[Jimin]
Finally! Dia terima aku jugak. Fuhhh penat pulak berlakon depan dia tadi.
3 bula, tak lama mana kan?
Keesokan harinya~
Aku melangkahlan kaki masuk ke perkarangan sekolah. Dapat aku lihat susuk tubuh seseorang yang amat aku kenali.
Min Yoongi.
"Hyung!" Aku berlari mendapatkan yoongi hyung yang sedang dalam perjalanan ke locker miliknya.
"Nak apa, pendek?"
Syaiton🌚
"Kenapa hyung dah lama tak datang? " soalan aku hanya diendahkannya. Dia segera menutup pintu locker selepas mengambil beberapa buku.
"Hyung nak pergi mana?" dan sekali lagi soalan aku hanya diendahkan. Wahh sedihnyaaa.
Dia terus pergi ke kantin tanpa menghiraukan aku. Aku hanya membontoti langkahnya
Aku duduk di sebelah Yoongi hyung. Kami menunggu ketibaan yang lain.
Mataku melilau memerhati semua pelajar yang berada di kantin sesambil itu aku kenyit mata pada pelajar perempuan yang memerhati aku. Huahuahua
Mata aku tertumpu pada tiga orang pelajar. Dahyun and the geng.
Aku menjerit memanggil namanya. Dia berpaling ke arah aku dan tersenyum.
Maaflah tak terpikat, terima kasih.
Aku terlihat dia berlari ke arah aku. Aku terus terlupa Yoongi hyung yang berada di sebelah aku. Dia pakai earphone tak dengar pape.
Mari kita mulakan lakonan.
Dia duduk disebelah aku dan tersenyum.
"Rehat nanti makan dengan saya?"
"Maaf, dah janji dengan Suzy dan Daehwi nak rehat sama sama. Lain kali ya?"
"Nak date pun tak perlulah kat sini "
Yoongi hyung bersuara. Dia memandang ke arah aku dan Dahyun. Riaknya kelihatan terkejut. Apa? Cantik sangat ke dia sampai perlu buat riak wajah begitu?"H-hyun" Hyun? Dahyun? Macam mana Yoongi hyung tau ni?
Aku pandang wajah Dahyun. Riaknya juga sama. Terkejut.
"Min Yoongi" Dapat aku lihat wajah Dahyun berubah. Dia seperti sedang, marah?
Dahyun terus berlari meninggalkan kami.
[Dahyun POV]
Kenapa?! Kenapa dia perlu kembali hadir dalam hidup aku!?
Aku benci dia. Dia penyebab childhood aku rosak!
Aku masuk ke dalam bilik muzik. Pintu aku tutup. Haih, macam manalah dia boleh ada di sini?
{Flashback}
5 tahun lalu~
Aku berlari laju menuju ke taman. Apa yang aku buat semua salah di mata seorang manusia yang bergelar omma kepadaku. Hanya anak tirinya sahaja yang betul. Anak kandung dia tinggalkan...
YOU ARE READING
『✔』 our story || dahmin
Fanfic[ S1 ] ✔ +Sebuah pertaruhan bodoh yang membuatkan dia mengenal erti cinta. [ S2 ] ✔ +Pabila cinta sudah tiada, apakah pilihan kau? Terus mencintai atau lari meninggalkannya? ["cover book ni cantiklah" "wahhh cantiknya cover!" HAH UDAH UDAH TAK PERLU...