nine

631 49 7
                                    

2 Bulan kemudian (Author cepatkan sebab takdak idea)

[Dahyun POV]

Peperiksaan Kemasukan Universiti hanya tinggal tiga hari sahaja lagi untuk melabuhkan tirainya. Sepanjang minggu menjawab itu aku, Suzy, Daehwi, BTS dan EXO selalu mengulangkaji bersama sama.

Ohh yaa lupa nak bagitau sepanjang 2 bulan sebelum ini hubungan antara BTS dan EXO menjadi rapat. Aku gembira melihat mereka begitu.

"Lepas ni, Biologi kan?" tanyaku kepada Daehwi.

Dia hanya mengangguk sebagai tanda menjawab pertanyaan ku. Semalam sejarah erghh nasib baik dah baca buku dan ulang kaji. Senang jugaklah

Kami berlalu pergi ke kantin selepas menjawab kertas Geografi. Lapar wehhh

-
"Lepas habis SPM kita jalan jalan nak?" pertanyaan Hoseok itu membuatkan semua orang berhenti melahap makanan.

"Boleh jugak"

"Mesti best"

"Pulau Jeju nak?"

"Taknaklah Pulau Jeju, luar negara lah!"

"Alamak kau ni"

"Dahyun kau ikut tak?"

Aku berhenti makan. Muka aku angkatkan sedikit. Mereka semua memandang aku penuh tanda tanya.

"Hyun, kitorang tanya ni nak ikut tak?" jelas Suzy.

Aku tersenyum seraya menggelengkan kepala."Hyun ada benda nak buat. Lain kali ye"

Mereka mengeluh. Muka mereka tampak kecewa.

"Tak bestlah tak ada Dahyun"

"Macam mana Kook nak peluk noona?"

Jimin mengetuk kepala Jungkook.

"Dia yeochin aku!"

Aku tergelak melihat gelagat mereka.

"Hyun ada hal apa? "

"Ehh kau ni hal dia kan. So, benda tu rahsialah" Jelas Chanyeol kepada Sehun.

"Ouh ye, korang buat apa kat sini? Bukan korang dilarang datang ke? "

Haah kan buatpa Jungkook, Kyungsoo dan Xiumin datang? Diorang kan Form 4..

"Bosan, tak ada.apa nak dibuat kat rumah"

"Nak bagi sokongan"

Kini mata kami tertumpu pada Kyungsoo.

"Diorang paksa aku datang sekali." selamba saja dia menjawab.

Jungkook terus memukul lengannya.

"Kau ni! Janganlah bagitauu."

"Perhatian kepada semua murid tingkatan 5, kamu semua di minta untuk masuk ke dewan peperiksaan sekarang juga. Harap maklum"

『✔』 our story || dahminWhere stories live. Discover now