Invaders #7 - Sick Revenge

11 2 0
                                    

Human Torch kwam samen met Namor en Captain America weer neer bij het kamp. Toro kwam de caravan uit en keek vragend naar de rest. "En?" vroeg hij nieuwsgierig. "We hebben ze gevonden, maar ze zijn ontkomen," bevestigde Steven die rond het niet brandende kampvuur ging zitten. "Owh. We zagen de vlammen vanuit hier nog. Wat is er gebeurt?"  vroeg hij zich af. "We hebben alles daar afgebrand, zodat ze er niet terug kunnen en die spullen vernietigd zijn," bevestigde Namor aan Toro. "Owh ... Oké," zei Toro die nu bij Steven ging zitten. "We moeten echt een betere basis zien te vinden..." zei Steven toen. "Ja ... We moeten hier eigenlijk voor vanavond nog weg. Dit gaat niet langer zo," zei Namor. Bucky en Phineas kwamen nu ook de caravan uit. "Waar hebben we het over?" vroeg Bucky toen. "Verhuizen..." zei Steven toen. "We moeten ergens naartoe. Hier kunnen we niet blijven. Niet met zes man," zei hij toen. "Waarom niet mijn lab. Er is genoeg plek... Ik heb altijd rekening gehouden met kinderen..." opperde Phineas. "Nee ... ze vinden ons daar, vader," zei Jim toen wat bangig. "Nee, misschien is dat wel een heel goed idee," zei Steven. "Wij kunnen het beschermen, er is genoeg plek en we kunnen het altijd nog veiliger maken. Waarschijnlijk verwachten ze niet eens dat we daar zullen zijn," zei Steven met een nu grote glimlach, omdat het oprecht een goed idee was. "Inpakken jongens. We gaan verhuizen!" riep Steven toen en iedereen werd spontaan blijer van het nieuws. 

De grote robot Electro die bestuurd werd door Richard Gardner, stopte voor een grote fabriek. Op de voorgevel was de naar Green te lezen en Carl stapte van Electro af. "W-wat doen we hier?" vroeg Zog die nog wel wat bang was voor wat er komen zou gaan en ook in shock was, omdat zijn loods ik vlammen op ging. "Dit is de fabriek van Green, we wachten tot Sardo er is," zei Carl toen met een serieuze klank in zijn stem. "Ik ben er hoor, Carl," zei Sardo die nu om de hoek kwam gelopen. "Blaas jezelf maar naar binnen, Electro!" riep hij toen. "Zeker weten?" vroeg Richard. "Ik weet niet of het een heel goed idee is om zo..."
Ondertussen was Sardo op de robot geklommen. "Weet je wat. Ik weet niet wie je bent of wat je hier doet, maar ik heb jou niet nodig met je gezeur," zei hij, met zijn pistool gericht op het hoofd van Richard. Sardo drukte op een knop, waardoor de klep van Electro open ging. "Meneer. Ik ben de bestuurder, dit ding is gecompliceerd," zei Richard nog. "U bent gecompliceerd. Klaar..." zei hij, waarna er een schot klonk. Zog schrok en keek naar de grond met zijn ogen dicht. Sardo sleurde het lichaam van Richard uit de stoel die bovenin Electro zat en gooide hem op de grond. "Bel Harris, laat hem dat opruimen," zei hij tegen Carl die knikte en zijn mobiel erbij pakte. Sardo stapte in Electro en liep naar voren met de robot, waarna hij door de deur brak en begon te schieten. "Green! Waar zit je!?" riep hij hard door de zaal, waar nog mensen aan het werk waren. Door de schoten, vatte er ook al bepaalde delen van de fabriek vlam. Meneer Green stond boven aan een trap toe te kijken wat Sardo aan richtte. "STOP!!" riep hij luidt en Sardo draaide met Electro om naar hem. "Aaah. Wie hebben we daar?" vroeg hij toen gemeen lachend. "Als dat de goede oude baas niet is..." zei hij denigrerend. "Niet lang meer..." zei hij lachend. "Wat wil je van me?" vroeg meneer Green aan hem. "Wraak ... Dat is alles wat ik wil. Jij kapot, aan gord en ik ... ik rijk met al het geld dat ik wil, want dat neem ik mee van jou..." legde Sardo uit. "Waarom, Sardo?" vroeg Green kwaad. "Wat heb ik jou ooit aangedaan?" vroeg hij toen. "Als of je dat niet weet. Je hebt mijn leven verwoest. Me ontslagen en nergens kwam ik meer aan de bak. Ik ben alles kwijt geraakt, maar dat is nu wel anders..." vertelde Sardo, die op de knop voor het schieten drukte. "SARDO!!" riep Green nog, maar het was te laat. Hij schoot alles aan gord, met hier en daar een onschuldige werknemer. Green viel voorover de trap af en het bloed stroomde nog verder naar beneden. Sardo zuchtte even en stapte uit de robot. "Ik ben klaar hier ..." zei Sardo tegen de anderen die toch wel geschrokken waren van zijn actie. Harris was ondertussen ook gearriveerd en zag wat Sardo had aangericht. "Ruim dit op!" riep Sardo naar Harris. "Hoe kan ik ooit..." bracht Harris moeizaam uit. "Regel het!" riep Sardo boos, die naar buiten liep. 

Phineas liep zijn huis binnen en de anderen liepen achter hem aan. "Er zijn nog vier andere kamers. Ik heb er geen vijf leeg staan helaas," zei Phineas tegen de groep. "Geeft niet. Het is al geweldig dat we hier kunnen blijven," zei Steven tegen hem met een gulle glimlach. "We zullen maar eens uitpakken," zei Jim tegen hem en Phineas knikte. "Doe rustig aan. Alle tijd en mochten jullie iets nodig hebben, dan vraag je het maar," bood Phineas aan. "Komt goed," zei Jim terug, terwijl ieder nu naar een kamer liep. "Toro en ik gaan wel samen. Het geeft niet als we een kamer moeten delen toch?" vroeg Bucky aan hem en hij schudde zijn hoofd. "Nee, wel gezellig eigenlijk. Dan leren wij elkaar ook nog eens kennen. We hebben de zelfde leeftijd ook," zei Toro tegen hem. "Goed, dan is dat ook opgelost," zei Steven lachend, waarna hij knikte naar Phineas en het vijftal zich naar de kamers begaf. "Er staan ook niet overal bedden trouwens ... Had ik moeten zeggen," zei Phineas. "Ik heb wel twee matrassen nog liggen, daarachter," zei hij wijzend. "Komt goed, maak je niet druk," zei Steven, die aan de slag ging, terwijl Phineas naar de bank liep. Voordat hij kon gaan zitten werd er aangebeld. "Oh god..." zei Phineas in zichzelf, terwijl hij naar de deur toe liep en hem open deed. Voor de deur stond agent Johnson. "Pete, wat doe jij hier?" vroeg hij toen verbaasd. "Ik kan hetzelfde aan jou vragen ... Jij bent hier de ontsnapte," zei Pete toen tegen hem, die niet verwacht had dat de deur open zou gaan. Phineas keek wat onschuldig en knikte, terwijl hij zijn schouders ophaalde en zijn wenkbrauwen ook. "Tja ... Wat kom je doen?" vroeg hij toen. "Ik heb slecht nieuws ... Clara is dood aangetroffen," zei hij en Phineas blik verstijfde. "Dat meen je niet ..." zei hij vol ongeloof. "Sorry, Phineas. Het spijt me enorm..." zei hij uit spijt betuiging. "En wat kom je nu doen?" vroeg Phineas die één traan weg veegde uit zijn ooghoek. "Ik wil jullie helpen. Dit moet stoppen..." zei hij toen, waarna Phineas hem verrast aan keek.


Deaths:

Richard Gardner

Mr.Green

Meerdere werknemers van Green


Foto: Human Torch

Marvel HeroesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu