3 tahun kemudian...
“ Kwon Soon Jyn! Bangunlah! Apalah nak jadi dengan kamu ni? ” aku menutup telinga aku dengan bantal.
“ lagi 5 minit omma, jebal ... Jyn tidu-- ” tak sempat nak habiskan ayat
Splashhhh!!!!
“ OMMAAAAAA!!! WAEYOOOOO?! ” habis basah katil aku nilah aku tak suka fml.
“ OMMA APA OMMA?! NI AKU HOSHI! KAU BANGUN SEKARANG ”okay hoshi dah mengamuk kwon fire 🔥
Terpaksalah aku bangun dan jemur katil aku yang basah. Apalah nasib aku. Aku baru je balik pukul 5 pagi tadi dari photoshoot group Idol yang akan debut under Fave Entertainment.
Paling aku tak sangka budak yang akan debut tu ialah pekerja Blink Cafe. Nak tahu siapa? Donghan, Kenta dengan hyunbin. Sumpah dorang buat kejutan budaya dekat aku.
Selesai sidai katil, bantal pe semua aku terus pergi mandi siap-siap sebab aku dapat message dari entertainment kena datang pejabat.
“ omma masak apa untuk sarapan? ” aku mengambil tempat disebelah hyejin unnie. Hee mesti korang terkejutkan kenapa hyejin unnie ada dekat sini kan?
Dia dah kahwin dengan hoshi woooo dan ada 2 orang anak kembar pulak tu. Sweet
“ nah pancake, roti dan susu. Kamu kena pergi Fave entertainment ke hari ni? ” aku mengangguk sambil menyuapkan makanan ke dalam mulut.
“ kenapa Jyn tak kerja dekat Brand New Music entertainment je? Kan dekat dengan rumah ” bukan aku taknak kerja dekat situ.
Cuma aku masih rindukan Donghyun. Aku tak sempat nak katakan apa-apa dekat dia. Macam mana aku nak hadap kawan dia Im Young Min tu?
“ bukan jyn taknak unnie tapi unnie pun tahu kan jyn masih tak boleh nak lupakan Donghyun ” air mata aku mula bertakung.
Suasana terus menjadi senyap . Aku mengambil tisu dan mengesat air mata aku dan terus menghabiskan makanan.
“ Jyn pergi dulu. Mungkin Jyn balik lambat sikit. ” aku mengambil backpack dan terus beredar.
Skip
[ Fave Entertainment ]
“ Kwon Soon Jyn, bos nak jumpa awak sekarang ” salah sorang dari pekerja memanggil aku.
Aku terus mengorak langkah ke bilik bos yang terletak di hujung dunia hee. Amaklumlah bos suka duduk sorang-sorang buat apa pun tak tahu. Tah-tah soon jyn kau jangan nak cemarkan otak readers aku
Setelah sampai dihadapan bilik bos aku membetulkan pakaian dan terus mengetuk pintu.
“Masuk ” pehh suara garau gile mat macam suara guanlilin. Aku memulas tombol pintu dan masuk ke dalam bilik tersebut.
“ ye bos, ada apa bos panggil saya? ”
“ awak dipindahkan ke
TBC
Ssup guys I'm back for sequel! Are you guys excited for this? Hehe. Jumpa selepas 5 vote heeee
Sem lahaiii 😍
YOU ARE READING
[✔] I Am You, You Are Me • Im Youngmin •
Short StorySequel for Purple 💜 Dalam kehidupan kita perlu lepaskan orang yang sudah pergi buat selama-lamanya. Dan kemungkinan orang yang baru akan ada lagi banyak persamaan yang sama seperti kita 💚 Start : 30 Dec 2017 End : 10 Feb 2018 #78 in short story ...