Açıklama

4.9K 210 44
                                    

Bu bir yeni bölüm değil. Zaten hikaye biteli epey oldu biliyorsunuz ve yeni bölüm de gelmeyecek dolayısıyla. Sadece final bölümüne yapılan yorumlara genel bir yanıt olarak böyle bir bölüm yayınlamayı düşündüm artık. Hatta zorunda kaldım da denilebilir.

Tahmin edersiniz ki hikayenin sonuyla ilgili.

Çoğu kişi sonu boş veya belirsiz, yetersiz bulmuş ve kimileri kibarca kimileri de tam tersi bir şekilde yoruma yazmış.

Öncelikle kendinizi hep mutlu veya mutsuz sonlara şartladığınızı görmek beni üzdü. Bir hikayenin çeşitli sonları olabilir ama siz illa ki bu sonları bekliyorsunuz. Ya ömür boyu mutlu olacaklar ya da hikaye dehşet kötü bir sonla bitecek. Hayatınızda hiç sonu belirsiz film izlemediniz mi veya sonu belirsiz bir kitap okumadınız mı?

Bazen her şeyi yazardan beklememek gerekiyor. Böyle bir sonu uygun gördüm çünkü devamını kendi isteğinize göre hayal etmenizi istemiştim. Sonuçta ben kitabı belli bir yere kadar getirmiştim ve bitirmiştim. Ucu açık bir son bırakarak size hikayeyi devam ettirme özgürlüğü tanımıştım ama kimse bunu yapmak istemedi sanırım. Çoğu kişi en ince ayrıntısına kadar kurgulanmış bir son istiyormuş anlaşılan.

Zaten ikisi de yine birbirini kaybetmişti ve tekrar birbirlerini bulmaya çalışacaklardı. Hikaye başa dönüyordu yani. Biraz düşününce bunu anlayabiliyorsunuz ve  son aslında o kadar da belirsiz olmuyor zaten.

Bu açıklamayı yapmam gerektiği için kendimi üzgün hissettim cidden. Ama artık ileride böyle bir kitapla karşılaştığınızda afallamayacağınızı umuyorum.

Teşekkürler.

arsonphobia •  jikookHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin