19: Sumpah janji setia
Bau hanyir menusuk ke rongga hidung.
Cairan melekit di tubuh dan wajah.Hirisan di setiap inci anggota.
Pedih.
Ngilu.
"Degil."
ZAAASSS!!!
"Arrrggghhh!!!"
Darah terpercik.
"Sertai Dark Wolf dan kau akan bebas dari kesengsaraan ni."
Tiada balasan.
Terdengar helaan nafas berat. Punggung dilabuhkan di kerusi yang berhadapan dengan tawanan. Wajah yang dulunya boleh dikatakan sempurna kini diselaputi darah. Tubuhnya juga semakin susut. Susah sangatkah untuk lelaki itu menuruti permintaannya?
"Marvin, Marvin, Marvin. Tsk... tsk... tsk... Kau terlalu bodoh untuk bagi kata putus. Bukan sehari dua aku tunggu. Tapi dah lama. Terlalu lama." Jari telunjuk digerak-gerakkan di atas kakinya yang disilangkan.
"Aku. Bukan. Penghianat." Sepatah demi sepatah Marvin menuturkan bicara.
Sengihan sumbing terukir di bibir ketua Dark Wolf.
"Buka mata kau luas-luas, Marvin. Aku, Dylan Bradd. Aku yang paling berkuasa di dunia pembunuhan. Dah banyak nyawa terkorban di tangan aku, tanpa meninggalkan sebarang jejak atau kesan. Kau fikir senang ke untuk aku jemput manusia tak guna macam kau ni sertai Dark Wolf?" soalnya sinis.
Tangan dinaikkan dan ibu jari dimainkan di bibir bawah, menanti respon dari Marvin.
"Lepaskan aku," ujar Marvin pendek.
"Be a part of us, then I will make it happen. Mudah aje, Marvin. Kenapa menyukarkan?" Kening kiri diangkat mencabar.
Marvin terdiam lama. Sepanjang tempoh dia menjadi tawanan, paksaan tak henti-henti keluar dari bibir Dylan. Naik jemu dia mendengarnya.
Untuk memberi persetujuan, teramatlah mudah. Bukannya dia tidak boleh tikam Dark Wolf dari belakang untuk lepaskan diri. Tapi...
Sesuatu menghalang.
Sumpah janji setia atas nama Evil Crow tak mungkin dilanggar walaupun nyawa di hujung tanduk. Apa yang terlahir dari lidahnya, bakal dibuktikan dengan anggotanya sendiri.
Dan itu yang dia sedang lakukan pada saat ini.
"Fikir-fikirkanlah. Nanti aku datang semula. Mungkin untuk kali terakhir sebelum hayat kau tamat. Selamat bernafas." Sejurus itu, punggung diangkat dan langkah diatur keluar.
Bunyi pintu dikunci.
Melihatkan itu, Marvin sedaya upaya cuba menggunakan kelebihannya.
Telepati.
Nalurinya.
Tapi, tak mudah.
YOU ARE READING
Durjana dari Neraka ✔ [TERBIT]
Mystère / Thriller[STATUS: COMPLETED ✔] Also known as 'From Hell' Book 1 of Ash Diego ⚠ Hati tisu & belum baligh dilarang baca ⚠ --- Apabila dendam tercipta, nyawa menjadi taruhan. Ternyata wang yang lumayan berjaya mengaburi mata mereka. Strategi telah dirangka tanp...