Can I be your princess and you be my guard?
Tok~tok
"Sape?! " soal naura kuat.
"Aku ni! "
Berkerut dahi naura mendengar suara adam. Dia buat apa dekat sini?
"Bukak pintu ni kejap " . Ujar adam kuat. Tangannya kanannya sudah memegang first aid box.
"Kejap! " laju naura menuju ke arah pintu sambil berjalan terjengkek-jengkek. Entah kenapa di tengah tapak kakinya terasa seperti ditikam dengan benda tajam. Sakit.
Pintu biliknya mula dibuka perlahan sambil mengerutkan dahi bagi menahan sakit.
Terjengul wajah adam dimuka pintu. Baru dia ingin bersuara tiba-tiba adam sudah membongkokkan tubuhnya. Tapak kaki ara mula dipegang oleh adam.
"Adam buat apa ni? " soal naura pelik. Kakinya mula diangkat untuk memudahkan adam melihat tapak kakinya. Membulat matanya melihat darah yang mula menitik-nitik di lantai. Kenapa aku tak perasan? Patutlah sakit semacam.
"Kaki kau ni kena kaca. Macam mana la kau boleh pijak kaca tu. Kau ni mata letak dekat mana pun tak tahu la " adam mula membebel. Tubuhnya kembali ditegakkan untuk melihat naura. Matanya tajam menikam anak mata naura.
Tercebik naura mendengar bebelan adam. "Hish, mana la ara tahu. Mungkin terkena waktu peluk adam kot " tersengih-sengih dia berkata. Pipinya kembali merah . Aish bila ingatkan balik macam Best pun ada, macam malu pun ada. Hehehehe.
Tergeleng-geleng kepala adam. Dia terus menolak perlahan bahu naura untuk masuk ke dalam bilik.
"A... Adam nak buat apa? " gugup naura bertanya. Kakinya mula melangkah ke belakang dengan perlahan-lahan. Sampai saja di tepi katil dia terus terduduk di atas tilam sambil matanya bulat memandang adam.
"Aku nak bubuh ubat dekat kaki kau ni la. Kau fikir aku nak buat apa dekat kau ?" .
Naura hanya mengangguk kepala. Ingatkan nak buat apa la tadi.
adam mula duduk berlutut di hadapan naura. Kaki naura mula diangkat perlahan dan di letakkan di atas pehanya. Tepak kaki naura ditelitinya dengan kerutan di dahi.
"Serpihan kaca ada lagi dekat tapak kaki kau ni. Dalam pulak tu " .
Naura selamba mengangguk. "Tahu. Tadi ara berjalan macam biasa itu yang kedalam lagi tu " .
Kepala adam sudah tergeleng. Deria sakit dia ni dah rosak dah ke? . Penyepit besi yang ada di first aid box di ambilnya.
"Aku nak tarik kaca ni. Kau boleh tahan kan? " soal adam sambil melangutkan wajahnya memandang naura.
Lambat-lambat naura mengngguk. "Bo.. Boleh kot " .gugup dia berkata. Dia paling benci rasa sakit dan luka di tubuhnya. Arghh bencinya. Macam mana nak mandi? Sakit la nanti kaki aku.
"Sakit sikit je. Kau tahan tau ". Ujar adam, muncung pengepit itu sudah dirodok masuk ke dalam luka itu.
Terkemamkan mulut naura menahan sakit. Cadar katilnya digenggam kuat. Tubir air matanya mula bertakung. Sakit sangat.
YOU ARE READING
MY Husband ! My Bodyguard !
РазноеApabila arang bertemu api, semakin marak apinya . Begitu juga apabila Naura Iris dan Adam Mikhael bertemu . Sikap Adam yang tegas dan garang sedikit sebanyak dapat menundukkan Naura Iris yang sangat degil. Pada hari bahagia sepatutnya milik Naura...