5: Mr. Chong
Sejak tadi, tiada sebarang suara yang keluar dari bibir Eve. Sesekali kepalanya akan dianggukkan apabila mendengar perancangan Diego.
"Semua faham?"
"Faham!" Kali ini, serentak Eve, Danielle dan anak-anak buahnya yang lain menjawab.
"Sepuluh minit dari sekarang, aku nak korang semua dah ada dekat tempat masing-masing. Group Alex get ready untuk menyelinap masuk ikut pintu belakang. Group Rose fokus di sekeliling rumah takut-takut ada anak buah Mr. Chong yang ternampak. Kalau ada, tembak terus. Selebihnya, perhati keadaan dari dalam kereta. Keluar kalau aku bagi arahan. Move! Move!"
Keras kedengaran suara Diego di sebalik topeng. Semua mula berjalan pantas masuk ke dalam kereta mengikut kumpulan masing-masing. Enjin dihidupkan dan mereka akan mulakan misi terlebih dahulu.
"Kau dah kenapa?" soal Diego apabila Danielle kelihatan seperti gelisah.
"Kalau aku nak bawa M60 boleh?" Danielle tersengih sendiri. Kepala digaru biarpun tak gatal.
Diego memandang aneh.
"Buat apa nak bawa senjata besar? Misi kali ni simple aje." Tangan dibawa memeluk tubuh.
"Oh. Em, okey," jawab Danielle pasrah.
Diego terdiam seketika. Meluat tengok muka tahi Danielle, dia membenarkan.
"Bawalah. Tapi tinggal dalam kereta dulu. Kalau perlu, pandai-pandailah kau macam mana minta dekat diorang." Kaki mula mengorak langkah ke dalam kereta.
Salah sorang anak buahnya yang ditugaskan untuk memandu sudah menunggu. Eve dan Danielle mengikut Diego dari belakang. Kereta mula bergerak meninggalkan villa mereka.
"Mana? Tak jadi bawa ke?" tanya Diego sambil kepala disengetkan memandang Danielle.
Eve di tengah-tengah hanya duduk tanpa suara.
"Dah simpan dekat belakang pagi tadi." Sekali lagi Danielle tersengih.
Diego mencebikkan mulut.
"Nah." Sepucuk pistol diletakkan di atas riba Eve.
"Huh?" Terangkat sebelah kening Eve.
"Bahaya tak bawa senjata. Nanti kau guna P226 tu," terang Diego.
Eve masih takut kalau-kalau Diego akan memarahinya akibat kejadian pagi tadi. Melihatkan itu, Danielle di sebelah kiri Eve sudah menguntum senyuman pahit.
'Sekurang-kurangnya kau ambil berat dekat Eve sebagai ahli pasukan,' desis hatinya.
Tiba di banglo mewah Mr. Chong, Danielle keluar dan bonet kereta dibuka. Satu beg plastik hitam yang berisi kepala Mr. David diambil. Eve menyelitkan pistol di belakang seluar sebelum ditutup dengan bajunya. Loceng ditekan oleh Diego. Seketika kemudian, pintu agar yang berwarna seakan keemasan itu terbuka.
Sambil melangkah masuk, mata Diego sesekali mencuri pandang sekeliling. Matanya yang tajam banyak membantunya dalam menjayakan misi.
"Belakang stor ada dua." Pesanan diberikan melalui walkie talkies. Earpiece di telinga ditekan bagi memastikan anak buahnya menerima arahan.
"Roger and out."
Mata sekali lagi meliar. Diperhati sehingga dia betul-betul berada di depan pintu. Apabila yakin tiada musuh yang bersembunyi lagi, Diego mengetuai Eve dan Danielle untuk masuk ke dalam.
"Ash Diego." Namanya disebut seseorang dari atas.
Laju mereka bertiga mendongak ke atas. Senyuman sinis terukir di bibir tua Mr. Chong.
YOU ARE READING
Durjana dari Neraka ✔ [TERBIT]
Mystery / Thriller[STATUS: COMPLETED ✔] Also known as 'From Hell' Book 1 of Ash Diego ⚠ Hati tisu & belum baligh dilarang baca ⚠ --- Apabila dendam tercipta, nyawa menjadi taruhan. Ternyata wang yang lumayan berjaya mengaburi mata mereka. Strategi telah dirangka tanp...