het was even geleden dat we hier nog geweest waren. Jongens zegt Jimmy. Hij duwt tegen de deur. De deur stond open. Is hier iemand geweest? vraagt Alex. Ik duw ze allebei opzij en loop naar binnen. Ik sla de deur open en sla mijn handen voor mijn mond. Wat is hier gebeurd? vraagt Alex. Ook Jimmy kijkt er met open mond naar. Alles is over hoop gehaald. Overal liggen spullen. De schuiven zijn uit de kasten gehaald. Servies ligt kapot op de vloer. Gordijnen liggen op de grond. Hier is iemand geweest en niet iemand die Mila kent.

Ik stap er met kleine voetstapjes door en kijk naar alle spullen. Oké we moeten dit doorzoeken zeg ik. Jimmy en Alex jullie kijken hier in de woonkamer. Ik kijk in de slaapkamer. Ze knikken allebei. We roepen als we iets vinden zegt Jimmy. Ik ook zeg ik en loop dan naar de slaapkamer. Daar tref ik dezelfde rotzooi aan als in de woonkamer. Mila's lakens zijn helemaal van haar bed afgetrokken. De gordijnen afgetrokken. Kleren uit haar kast gegooid en nu opzoek naar aanwijzingen.

Alex Pov

Jimmy en ik zoeken in de woonkamer naar aanwijzingen. Het is heel moeilijk want alles is een rotzooi. Er is geen overzicht. Jimmy zoekt rechts en ik links. We doorzoeken alle papieren. Verder als belastingsbrieven en brieven van de mensen die Mila begeleiden in haar zelfstandig wonen kom ik niet. Ik kijk door de spullen. Er ligt allemaal glas op de grond van kapotte vazen en servies dus we moeten voorzichtig zijn. Dan ga ik op mijn knieën zitten en zoek daar weer wat tussen de papieren maar verder kom ik niet dan rekeningen. Dan kijk ik naar links in de lege kast en ik zie iets helemaal vanachter in de kast. Ik pak het. Een paar brieven van het hoopje zijn open maar de rest zijn nog dicht. Ik haal uit één van de open enveloppen een brief en begin te lezen. Jongens !!! roep ik dan. Charlie komt meteen aangelopen. Volgens mij heb ik iets gevonden. 

En wat denken jullie? Laat het maar weten !!! Tot morgen met een nieuw deeltje. Veel leesplezier Yenthe xxx 

Mila: De anonieme diefWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu