“ weh woojin aku gementar ni weh macam mana? ” aku memandang woojin disebelah aku dengan mata sebelah lembam.
Nak tahu kenapa mata dia lembam sebelah? Sumpah lawak weh. Dia terlanggar pintu wad soon jyn semalam. Dahlah semalam baru graduate dah dapat bala.
“ takyah ah gementar takde pape pun akan terjadi. Paling banyak fans hyung meroyan takpun hilang akal ” dia jawab dengan selamber je. Senang je dia cakap. Bukan dia yang kena.
“ hyung rasa betul ke apa yang hyung akan buat untuk press conference ni? Hyung betul taknak bincang dengan soon jyn nonna dulu ? Nanti tak pasal-pasal kena serangan jantung nanti. ” jauh betul si itik ehh daehwi ni fikir.
“ mungkin dia akan terima. Untuk kebaikan dia juga. Lagipun aku dah jumpa family dia. Family dia pun faham situasi sekarang ni ” mereka berdua mengangguk tanda faham apa yang aku sampaikan tadi.
Aku tengok jam di dinding pukul 9.00pagi , press conference tu akan bermula lagi dua jam. Baik aku pergi ambik soon jyn dekat rumah dia.
“ hyung nak pergi ambik Jyn Nonna, korang nak pergi sekali dengan hyung atau pergi dengan manager-nim? ”
“ gwaenchana, kitaorang pergi dengan manager-nim. Nanti kacau pulak masa keemasan hyung dengan Nonna nanti. Btw good luck hyung !” mereka memberi kata semangat kepada aku sebelum aku beredar.
Aman sikit van kejap lagi takde daehwi dengan woojin. Ni yang aku suka ni.
Skip
Setelah sampai di hadapan rumah soon jyn aku terus masuk ke halaman rumahnya dan menekan loceng.
“ chakkaman !! ” aku terdengar suara yang amat aku kenal . Siapa lagi soon jyn cinta hati saya. Gedik lahai dia ni
“ ohh youngmin, masuklah dulu. Saya nak bersiap. ” aku membuka kasut dan masuk ke dalam rumahnya.
“ Youngmin hyung!!! ” jinwoo dan jinyoung terus berlari meluru ke arah aku. Dan aku memeluk tubuh kecil mereka berdua. Rinduuu
“ inwoo dengan inyoung macam mana sekolah best? ” mereka berdua menarik aku duduk di sofa.
“ best hyung! Inwoo suka dekat sorang perempuan ni tapi dia macam tak suka dekat inwoo. ” mukanya bertukar sedih.
“ gwaenchanayo inwoo, nanti suatu hari dia mesti akan notice inwoo ” aku mengusutkan rambutnya.
“ youngmin datang pun kamu. Dah lama tak jumpa kamu ” eomma kepada soon jyn memeluk aku dengan erat. Semakin aku rindu dengan eomma aku sendiri.
“ baru je kita jumpa minggu lepas eomma . Rindu minmin eh ” maid menghidangkan air Oren untuk aku. Wohoo sedap
“ mestilah rindu minmin ” kami berdua berborak tentang macam-macam yang berlaku sewaktu aku takde dekat Korea.
“ Youngmin, kaja saya dah siap. Karang lambat pulak sampai dekat tempat tu. ” soon Jyn menuruni tangga dengan berhati-hati. Pakaian sama dengan aku woi!!
“ aik? Kamu berdua dah berpakat nak pakai baju yang sama ke? ” kami berdua gelengkan kepala serentak.
“ mungkin jodoh ” aku wink ke arah eomma soon jyn dan dia ketawa.
“ eomma, kitaorang kena gerak sekarang. Nanti lambat. Dahlah driver youngmin tunggu ” lalu eomma menolak kami berdua keluar dari rumah. Okay ni sumpah kejam.
Soon Jyn Pov
“ jyn, kau okay tak ni? ” youngmin tanya aku yela ,muka aku pucat semacam.
“ okay tak okay entahlah ” habis kepala aku kena ketuk dengan dia.
“ cuba jawab soalan elok-elok kwon soon jyn ” dia merenung tajam ke arah aku. Handsome woi
“ ye saya okay youngmin tapi apa yang saya perlu cakap waktu press conference? ” dia hanya senyum ke arah aku dan
“ zip je mulut ” what?! Zip je ? Fikir lawak.
“ takyah nak over sangat. Aku harap kau akan terima apa yang aku akan sampaikan semasa press conference. Kena terima dengan hati terbuka ” dia menganggam tangan aku.
Apa maksud dia? Terima dengan hati terbuka?
Youngmin jangan tinggalkan aku macam donghyun tinggalkan aku. Bisik hati aku.
TBC
Last chapter to go 💕
YOU ARE READING
[✔] I Am You, You Are Me • Im Youngmin •
KurzgeschichtenSequel for Purple 💜 Dalam kehidupan kita perlu lepaskan orang yang sudah pergi buat selama-lamanya. Dan kemungkinan orang yang baru akan ada lagi banyak persamaan yang sama seperti kita 💚 Start : 30 Dec 2017 End : 10 Feb 2018 #78 in short story ...