Hoofdstuk 14

63 3 0
                                    

Charlie Pov

'Alex!!!'roep ik. Ik hoor hij zijn laptop neerzet en meteen naar me komt toegelopen. 'Volgens mij heb ik iets gevonden.', zeg ik. Alex kijkt over mijn schouder mee naar het dagboek. Als je de bladzijde omhoog houdt in het licht. Zie je dat er een andere pagina achter deze pagina zit. Er is een pagina overgeplakt. 'Goed zo Charlie.', zegt Alex. Die mij vastpakt en knuffelt. 'Nu moeten we wachten op Jimmy en Jonas om hen het nieuws te vertellen.' Terwijl we wachten, help ik Alex met zoeken op het internet, maar inderdaad verder als de klassenlijst van Mila komen we niet. Het is een lijst met alle namen van haar klas op. Ook Olivia staat er tussen. Ze noemt Olivia Andersen. Maar als we haar opzoeken op het internet, of op sociale media bestaat er helemaal geen Olivia Andersen. Raar denk ik. Heel raar. Tot we de bel horen. 'Dat zullen Jimmy en Jonas zijn.', spring ik op. Snel open ik de deur en laat de twee jongens binnenkomen. Ze ploffen allebei neer in de zetel met een zucht. 'En zijn jullie iets te weten gekomen?', vraagt Alex nieuwsgierig. Jimmy schudt meteen zijn hoofd. 'Manuel wist ons niets meer te vertellen. Zoals de directrice zei, hij zat toen onder de drank en drugs en praatte nooit met Mila over haar school.' 'En jullie?', vraagt Jonas. Alex schudt zijn hoofd. 'Ik heb iets gevonden.', zeg ik dan. De twee jongens kijken me meteen nieuwsgierig aan en gaan op het puntje van de zetel zitten. 'Ik heb in het dagboek van Mila gelezen opzoek naar de naam Olivia. Die stond er nergens in, maar ik heb wel een bladzijde gevonden. Dat als je die in het licht houdt, zie je dat er een andere pagina achter zit. Er is een pagina overgeplakt om waarschijnlijk iets te verbergen.' Jonas neemt meteen het dagboek van me over en kijkt. 'Je hebt gelijk.', zegt hij. 'Maar hoe krijgen we deze pagina eraf.' 'Ik weet wel iets.', zegt Jimmy. 'Ik zal het morgen meebrengen naar school dan kunnen we het proberen. Goed gedaan Charlie.', zegt hij en omhelst haar. Als ze elkaar loslaten is het een klein beetje ongemakkelijk.

Mila Pov

Hier zit ik nog steeds, met een blinddoek over mijn hoofd en aan een stoel vastgebonden. Ik bijt al heel de tijd op mijn tanden. Mijn polsen doen verschrikkelijk, veel pijn. Ik kan ze nog amper bewegen of de tranen schieten in mijn ogen van de pijn. Net hetzelfde met mijn benen. Ik vraag me al de hele tijd af, wat Brandon hier kwam doen en ik weet nog steeds niet wie die bekende stem is. Ik kan het geen plaats geven. Ik hoor voetstappen. Meteen spits ik mijn oren. Deze keer komen ze mijn kant op. 'Dag Mila. Hier ben ik weer.', zegt de stem. 'Als je het niet erg vindt we gaan je even slaap doen. We moeten je verplaatsen, maar we willen niet dat je tegenstribbelt.', zegt de bekende stem. Ik verweer me niet, wetend dat ik mezelf alleen maar meer pijn doe als ik tegenstribbel. Ik krijg een zakdoek voor mijn mond en voor ik weet wordt alles zwart voor mijn gezicht. 

De volgende morgen

Charlie Pov

Ik huppel naar het DAM. Ik ben blij vandaag, want ik heb gisteren de aanwijzing gevonden die we nodig hadden of dat denken we toch. Jimmy zal vandaag zijn spullen meebrengen om dat papier los te krijgen. Hopelijk lukt het hem. Het is iets delicaat, we kunnen onze aanwijzing zomaar kapot maken. Al moet ik nu wel denken aan Mila. Zij zit ergens, ik weet niet waar. Vastgebonden aan een stoel. Niet wetend waar ze is. Of iemand haar komt redden en welk lot haar te wachten staat. We mogen geen tijd verliezen. Als ik het DAM binnen huppel, zie ik Jimmy aan zijn locker staan. Ik loop naar hem toe. 'Heb je je spullen bij?', vraag ik. Hij knikt. 'Ik hoop dat we die pagina kunnen lezen en hopelijk kan het ons verder helpen.', zeg ik tegen Jimmy. 'Ik hoop het ook.' Jonas komt bij ons staan. Hij ziet er moe uit. 'Gaat het wel?', vraag ik aan hem.. Hij knikt. Al zie ik hem dat het niet zo is. Als Alex vrolijk naar ons toe komt huppelen. 'Amai jij bent vrolijk.', zegt Jimmy. 'Ik ben blij dat we een nieuwe aanwijzing hebben.', zegt hij. 'Straks in de kelder?', vraagt hij. Als we alle vier knikken. 'Wat heb je nu?' vraagt Jimmy. 'Charlie heeft acteren met mij.', zegt Alex als hij me meesleurt naar de les. 

Jimmy Pov

En jij?', vraagt Jimmy aan Jonas. Jonas antwoordt niet meteen. 'Joehoe ben je er nog?', vraag ik. Hij schrikt op uit zijn gedachten. 'Waar zat jij met je gedachten?' Hij trekt een gezicht van 'Wat denk je nu zelf?' 'Mila.', zeg ik. Hij knikt. Ze zit ergens in gevaar. We weten niet waar. 'Ik bang Jimmy, dat als we niets doen, dat ze haar iets gaan aandoen.' 'Wij allemaal. Zolang we achter de aanwijzingen blijven zoeken, komen we hopelijk elke keer een stap dichter bij Mila.' 'Ik hoop het.', zegt Jonas. 'Zo welk vak heb je nu?', vraag ik nogmaals; 'Muziek.', zegt hij. 'Ik ook. Dan kunnen we samen gaan.', zeg ik. Als Jonas en ik naar het lokaal van Meneer Thys wandelen. 

Charlie Pov

Na de les hebben we afgesproken in de kelder met zijn allen, om onze aanwijzing te onderzoeken. Ik trek Alex met me mee na de les zodat hij weer niet ergens verdwaalt voor hij naar de kelder komt. 'Alex!', hoor ik iemand roepen. Als we ons allebei omdraaien. Brandon komt onze kant opgelopen. 'Ik kom zo meteen.' zegt hij tegen me. Ik verdwijn achter de drankautomaat als ik Alex achterlaat bij Brandon. 

Alex Pov

Charlie laat me achter bij Brandon die duidelijk met me wil spreken. 'En weten jullie al iets meer over Mila?', vraagt hij. Ik kijk raar aan. Hij wou toch niet meer meedoen. 'Ik ben gewoon bezorgd om haar.', zegt hij. 'Wel we zijn gisteren naar Mila haar lagere school geweest omdat we die oude foto's van Mila hadden gevonden. De directrice heeft ons verteld dat Mila een beste vriendin had Olivia waarmee ze ruzie kreeg, waarom weten we nog niet, maar we hebben een verborgen pagina gevonden in Mila haar dagboek. Die ons misschien kan verder helpen.' Brandon knikt. 'Dat is goed dat het onderzoek vooruit gaat. Hopelijk vinden jullie haar snel.', zegt hij. En loopt dan verder. Ik kijk hem na. Hij doet toch echt raar. Maar geen tijd te verliezen, ik moet naar de kelder. Ik sluip achter de drankautomaat en loop naar de kelder. 'Aah daar ben je.', zegt Charlie. Jimmy is al bezig met zijn producten uit te stallen. 'Wat moest Brandon?', vraagt Jonas. Aan zijn stem is te horen dat hij het niet vertrouwt. 'Hij vroeg of we al iets gevonden hadden, maar hîj doet raar echt raar. Weet je nog dat die S. zei dat we moesten opletten op iedereen dichtbij. Dat iedereen mee in het complot kon zitten. Sinds toen doet Brandon raar. Volgens mij heeft hij er iets mee te maken.' 'Hoe kan dat nu. S. had hem toch ook vastgebonden aan een paal.' 'Ja maar na die brief heeft Brandon meteen gezegd dat hij niet meer meedoet aan het onderzoek terwijl hij me constant vraagt hoe het met het onderzoek gaat.' 'We moeten hem in de gaten houden.', zegt Jonas meteen. 'Dat zal ik wel doen.', zeg ik. 'Speurbever op post.', zegt Charlie lachend. Daarna kijken we alle drie naar Jimmy die met zijn spullen voorzichtig het blad papier probeert los te krijgen. Hij doet er een product op waarna het blad loskomt. Hij trekt het er voorzichtig af. 'Voila.', zegt hij. Trots op zichzelf. 'Goed gedaan Bever.', zegt Charlie. Charlie neemt meteen het dagboek. 'Het is van 31 juni.', zegt Charlie. 'Dat is de laatste dag van het schooljaar. Zou dat er iets mee kunnen te maken hebben.', zeg ik. 'Daar is maar één manier voor ...', zegt Jonas. 'Lezen.', zegt hij. 

Mila: De anonieme diefWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu