A vallomás
Arthur bűntudatosan megállt veszekedő szülei előtt, akik még nem jutottak el az egymással való kiabáláshoz. Annyira bántotta már, hogy a két férfi folyton veszekszik, és mivel nem jutott előrébb a bájitalbaleset visszafordítása terén, úgy döntött vállalja az életre szóló büntetést, de bevallja mit tett, és segítséget kér apjától a helyrehozásában.
Mikor megállt a két veszekedő férfi mellett, mind a ketten elhallgattak és ránéztek.
– Én... Öhm... – Piton türelmetlenül figyelte mit akar tőlük a srác, első gondolata az volt, hogy pont olyan, mint Potter. Az sem tudott egy értelmes összetett mondatot kinyögni. – Én...
– Mr. Graves, még ma megtanul összetett mondatokat alkotni? – kérdezte gúnyosan.
Arthur a hangra összébb húzta magát.
– Én...
Harry közben úrrá lett a bájitalmester iránt érzett dühén és kedvesen mosolyogva szólt a fiúhoz.
– Valami gond van, Mr. Graves?
Arthur nagyot nyelt és bátorságot merített fiatalabb apja kedvességéből.
– Én elrontottam egy bájitalt, aminek előreláthatatlan következményei lettek.
Erre már Piton is felfigyelt. Felvonta egyik szemöldökét.
– És milyen bájitalt rontott el? – kérdezte, de mikor a fiú zavartan elpirult, szemforgatva megváltoztatta a kérdését. – Mik lettek azok az "előreláthatatlan következmények"?
– Nem emlékeznek rám a szüleim, sem senki más. Arra sem emlékeznek, hogy együtt vannak – vallotta be kis tétovázás után.
Harry, akinek fogalma sem volt milyen bájitalnak lehet egyáltalán hasonló eredménye átnézett a bájitalmesterre, aki a homlokát ráncolva meredt a fiúra.
Perselus végig vette milyen bájitalnak vagy elrontott bájitalnak lehet ilyen vagy hasonló hatása, de nem jutott eszébe semmi.
– Kik a szüleid? – kérdezte Harry, akinek nem tetszett, hogy még Piton sem tudja, mi lehet a bájital, legalábbis az arcából ítélve. Erre a kérdésre Perselus is felfigyelt és elkezdte tanulmányozni a fiú vonásait, pont úgy, ahogy Harry is. Volt egy halvány eltemetett válasz az agya legmélyére ásva, amikor a fiú smaragd zöld szemét nézte, ami azt súgta, hogy Harry az egyik szülője, de elvágta ennek a halvány gondolatnak a folytatását.
– A szüleim... – hajtotta le zavarában a fejét Arthur és egy lépést hátrált. Nem véletlenül nem akaródzott eddig elmondani az igazat, mert nem félt a szülei reakciójától. – Perselus Piton és Harry Potter... – hangja nem volt több leheletnyi suttogásnál.
– Érthetően beszéljen Mr. Graves! – szólt rá Piton.
– Perselus Piton és Harry Potter! – Arthur összeszorított szemekkel és emelt hangon hadarta el, aztán várt.
Eltelt egy perc, aztán még egy. Kinyitotta a szemét, de még nem mert felnézni. Eltelt megint egy perc néma csendben, még a légzésüket sem lehetett hallani. Lassan felemelte a fejét és ránézett szüleire.
Harry Potter arcára ráfagyott a kedves mosoly mikor meghallotta a neveket. A megfagyott mosoly pedig szép lassan olvadt csak le az arcáról, hogy átadja a helyét a tömény döbbenetnek, majd a hitetlenségnek, a borzalomnak és a tömény rémületnek, ahogy lassan ránézett a bájitaltanárra.
Perselus Piton arcára ráfagyott egy enyhe döbbent tekintet. Aki nem ismerte az azt mondta volna, hogy csak egy kicsit lepődött meg. Pedig teljes mértékben sokkolta a hír. Próbálta megcáfolni, de ahogy a fiúra meredt látta, hogy ez igaz. A fekete haj, a felemás szemek... Szinte soha nem volt olyan alkalom, hogy ne jutott volna szóhoz, de ez most ilyen volt.
YOU ARE READING
Piton-Potter
FanfictionFigyelmeztetés: slash(leginkább említés szinten) , káromkodás előfordul benne A történet (már a címből is lehet következtetni, hogy közük van egymáshoz) Harry és Piton gyerekéről szól, aki elkövette azt a hibát, hogy apja saját bájitalaiból akart el...