S2- twentyseven

339 32 2
                                    

[Dahyun]

Air mata yang cuba mengalir aku tahan sehinggalah ke bilik Myungsoo

Aku agak terkilan dengan tindakan Jimin sebentar tadi. Pipi yang terasa pijar aku pegang. Sungguh pedih

Pintu bilik Myungsoo aku tolak dan ia terus memaparkan seorang budak lelaki yang sedang duduk di sudut katil.

Aku tersenyum kelat. Entahlah aku sendiri tidak pasti hendak memberikan reaksi apa

Dia yang perasan aku masih terkaku di pintu biliknya segera menarik aku dan mengunci pintu.

"Mummy, kenapa daddy tampar mummy sedangkan dia kata dia sayangkan mummy?"

Anak kecil itu memeluk tubuhku. Erat.

"Myungsoo, jangan bencikan daddy, okay? Biasalah tu mungkin daddy stres dengan kerja kat pejabat"

Aku membaringkan dan menyelimuti Myungsoo. Belakang badannya aku tepuk sambil bernyanyi kecil.

"Mummy, Soo tak akan bencikan daddy tapi percayalah, sekali lagi dia pukul mummy, kita keluar dari rumah ni. Biar daddy sorang sorang kat sini!"

Aku tertawa kecil mendengar bait kata yang keluar dari mulutnya

Dia lebih matang daripada umur gaiss (┛❍ᴥ❍)┛彡┻━┻

Sekarang ini, aku hanya memikirkan sesuatu

Adakah Jimin masih mencintai aku?

✿✿✿✿✿

[Jimin]

Adakah Dahyun masih mencintai aku?

Persoalan sama yang berlegar di benak fikiranku sejak kejadian tadi

Sejujurnya aku langsung tidak rasa bersalah. Bukankah itu sepatutnya yang aku rasai sekarang ini?

"Ingat Jimin, dia pernah berciuman dengan Xiumin, tak mustahil sesuatu yang lebih daripada itu akan berlaku"

Kata kata Seulgi tempoh hari membuatkan aku bertambah marah

Aku sendiri tidak pasti dengan perasaan aku. Patutkah aku berasa sedih, marah, kecewa atau bergembira?

Mata yang kian berat aku endahkan.

Aku masih berfikir tentang aku dan Dahyun

✿✿✿✿✿

Aku membancuh kopi dan menghirupnya sedikit.

Derapan tapak kaki seseorang membuatkan aku terhenti.

Dapat aku lihat Myungsoo sedang menuruni anak tangga sambil menggosok gosok matanya.

Aku tertawa kecil. Gelagatnya di pagi hari ini sungguh comel!

Dia hanya berjalan melepasi aku tanpa sebarang sapaan. Peti sejuk dibukanya dan diambil kotak susu. Dua gelas diambil lalu dia menuangnya ke dalam.

Selesai sahaja, dia terus naik ke atas. Aku agak terasa hati dengan tindak tanduknya yang mengabaikan aku.

Tapi aku faham, mungkin dia masih terkesan dengan kejadian semalam.

Aku kembali ke ruang tamu dan duduk di sofa.

✿✿✿

Sudah hampir menjelang petang namun, kelibat dua orang itu tidak kelihatan.

Aku mengeluh berat. Risaukan mereka, aku naik ke atas tapi, niat aku terbatal apabila pintu bilik Myungsoo tiba tiba sahaja terbuka.

Cepat cepat aku turun kembali ke ruang tamu. Berlagak biasa dan menonton televisyen

"Saya dan Myungsoo nak keluar, tak perlu tunggu kami"

Bunyi pintu utama rumah ditutup membuatkan aku,, entahlah, sedih?

Adakah dia akan tinggalkan aku? Adakah dia akan bawa Myungsoo dan Rayoon pergi jauh dari aku?

Rayoon,,, d-dia dirumah omma aku bukan?

Kunci kereta aku ambil. Enjin kereta dihidupkan. Kereta aku meluncur laju di atas jalan.

Rayoon, tunggu daddy

Tbc

WEHHHHHHHH IDOL LIT SIAAAAA

ABANGTAN HENSEM UWU

『✔』 our story || dahminWhere stories live. Discover now