Bab 3

14.3K 769 22
                                    

Can I be your princess and you be my guard?

Hampir seminggu naura tidak bercakap dengan adam. Semuanya disebabkan adam memarahinya .

Dah marah bukan nak pujuk. Omelnya dalam hati.

Kalau dia nampak adam pun, dia hanya diam , dia langsung tidak menegur adam . Dia selalu bercakap dengan badri sahaja. Dan selama seminggu itu jugak dia tidak keluar daripada rumahnya. Malas dia kalau adam asyik guard dia saja. Dah la tengah merajuk.

So kite buatlah cara merajuk. Actually dia marahkan adam sekejap je. Dia mana boleh marah lama-lama nanti tak ade seri la di wajahnya kalau selalu marah macam pakcik tu!.

Adam yang sedang berdiri di bawah dipandang sekilas oleh naura. Bibirnya dicebekkan. Tak de abah pun skema sangat nak kawal. Tengok abang badri, tak skema pun. bila tak ade abah dia tak kawal pun . Tapi adam? Hmmm malas cakap.

Perlahan-lahan dia menuruni tangga. Dia mula melintasi adam dengan wajah yang selamba.

Dapur ditujunya.

Mata adam hanya menghantar saja susuk tubuh naura yang masuk ke dapur . Bibir tercebik-cebik. Elleh merajuk. Ade aku kisah. Ingat aku nak pujuk? Eh sorry la, kau sapa aku nak pujuk? Kalau isteri tu boleh la jugak pujuk. Ini setakat anak majikan yang merajuk, hmmm boleh jalan lah!. Bebel adam dalam hati.

Telefonnya yang ada di dalam poket terus diambilnya. Dia mula membuka aplikasi whatsapp. Segala mesej dibacanya. Bosan la kalau selalu jaga, sementara tak ade tuan boleh lah main. Aku bukan skema sangat nak jaga je memanjang. Bosan. Desisnya dalam hati.

Peti ais mula dibukak oleh naura. Sebotol air mineral dicapainya. Kemudian di bawa ke kaunter dapur . Cawan yang disusun cantik di atas meja dicapai. Air mineral itu dituang ke dalam cawan.

Baru sahaja dia ingin mencicip air mineral itu tiba-tiba di jari kakinya terasa ada benda yang sedang berjalan. Terketar-ketar tangannya memegang cawan kaca itu. Apebenda pulak ni?!

Perlahan-lahan matanya jatuh memandang kakinya. Membulat matanya melihat lipas yang sudah berjalan-jalan di kakinya.

"Arghhh! "

Kakinya mula dikibas-kibas kuat. Cawannya sudah jatuh ke lantai dihiraukan. Dia mula melompat-lompat untuk menjauhkan lipas itu daripadanya. Tanpa berlengah dia terus naik di atas meja kaunter itu dengan kedua tangannya dikibas-kibas beberapa kali. Dia betul-betul sensitive dengan lipas! Jahanam kau lipas!

Dengar saja jeritan di dapur , kaki adam laju melangkah ke arah dapur.

Pertama sekali dia datang ke dapur, matanya sudah memerhati naura yang sudah berdiri di atas meja kaunter sambil melompat kecil dengan kedua tangannya dikibas-kibas. Cawan yang berkecai di lantai dipandang pula.

"Kenapa ?" .risau dia bertanya ke arah naura. Tubuh naura didekati. Kepalanya mula melangut untuk melihat riaksi naura.

Jari naura laju menghalakan ke arah lipas yang sudah berjalan ke hujung kabinet. Kakinya dikibas-kibas. Entah kenapa dia masih terasa lipas itu lalu di jari kakinya. Eyyy geli.

"Apa dia? " tanya adam lagi. Dia tak nampak apa pun.

"Tu . Dekat hujung kebinet tu ! Li.. Lipas! " gagap naura membalas.

Mata adam mula dikecilkan dan dihalakan pula ke arah hujung kabinet. Sesaat.

Terhambur terus ketawa adam. Sakit perutnya menggelakkan naura. Nampak kasar tapi sayang penakut dengan Binatang kecik tu. Sekali aku pijak dah mati.

MY Husband ! My Bodyguard !Where stories live. Discover now