Bahar,her ağaca çiçek buselerini bırakarak geldiğini belli ediyordu .Güneş çoktan doğmuş ,yan evin penceresinden gönül hanim çoktan çiçeklerleriyle konuşmaya başlamıştı .Herkes onun bu tavrını garip bulur hatta yavaştan onun delirdigini düşünürdü.O ise bunlara hiç kulak asmaz her zaman ki gulumsemesiyle
"Çiçekler çocuk gibidir ilgiye ve sevgiye her zaman muhtaçtır "derdi.
Birde sabah sabah onlara şarkı soylemeyeydi iyiydi."Bari şarkıyı değiştir be gönül ablaa "diyerek yatağında mizmizlanan hikmet alarmında calmasiyla hepten isyan etmeye başlamıştı .
"Hiç sevmiyorum şu okulu "diyerek bir yandan pantolonunu giyiyor bir yandan da "anne bana ekmek arası bir şey hazırla "diye sesleniyordu.-"erken uyanaydin da kahvaltı yapaydin eşek Sıpası! "
Bu ses evin babası salih beyindi. Kendisi emekli öğretmendi .Hikmetin ağabeyi evlenip gitti gideli Hikmetin üstüne daha bir titrer ona Kıyamaz olmuştu .Ama evde de ondan başka ugrasacak bir neşesi de yoktu ."-Aman salih ne yapsın çocuk ?deme öyle sıpa falan oğluma !
Hikmet bir yandan kravatini düzeltiyor bir yandan da aşağıdan gelen anne ve babasının seslerini duyuyor gülümsüyordu. Ayna da saçını düzeltirken alnında çıkan sivilceye de bir el atıp aşağı doğru koşturmaya başladı .
"Anne hadi ver şu sandvici,geç kalırsam pala bıyık cengiz beni derse almaz "
Salih bey tabakdaki zeytinleri catala isabet ettirmeye çalışırken
"Cengiz bey de sana mayın tarlası diye lakap takmış midir acaba "diyerek oğluna Takilmaya başlamıştı.Hikmet sandvici nden bir ısırık alıp "Ne Mayını baba ya ,niye bana öyle desin ?
Ve bir zeytini catala isabet ettirmenin de verdiği zaferle salih bey ;
"-e alnın mayın tarlasına dönmüş baksana her yer patlamaya hazır mayın gibi sivilce dolu ,hatta birinin üstüne basılmış bile çoktan "Hikmet alnına dokunup " gül bakalım, sen daha bir zeytini isabet ettiremiyorsun
Salih hocam !"diye yeri işaret ederek "zeytin bile kacmis senden benim bile durmam ayıp hâlâ"
Diyip , nispet edercesine bir zeytini agzina atip kapıdan çıktı .-nereye kaçtı yahu bu zeytin?" diye arayan
Salih bey, Aylin hanima döndü ve dedi "sen bana bir menemen yap hanım bak bakalım o elimden kaçıyor mu ?!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Saatler Hep Bozuk
Fiksi RemajaHikmet ,sakin ağır başlı bir çocuk olarak Saatçi dükkanı ile okul arasında mekik dokumaktadır.Bir yanıyla oldukça mizah dolu eğlenceli biri iken bir yanıyla da Erdem Ustası sayesinde olgunlaşmış duygusal bir çocuktur .Fakat dükkanlarına bir kızın gi...