1.První hodiny s panem učitelem Zemkem

20 3 2
                                    

Víkend uběhl rychle a vlastně tak nějak normálně.Kromě toho, že jsem se učila na test, jsem byla také zvědavá, jak bude vypadat ten nový učitel.

Naštěstí jsme měli první hodinu češtinu.Hned jak zazvonilo, vešel do třídy.

,,Dobrý den, jmenuji se Karel Zemek  budu vás učit český jazyk, matematiku a laborky fyziky, což už určitě víte od kolegyně třídní."Řekl a pokynul nám, abychom si sedli.

Vypadal mladě, měl hnědé vlasy a vypracovanou postavu.Což bylo fajn, jelikož mladíci mě poslouchali nejlépe.Bylo to skvělé, když jste měli všechny učitele omotané okolo prstu...

,,Tak třeba...Petrů,"Zavolal mé jméno. ,,To je kdo?"

,,Já."Ozvala jsem se znuděně.

,,Výborně.Takže slečno Petrů, pojďte prosím k tabuli."Řekl.

,,Pane učiteli, ať jde třeba Nikola, nechce se mi zvedat..."Svůdně jsem se usmála a zamrkala.

,,Žádné, žádné, žíly se vám přeci nezkrátí."Odmítl, vstal, došel ke mně a podal mi fixu na tabuli.

,,Pane učitele..."Vzdychla jsem a prstem si zvlnila pramen vlasů. ,,Petra dlouho nikdy nevyvolal."Odmlouvala jsem mu se samolibým úsměvem, přesvědčena, že povolí.

,,Slečno Petrů, upalujte k tabuli, přeci nechcete, abych si musel stěžovat u vaší třídní, ne?"A než jsem se nadála, už jsem stála.

,,Nikam nepůjdu, neřekla jsem to dost jasně?"Na svůj věk jsem byla i hodně vysoká a v pohodě jsem se mu mohal podívat do očí.Nasadila jsem i drsnější metodu a čekala, že dostane strach.Z očí mi šlehaly blesku, ale to bylo pouze naschvál.

Učitel si povzdechl, ale pak zcela klidně pravil:,,Nu dobrá, nikam nemusíte, ale zapíšu vám poznámku...Za neposlušnost a drzé odmlouvání!"A odkráčel ke katedře.

V klidu jsem si sedla, usmívala se na všechny strany, kroutila si vlasy a čekala, až konečně pod mým pohledem zvlhne.

,,No to snad není pravda!"Kroutil hlavou. ,,Já jí právě napíšu poznámku a ona dělá, jako by se jí to netýkalo..."

Byla jsem vlastně úplně v pohodě, protože takto reagovalo už pár učitelů.Ze začátku si hráli na ty, co mají nejvyšší moc, ale postupně vlhnou, až jsou krotcí jako beránci...

Když zazvonilo, vytáhla jsem z tašky balíček chipsů a okamžitě se ke mně seběhlo několik lidí a žadonilo.

,,Berte si, ale pamatujte.Za hrst dvacka."Dovolila jsem.Bylo s podivem, že většina souhlasila. ,,A platí se předem!"Můj samolibý úsměv zdobil mou tvář téměř pořád...

Další hodiny uběhly v pohodě, test byl strašně easy a já si jen nudně polehávala v lavici...Do té doby, než nastala poslední hodina, matika s učitelem Zemkem.

,,Sedněte si,"Pokynul nám. ,,Službo, rozdejte sešity."Z lavice se zvedl Lukáš s Tomem, kteří oba seděli v první lavici a gesty naznačovali, že jsou to sešity na písemky.

,,Otevřete si poslední stranu, napište datum a připravte se, budu diktovat.Potřebuji vědět, jak velké máte znalosti."Nakázal a třídou se roznesl šum listování stránek.

Hned jak to vyslovil, sešit jsem odsunula od sebe, vzala si mobil a otevřela instagram.

Učitel začal diktovat, ale pak si všiml mého nezájmu: ,,Slečno Petrů, vy nebudete pracovat s námi?"Zajímalo ho.

,,Nope,"Opdověděl jsem drze.

,,Vy všechno umíte?"

,,Jope,"Řekla jsem zase.

,,V tom případě zvedněte ten svůj línej zadek a já si vás vyzkouším.Vy ostatní si nalistujte v učebnici stranu šedesát, cvičení dva."

,,Pane učiteli, už jsem říkala, že všechno umím."Zívla jsem, abych naznačila, že se nudím.

,,A já už jsem Vám zase řekl, že si vás vyzkouším!"Zvýšil hlas. ,,Takže se zvedněte a pojďte nebo zavolám pana ředitele."

O to jsem vážně nestála a tak jsem se tedy nakonec zvedla a tím nejlínějším tempem jsem k němu došla.

Učitel Zemek mi podal fix a začal diktovat.Nejdřív mi řekl zadání, které pokrylo celou tabuli a pak mi řekl, že mám deset minut na to, to celé spočítat.

Polilo mě horko, tohle jsem fakt nečekala.Myslela jsem, že to budou lehké příklady, ale tohle byla látka z minulého týdne, kterou jsem vlastně absolutně vůnec nechápala.

Ještě že opravuje sešity, pomyslela jsem a opatrně vytáhla mobil z kapsy a podívala se na Vaška, toho nejchytřejšího kluka, který už mezitím všechno spočítal, neboť zadání v učebnici měl už dávno udělané.Rychle vyfotil výsledky a poslal do třídní skupiny.A já pak mohla opisovat.V tu chvíli jsem přestala kontrolovat učitele a jen psala a opisovala.

Za mnou se ozývalo varovné syčení, ale já nic neudělala.

,,Ehm, ehm..."Zakašlal učitel a mně leknutím vypadl mobil z kapsy.

Rychle jsem se pro něj shýbla, ale učitel byl rychlejší a zvedl ho dřív než já.

,,No copak to tu máme...Hmm, výsledky a kdopak je poslal?Vašek Mašurec?"Podivil se.

,,Takže, mladá dámo, teď okamžitě mi vypočítejte zbytek nebo skončíme s další poznámkou a pětkou."Řekl.

,,A doprdele."Zaklelala jsem. ,,Do hajzlu, fakt že jo!"

,,No tak teď už Ti hrozí jenom pětka, tu poznámku tam budeš mít za nevhodné chování."A spokojeně mlaskl.

Počítala jsem a počítala, až jsem dopočítala.

,,No, takže první příklad špatně, druhý špatně, další též..."Přejížděl pohledem výsledky. ,,Slečno Petrů, pětku máte ale zcela jasnou!"

A pak zazvonilo.

,,Petrů a Mašurec tu zůstanou, ostatní můžou jít!"Řekl.

,,Pane učiteli já mám strašný hlad, tak si to třeba řekneme zítra."Zavolala jsem na něj a vyběhla ze třídy.

Jakmile jsem doběhla řadu, rychle jsem předběhla jednoho kluka.

,,Hele, já tu byl dřív!"Obhajoval se.

,,Slyším nějaké ne?"A můj svůdný úsměv ozdobil mou tvář.

,,No to tedy slyšíš."Ozval se hlas za mnou a já nadskočila. ,,Milá dámo, teď hned se mnou půjdete a opovažte se zdrhnout!

,,A sakra..."V žaludku mi zakručelo...


ZměnaKde žijí příběhy. Začni objevovat