Hari ini aku gagahkan diri untuk ke entertainment. Dahlah youngmin tengah comeback, mesti stylish lain kalam kabut.
“ hoshi oppa, free tak harini? ” aku mengambil tempat di sebelah eomma .
“ free untuk harini je esok-esok aku tak free dah. Dah nak comeback woi. ” aku mengangguk tanda faham.
“ ikut jyn pergi office boleh? Teman jyn. Saeng takut nak pergi sorang-sorang. ” aku harap sangat dia boleh ikut aku.
“ kau biar betul jyn? ” aku mengangguk laju.
“ yela yela aku ikut kau. Nasib aku sayang kau kalau tak memang haram la aku nak ikut kau gi office ” wohooo hoshi sayang aku wohoo
“ okay !! Gomapta!! Sarangahae!! ” aku memberi mini love kepada hoshi. Nak tahu reaction dia apa?
Dia buat muka jijik weh :') aku tahu ah aku tak famous macam dia tapi takyah ah buat muka jijik macam tu. Terguris hati.
Skip
Aku memegang tangan hoshi seerat yang mungkin dan sembam muka aku di belakang badannya.
Aku tak berani nak pandang depan, aku takut sangat-sangat. Walaupun aku dah pakai topi, mask , cermin mata hitam pe semua still aku tak berani.
“ woi jyn, macam mana nak masuk ni ? Staff ni tak kasi aku masuk ” aku perlahan-lahan mengangkat muka aku dan menurunkan cermin mata dan mask.
“ ni aku kwon soon jyn. Aku nak masuk kerja. Jangan tanya banyak soalan. Dan orang depan ni abang aku bukan boyfriend bukan scandal bukan bapa ayam. Faham? ” staff tersebut mengangguk tanda faham.
Aku dan hoshi terus menuju ke lift dan naik ke tingkat 15 .
Alangkah malangnya ada seorang hamba Allah di hadapan aku.
Aku ke kiri dia ke kiri, aku ke kanan dia ke kanan. Apa ke babinya manusia ni. Aku mendongakkan kepala. Bala :')
“ ikut aku jap ” aku mengikut langkah gadis tersebut menuju terus ke satu bilik yang agak terpencil dan meninggalkan hoshi keseorangan di belakang.
“ dah lama aku tak jumpa kau Kwon Soon Jyn. ” aku hanya mengukirkan senyuman.
“ kau tak ingat aku ke soon jyn? ” dia mengetuk-getuk meja yang ada di hadapan aku.
“ saya ingat awak. Awak jinjin kan? ”
“ bagus! Kau still ingat aku. Kau nak tahu tak, kau ni kan perampas. Dahlah kau penyebab donghyun mati. Sekarang ni kau nak kebas kawan dia pulak?!?! ” aku memejamkan mata aku. Aku berharap akan ada orang bantu aku.
“ kenapa kau tak mampus je haa waktu aku tembak kau tiga tahun lepas?! Kalau tak aku dah bahagia dengan donghyun ”
“ CUKUP JINJIN CUKUP! ” aku menoleh ke arah suara tersebut.
TBC
YOU ARE READING
[✔] I Am You, You Are Me • Im Youngmin •
Short StorySequel for Purple 💜 Dalam kehidupan kita perlu lepaskan orang yang sudah pergi buat selama-lamanya. Dan kemungkinan orang yang baru akan ada lagi banyak persamaan yang sama seperti kita 💚 Start : 30 Dec 2017 End : 10 Feb 2018 #78 in short story ...