;enam

167 28 15
                                    

“ awak dah tunaikan janji saya. Jaga kawan saya baik-baik. Mungkin itulah orang yang akan gantikan saya ”

“ tapi donghyun saya taknak siapa-siapa gantikan tempat awak kecuali awak donghyun ”

“ Jyn ahh, awak tahu kan saya dah takde dekat dunia ni? Awak mesti kena terima ”

“ donghyun saya nak awak tahu, tiada siapa yang boleh ganti awak dalam hati saya ”

“ saya tak suruh awak move on dari saya. Tapi awak kena terima saya dah tiada dekat dunia ni itu saja. Saya sayangkan awak sangat-sangat Jyn ”

“...”

“ awak pandang langit, bintang paling terang adalah saya ” dia tersenyun dan
perlahan-perlahan dia hilang dari pandangan aku.

“ hyun jangan tinggalkan saya! Hyunn!!!!! ”

“ DONGHYUN !! ” aku terus terbangun dari mimpi aku.

“ jyn kenapa ni dari tadi unnie kejut tak bangun-bangun. Jyn asyik meraung nama donghyun tadi waktu tidur ”

“ unn..unnie jyn rindu donghyun ” hyejin unnie menarik aku dekat dakapannya.

Aku hanya mengalirkan airmata aku.

“ gwaenchanayo, dia ditempat yang baik sekarang ni. Dia dah tenang Jyn. Jangan risau ” aku mengesat airmata .

“ gomawoyo unnie ” dia melemparkan senyuman kepada aku.

“ dah-dah pergi siap dah pukul 7:30 ni karang lambat pulak. Pergi je mandi, unnie tolong kemaskan katil ” dia menghalau aku dari katil aku.

Skip

“ soonjyn nonna!! Make up daehwi dulu!! ”

“ saya dulu lahh nonna jebal!  Woojin belanja nonna nanti ”

Serabut aku dengan dorang dua orang ni. Habistu stylish lain buat apa? Pening pening! Aku pun ada kerja lain juga.

“ daehwi! Woojin!  Kamu berdua sini sebelum aku buang semua barang-barang korang ni ” yulhi unnie mengoyang-goyangkan beg mereka.

“ ANDWAEEEE YOOO!! ” mereka berdua mengejar yulhi unnie.

“ Jyn-ah ” aku memusing ke arah suara yang memanggil aku . Oh youngmin rupanya.

“ ye youngmin ? Apa yang saya boleh bantu? ”

“ touch up sikit muka saya. ” aku hanya menganguk. Tangan aku sibuk menepek bedak di muka nya. Soft macam kulit baby.

Tapi aku rasa diperhatikan.

“ ke..kenapa aw..awak tenung saya? ”

“ awak cantik macam mana yang donghyun gambarkan. Tak sangka dapat jumpa ” dia ketawa kecil.

TBC

Haritu author tanya mama author.

Antara youngmin atau donghyun ?

Dia pilih youngmin :')

[✔] I Am You, You Are Me • Im Youngmin •Where stories live. Discover now