Hoofdstuk 9

5.3K 158 98
                                    

Pov Paige:

Ik heb net 4 afleveringen van Teen Wolf gekeken als ik een sterke drang naar iets lekkers voel opkomen.

En nee, met iets lekkers bedoel ik niet dat wat de vieze mensen onder ons denken. Ik had het over eten. Viezerik.

Ik zet de 5de aflevering op pauze als die begint. Als ik nu geen chocola krijg ga ik dood.

Zou hier ergens een voorraad kast zijn met allemaal lekker eten erin? Of moet ik de keuken overhoop halen?

Ik heb in de keuken op de 1ste verdieping wel heel veel eten gezien maar dan moet ik weer zoveel trappen af.

Het is al erg genoeg dat ik nu moet opstaan terwijl ik zo lekker zit. Mag ik trouwens wel zomaar eten pakken hier?! Of moet je het vragen en krijg je 1 biscuitje?

Geen haat naar biscuitjes hoor, die zijn ook lekker, maar ik wil nu gewoon een bak bonbons of een reep chocola wegwerken. Chips en snoep of cake als toetje is ook welkom.

Zuchtjes kijk ik vertwijfeld naar de telefoon in mijn handen. Moet ik Caiden bellen om te vragen of ik iets mag eten?

Beter wel gebeld dan niet, ik wil niet alweer bijna vermoord worden. Ook niet helemaal. Gewoon niet vermoord.

Ik ontgrendel de telefoon en aarzelens bel ik Caidens nummer. Na een paar keer overgaan neemt hij op.

"Paige is er iets aan de hand?! Ben je oké?! Ik kom nu terug, houd druk op de wond." roept Caiden gestrest.

Ik zucht geïrriteerd. Serieus, houd druk op de wond?

"Dude er is niets aan de hand! Of eigenlijk toch wel, ik heb honger dus vroeg me af of ik iets te eten mag pakken." zeg ik.

Een luide grom komt als antwoord en ik krimp in elkaar.

"Het is babe voor jou en natuurlijk mag je eten pakken! In de keuken. Ik dacht dat je dood ging. Jezus bel je me daarvoor-"

Ik onderbreek Caidens preek door op te hangen. De klootzak. Ik moest bellen als er iets was, en dit is niet zomaar iets! Een noodgeval! Ik moet iets met veel vet en calorieën eten want daar heb ik behoefte aan.

Het dekentje dat ik had omgeslagen gooi ik aan de kant op de grote bank, sorry dekentje maar ik heb een missie. De keuken moet nodig geplunderd worden.

Mijn mobiel gaat over en als ik op het scherm kijk zie ik Caiden's naam in beeld staan. Pff denk maar niet dat ik die ga opnemen.

De knuppel laat ik ook op de bank liggen maar mijn nieuwe mobiel steek ik in mijn achterzak. Er zal toch geen bijlmoordenaar in de keuken staan.

Ik neurie een onbekend liedje terwijl ik door de gangen loop en iedere kamer check.

Na ontelbaar veel kamers gechecked te hebben vindt ik eindelijk mijn doel; de keuken.

En als je even logisch nadenkt... dit is een groot huis, met een grote keuken, en een grote voorraadkast. Dus dan is er veel plek voor snacks en chocola.

Ik open alle kastjes maar word flink teleurgesteld. Wortels in zakjes. Mini tomaatjes. Een schaal appels. En als toetje heerlijke suikervrije biologische appelmoes lolly's.

(Maakt kotsgeluiden).

Kom op zeg, ze eten hier toch ook wel iets anders?! Er moet nog een kasje zijn.

Ik haal de hele keuken overhoop om een geheim kastje te zoeken als ik opeens voor een onopvallende deur sta.

De deur is niet te zien als je gewoon door ze keuken loopt, omdat de kingsize koelkast ernaast staat en zo het zicht blokkeert.

He's The Alpha (dutch!) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu