"Jangan ingat aku ini perempuan aku tak boleh lawan korang!" kata Dahyun, separuh menjerit.
Mereka ketawa mengejek.
Ditelitinya seorang demi seorang pelajar pelajat itu.
"Min Yoongi" nama yang keluar dari mulutnya itu membuatkan yang lain memandang empunya nama.
"Hah, baguslah tu. Waktu kecik rosakkan hidup orang, waktu remaja membuli. Besar nanti agak agak kau buat apa pulak eh? MEMBUNUH?" katanya menyindir pedas.
"Hyun, pergi mintak bantuan Baekhyun!" pinta Daehwi. Dia tidak mahu Dahyun disakiti.
"Kau nak bela kawan kau yang lemah ni?Bukan patutnya namja ke yang selamatkan yeoja?" dan tawa mereka tercetus sekali lagi.
Sedang leka mereka ketawa, Dahyun mengambil peluang keemasan itu untuk menyelamatkan Daehwi.
Lengan Daehwi segera ditarik meninggalkan kawasan itu.
[Yoongi]
Aku terkedu. Adakah ini Dahyun yang aku kenal dulu? Dahyun yang sentiasa disisi aku ketika aku susah mahupun senang?
Aku rindu Dahyun yang dulu. Dahyun yang ceria. Dahyun yang periang. Aku rindu dirinya yang dulu
Nampaknya perpisahan hubungan kami membuatkan dia menjadi matang. Salah aku juga, tidak mendengar penjelasan dia dahulu.
"Hyun, pergi mintak bantuan Baekhyun!" Lemah betul jantan sorang ni.
"Kau nak bela kawan kau yang lemah ni?Bukan patutnya namja ke yang selamatkan yeoja?" kata kata yang dilontarkan oleh Taehyung itu membuatkan kami ketawa.
Situasi ni macam dah terbalik. Patutnya scene dia macam ni, kitorang buli Dahyun dan sotong ni datang selamatkan dia.
Eheeee baik bagi aku yang tulis ff ni ahakss
Author:Jangan nak perasan lah sepet
Yoongi: Ohooo finee aku taknak berlakon dah dalam cerita ni
Author:Aku tau kau takda duit nak bayar ramen yang kau makan ritu...dah cepat sambungg.
-
Kami berhenti ketawa. Sedar sedar mangsa dan Dahyun dah hilang.
"Biarlah diorang tuu"
Dengan berlagaknya, kami beredar dari situ.
Btw..Jimin takde waktu ni.Kbye
Rehat Time~
Aku dan BTS beredar dari kelas untuk mengisi perut di kantin.
Kami mengambil tempat di meja untuk kingka dan quenka sekolah. Pelayan sudah terpacak didepan kami mengambil pesanan.
Well, bila kau jadi kingka or quenka kau akan dilayan betul betul seperti putera dan puteri diraja.
"Kau okey tak Daehwi?"
Suara itu, aku memusingkan kepala memandang belakang.
Baekhyun.
Dahyun.
Suzy.
EXO.
Dan...apa nama sotong tu?
Dewi? dewa? Ahhh ye Daehwi.
"Pandang apa?"
Aku menoleh kedepan semula memandang Jin. Aku hanya menggeleng.
"Korang! Maaf Jimin lambat datang
Guru Dance tu ajar banyak step." Jimin mengambil tempat disebelah Hoseok.Ni kedudukan;
JIN JH JM V
SG RM JKEXO AND GANG
"Eo? Dahyun-ah!"
Haduiii...
Aku memandang belakang untuk melihat reaksi Dahyun.
Kosong.
Menyampah.
Itulah riak wajahnya.
"Sehun, kita tukar tempat boleh?Ada pemandangan yang buruklah kat depan ni. Tak indah langsung"
Dengan itu, mereka bertukar tempat.
"Kau cintakan Dahyun tu ke?" Tanya Namjoon.
"Tak. kan kena buat dia jatuh cinta dengan Chim dalam masa 3 bulan,.taknaklah kena buang dari BTS." Sayu Jimin menjawab.
Wait...apa benda ni?
"Kau tak rasa bersalah ke mainkan perasaan dia, Jimin?" giliran Jin hyung pula bertanya.
Jimin hanya menggeleng. "Takpa,.dah genap 3 bulan nanti, bila dah jumpa pengganti dia Jimin putuslah"
"Habis kalau dia dah terlampau cintakan Jimin?" tanya Jin hyung sekali lagi.
"Biarlah dia"
Entah kenapa dia rasa hatinya sakit. Sakit bila EX-BestFriend nya dimainkan sebigini rupa.
++++
[Dahyun]
Sial punya Yoongi. Bukan dia je kawan kawan dia tu jugak.
Jimin, kawan diorang kan? Rasa macam nak putus. Tapi, rasa sayang aku pada dia makin bertambah. Aku tak sanggup.
-
Author rindu korang!!
Maaf pendek (╥﹏╥) Author kurang sihat harini.Esok atau Lusa tengoklah macam mana keadaan Author update chap 9.Nyeong^ω^
YOU ARE READING
『✔』 our story || dahmin
Fanfic[ S1 ] ✔ +Sebuah pertaruhan bodoh yang membuatkan dia mengenal erti cinta. [ S2 ] ✔ +Pabila cinta sudah tiada, apakah pilihan kau? Terus mencintai atau lari meninggalkannya? ["cover book ni cantiklah" "wahhh cantiknya cover!" HAH UDAH UDAH TAK PERLU...