الفصل الرابع

385 4 0
                                    

- قام فارس من مكانه وامسك بيد نورسين لكي تقف ، ومن ثم شكرته .. وذهبت للنوم ..

-فارس :- شوفتي اديكِ اخدتي برد .

- نورسين :- اها بس استمتعت .

- فارس :- يالا طيب عشان تدخلي تنامي .

-نورسين :- اها يادوب بقي اخد شاور وانام .. تصبح علي خير .. اها صح ممكن تنوالني العصايا ؟

- فارس :- اها طبعا حاضر .. ومن ثم ناولها العصا ، وانتي من اهله الخير ...

- غادرت نورسين الي داخل الڤيلاه بينما فارس وقف يتابعها بنظره الي ان اختفت ..

-----------------------------------------------------------

- أشرقت شمس يوم جديد .. حيث سافرت داده خيريه لتبقي بجانب ابنتها في تلك الازمه الصحيه ..

*****

- أستيقظت نورسين ثم جلست علي حافه السرير ، شارده في احداث أمس وكيف كانت سعيده بقرب فارس منها فهذا اول شب يمس قلبها ، وبخت نفسها بقولها لا علاقه لي بالحب لستُ خُلقت لأحب فمن انا لينظر الي ، فوقي يا نورسين فـ انتي ضريره ماكان عليكِ ان تتجاوزي معه كل هذا الحد وعزمت ان تتجنبه حتي لا تكون العواقب وخيمه ..

------------------------------------------------------

علي الجانب الأخر في شقه فارس .. اثناء جلوسهم علي مائده الافطار .. حيث تجلس ساره والحاجه صفيه ..

- ساره :- ماما كنت عاوزه منك خدمه ويارب ما ترفضي ..

- الحاجه صافيه :- علي حسب ، قولي .

- ساره :- كنت عاوزه اروح النادي ، انهارده اجازه .

- الحاجه صفيه :- مش هينفع يا ساره الامتحانات قربت .

- ساره :- عشان خاطري ياماما وافقي بليييز .

- الحاجه صفيه :- قولت لاء هي الاء .

- ساره بضيق :- خلاص ماشي اللي تشوفيه ياماما .. تسنيم هتيجي تذاكر معايا شويه انهارده ينفع ولا دي كمان لاء ..

- الحاجه صفيه :- لاء ازاي طالما هتذاكروا خليها تيجي .

- ساره :- شكرا ياماما دعواتك بقي ياست الكل .

- الحاجة صفيه :- ربنا يوفقك يابنتي ويديكِ علي قد تعبك .

- ساره :- لاااااااا ابوس ايدك كله الا الدعوه دي ،، قولي ربنا يكرمك ويديكِ من وسع ..

أراك بقلبى - حصرياً (قيد التعديل)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن