Jeonghan menjengulkan kepalanya disebalik pintu. Apabila dia melihat Andrea berada di ruang tamu dia tersenyum. Terus dia mengambil langkah untuk menghampiri Andrea.
"Okay ke tak ni?" Soal Jeonghan melihat muka masam mencuka Andrea.
Andrea mencebik. Matanya sekadar menumpukan pada skrin telefon.
"Andrea janganlah macam ni. Kau buat aku rasa sebersalah pula."
Andrea sekadar diam.
"Okay kalau macam tu kita batalkan flight nak?"
"Tak payah nak mengada batalkan." Ujar Andrea sinis.
"Habistu kalau kau macam ni. Taknak bertegur dengan aku semua. Kita batalkan jelah. Kita balik esok ke, lusa ke."
"Tak payah. Saya nak balik harini juga."
"Okay kalau macam itu yang kau nak, aku ikut je. Sekejap aku nak ambil sesuatu.."
Jeonghan terus berlari masuk dalam bilik. Dia kembali keluar dengan sebuah kotak. Dihulurkan kotak itu kepada Andrea.
"Apa pula ni?" Soal Andrea.
"Bukalah."
Andrea terus membuka kotak pemberian Jeonghan. Dia buka dengan penuh berhati- hati.
Jam tangan.
"Macam mana awak tahu saya suka jam ni?"
"Masa haritu dekat Osaka aku nampak kau berhenti dekat kedai jam. Lepastu aku tanyalah pekerja kedai tu kau tanya jam yang mana time kau pergi toilet tu and yeah pekerja tu cakap kau tanya jam yang ni so aku beli lah kan. Sweet kan aku." Ujar Jeonghan.
Andrea mengeluh. Dia terus tak jadi nak marah Jeonghan lama- lama. Perlahan- lahan dia terbitkan sebuah senyuman dibibir.
"Tak marah aku lagi kan?" Jeonghan menanya. Harapnya jawapan dari Andrea dapat melegakan hatinya.
"Dah tak." Jawab Andrea. Dia meletakkan jam tangan berjenama itu dia pergelangan tangannya.
"Cantik sangat bila kau pakai."
Andrea memandang Jeonghan pelik.
"Habistu kalau perempuan lain pakai tak cantik ke?"
Jeonghan menggeleng sambil tersengih.
Andrea mencebik.
🍃
Dear crush, kenapa kau tak pernah sedar kewujudan aku?
Dah publish gais💖 Jangan lupa baca tau💕😊
Vote and comment.
Masukkan dalam library and reading list.💃- from bini bang wonu😙
YOU ARE READING
[COMPLETED] FEARFUL WIFE 무서운 아내 (JEONGHAN SVT)
Historia CortaHighest ranking - 13 in short story Perjumpaan yang tidak disengajakan. Dua hati bersatu tanpa rasa cinta. Mampukah mereka mengecapi bahagia? Andrea Kim seorang yang gelabah dan tidak mampu mengawal ketakutkannya. Muncul sang suami membuatkan hidupn...