Invaders #5 - Forged Plans

12 2 0
                                    

Anthony Sardo zat in zijn huis voor de open haard in zijn fauteuil een sigaar te roken, terwijl op dat moment de voordeur open ging. "Red ... Heb je hem dan eindelijk gevonden?" vroeg hij, terwijl hij zich omdraaide, maar Red was nergens te zien. "Harris?" vroeg hij toen. "Geen Red?" vroeg hij verward, kijkend naar Harris die met nog een man in de deur opening stond. "Sorry meneer..." zei Harris. "Het geeft niet. Kom binnen. De haard staat niet voor niets aan," zei hij toen. Harris en de andere man namen plaats op de bank naast de fauteuil van Sardo. "Welkom terug, Carl," zei Sardo tegen de man die naast Harris op de bank zit. Hij knikte even en pakte een sigaar aan van Sardo die net een kistje naar hem uit stak. "Dank," zei hij deftig. "Wat heeft jou mij doen bevrijden, Sardo...?" vroeg Carl op dat moment. "Ik kan je goed gebruiken ... En ik wist waar die superheld zou zijn ... Hij moest z'n pappie redden, dus daar moest ik even gebruik van maken," gaf Sardo toe met een grote grijns op zijn gezicht. "Wat had je in gedachten?" vroeg hij toen. Sardo wendde zich even tot Harris. "Kun jij koffie zetten?" vroeg hij en Harris knikte, terwijl hij op stond en weg liep. "Het zit zo ... Die Phineas Horton heeft een superheld uit gevonden ... Human Torch genaamd,"
"Heb het gelezen ja," zei Carl toen nuchter. "Dan weet je ook dat hij een gevaar is voor de mensheid," zei Sardo toen serieus. "Daar gaat het je niet om zeker ..." zei Carl toen. "Jawel ... Ik wil hem hebben om Horton uit de weg te ruimen ... Met hem kan ik veel grotere dingen doen. Iets waar wij beiden veel geld aan kunnen verdienen," vertelde Sardo aan Carl die aan zijn gezicht te zien er steeds meer zin in kreeg. "Vertel maar wat je van plan bent dan ..." zei hij. "Jij bent leider van de Green Flames. Als we de Torch vangen, dan krijgen we de rest van zijn clubje ook naar een bepaalde locatie. Dan kunnen we ze allemaal voor goed uitschakelen. Maar eerst ... het bedrijf van meneer Green," zei hij. "Wraak dus... Klinkt goed," zei Carl toen plots. "Ik heb een groot plan, Carl. Ken jij professor Zog? Hij is bezig met een robot, die kunnen we goed gebruiken," zei hij toen. "Misschien een idee om hem een bezoekje te brengen?" vroeg Sardo toen met een gemene glimlach, terwijl Carl instemmend knikte.

Jim liep samen met Namor en Phineas het kamp weer op dat er nu donker bij lag, waar Bucky, Steven en Toro ook al te vinden waren. "Missie geslaagd zou ik zeggen," zei Bucky blij. "Ja ..." zei Jim wat stil. "Ik ga even ... ik ga even liggen," zei hij en iedereen knikte wat verward. Jim klom de caravan in en plofte vermoeid op het bed. Op dat moment kwam Phineas de caravan in. "Hey jongen. Gaat het?" vroeg hij, terwijl hij op het bed naast hem kwam zitten. "Niet echt..." zei hij. "Wat is het probleem?" vroeg hij bezorgd, terwijl hij een hand op de zijne legde. "Ik ... Ik heb gewoon mensen vermoord vandaag ... onschuldige mensen," zei hij wat bedroefd. "Dat hoort er misschien bij ... Die Red is een naar mannetje," zei Phineas om hem gerust te stellen. "Die bedoel ik niet. Die agenten ... dat had niet mogen gebeuren," gaf Jim toen toe aan hem. "Misschien niet nee ... Jullie hadden me moeten laten zitten. Misschien was ik daar veiliger dan hier ..." zei hij toen tegen Jim. "Nee, hier ben je veilig. Niemand weet waar je bent en wij beschermen je wel," zei Jim toen vol vertrouwen tegen hem. "Dat hoop ik dan maar, Jimmy," zei Phineas tegen hem met een zucht. "Kom je ... We hebben genoeg te bespreken," zei hij toen, waarna hij Jim overeind trok en ze samen de caravan weer uit liepen. 

Sardo en Carl liepen samen over een verlaten terrein waar ergens professor Zog te vinden zou zijn. "Hier..." zei Sardo toen en Carl knikte. Ze ging voorzichtig een ruimte binnen en Sardo richtte zijn pistool naar voren. "Is dat nodig?" vroeg Carl wat verbaasd. "Uhu," zei Sardo zacht. Ze slopen verder door de loods waar ze waren en hoorden een brander. Sardo keek Carl even aan en wees met zijn pistool naar de kant waar Zog bezig zou zijn. Carl knikte en ze liepen verder richting het geluid dat ze hoorden. Verstopt achter vitrines met spullen zagen ze Zog aan het werk met een grote robot. Carl keek met grote ogen en even later naar Sardo die bevestigend knikte. "Meneer Zog!" riep Sardo die achter de spullen vandaan kwam en zijn pistool op hem richtte. "Laten wij eens even praten..." Carl kwam ook tevoorschijn nu en Zog liet zijn brander vallen, waarna hij zijn handen omhoog stak en geschrokken naar de heren keek. "Jij gaat ons helpen," zei Sardo dwingend, terwijl hij dichterbij hem kwam en Carl de grote robot observeerde. Hij was rood en geel en was tien keer zo groot als hij zelf was. "W-wat kan ik v-voor jullie doen?" vroeg Zog stotterend van angst. "Jij gaat mij helpen," zei Carl toen. "Je kent Doctor Manyac nog wel toch?" vroeg Sardo spottend aan Zog. "J-ja, m-maar natuurlijk," bracht hij angstig uit. "Ik wil dat jij voor mij werkt. Ik heb robots nodig ..." zei hij toen dwingend. "M-maar, tuurlijk. D-dat kan ik," zei hij ter bevestiging. "Mooi. Ik blijf hier wel, Sardo. Ik regel dit, zorg jij maar dat je die Torch vangt," zei Carl tegen hem. Sardo knikte en schudde Carl nog even de hand, waarna hij de loods weer verliet en tevreden terug naar huis ging.

"Dus. Wat nu?" vroeg Steven aan de groep die allemaal om een kampvuur zaten. "Is er een plan?" vroeg hij. Namor lachte even. "Volgens mij weet jij niet helemaal hoe het is om leider te zijn of wel?" vroeg hij plagend. "Pardon?" vroeg Steven verward. "Laat maar ... We moeten die Sardo stoppen ... Waar hij ook mee bezig mag zijn," vertelde Namor aan de groep. "Waar kunnen we hem vinden?" vroeg Steven toen aan Namor en Jim. "Hij heeft een huis, maar ik weet niet of hij daar nog is. Dat zou wel echt stom zijn van hem..." zei Jim tegen Steven en Namor. "Zullen we daar dan eerst kijken?" vroeg Steven. "Wie weet wat we er vinden,"
"Ja, dat kan wel eens een goed plan zijn," zei Namor bedenkelijk. "Hoelang blijf jij nog?" vroeg Steven. "Hoe bedoel je?" vroeg Namor argwanend. "Nee ... omdat je een koninkrijk hebt om te runnen," zei hij tegen hem. "Ik blijf zo lang als nodig," zei Namor standvastig. "Ik, Jim en Steven gaan naar dat huis. Bucky en Toro, jullie blijven hier, bescherm meneer Horton met alles wat je lief is," vertelde Namor. "Duidelijk?" vroeg hij en iedereen knikte mee eens stemmend. Bucky en Toro namen Phineas mee naar binnen de caravan in en Captain America, Human Torch en Sub-Mariner maakten zich klaar voor een nieuwe missie.


Deaths:

Geen


Foto: Robot Electro

Marvel HeroesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu