Bab 5

14.8K 783 22
                                    

Can I be your princess and you be my guard?

Seminggu kemudian

"Abah! Ara keluar dulu ". Ucap naura dengan kalut. Tombol pintu dipegangnya. Belum sempat dia memulas tombol pintu itu, namanya sudah dipanggil kuat oleh abahnya.

Kepalanya laju terteleng menghadap dato amril.

"Duduk sini! " . Keras dato amril bersuara. Wajahnya pada saat ini langsung tiada senyuman.

"Tap.. Tapi abah. Kawan ara tunggu dekat luar ". Gugup naura berkata.

"Duduk sini cepat! " .

Keluhan naura akhirnya terlepas juga daripada bibir merahnya . Dengan sebal dia menuju ke arah sofa. Punggungnya dihempas kasar ke sofa.

"Apa dia abah? Kesian kawan ara tunggu ara ".gesa naura. Gelisah dia dibuatnya.

"Sejak bila ara ada kawan ni?! "

Terhinjut bahu naura apabila suara abahnya mula meninggi. Matanya mula menekur lantai sambil jari kaki kanannya bermain di jari kaki kiri. Bibir merah bawahnya turut digigit kuat. Ni mesti Adam bagi tahu . Tak guna punya Adam!

"Abah dapat tahu, lepas je ara habis kelas, ara terus lari dengan lelaki. Merayap entah kemana! Kan abah dah cakap! Jangan sesekali cari kawan! Abah tak suka! " .makin teruk dato amril memarahi anak tunggal perempuannya.

Mata naura sudah mencerlung tajam memandang wajah abahnya yang sudah kemerah-merahan.

"Apa salah ara nak cari kawan?! Lagi pun kawan ara tu baik! Dia tu tak macam yang abah sangka! Jangan disebabkan musuh abah ramai, abah nak kongkong ara supaya tak berkawan! Ara pandai jaga diri! Ara dah besar! Abah tak payah nak kongkong ara lagi! Ara rimas! " tempelaknya dengan suara yang meninggi. Kembang kempis hidungnya pada saat ni .puas dia dapat melepaskan segala yang terbuku di dalam hati. Dan segala yang dipendam dapat dilepaskan. Dia puas! Biar abahnya tahu apa yang dia rasa.

"Naura Iris! "

Terhinjut bahu naura dibuatnya akibat jerkahan daripada dato amril. Matanya tajam menikam anak mata abahnya. Keluhan berat dilepaskan. Langsung tiada perasaan gentar terhadap abahnya pada saat ini.

"Ara sekarang ni makin teruk abah tengok! Lari daripada bodyguard semata-mata nak merayau dengan jantan entah mana. Ara pun dah pandai melawan abah! Ara ni kenapa?! Dulu ara tak macam ni tau! Ni semua sebab jantan tu hasut ara lah tu ! " . Berombak dada dato amril menahan marah. Dia terlampau marahkan anak perempuannya yang sorang ni. Dah pandai keluar dengan lelaki entah daripada mana asal usulnya. Makin teruk anaknya sekarang ini !

"Nama dia fahmi! Bukan jantan lah! " balas naura dengan kasar. Dia terus bangun daripada duduknya.

"Ara! Abah belum habis lagi! Duduk! ".

Sling bag naura yang berada di sofa di capai kasar. Matanya mula menjeling tajam ke arah daddynya. Tanpa berkata banyak, dia terus beredar. Panggilan daripada abahnya di hiraukan.

"Badri ! Halang naura! " . Arah dato amril dengan tegas.

Badri yang sedang ralit terus tersedar dengan arahan tegas majikannya itu. Tanpa berlengah dia terus menghalang pintu rumah. Wajah naura yang begitu bengis dipandang selamber.

"Tepi! ". Keras naura berkata. Dia langsung tiada mood pada saat ini.

"Ara please. Dengar cakap tuan ".Pujuk badri.

MY Husband ! My Bodyguard !Where stories live. Discover now