CHAPTER 15

7.4K 415 45
                                    

15: Alice & Chris

Serba tak kena Eve dibuatnya. Bukan setakat Eve, malah Diego, Danielle, Rose, Alex dan Nick turut rasakan yang sama.

"Argh! Tak boleh ke kalau kita tolak? Aku tak kisah nak culik, bunuh semua. Tapi bukan untuk kali ni!" Danielle memberi cadangan dalam kekusutan.

"Tak boleh tolak!" jerit Eve kuat.

Semua di situ mula tersentak kecuali Diego. Laju Danielle melempar kusyen ke arah Eve.

"Aduh!" Eve mengaduh perlahan.

"Apahal, babi!" Alat kawalan jauh dibaling dan tepat mengena kepala Danielle.

"Sakit, bangang! Kau tu! Hadap duit sangat sampai jadi kejam dengan budak kecik!" balas Danielle tak puas hati.

Eve memutarkan bebola mata tanda meluat.

"Kalau tak bodoh, memang tak sah kan kau, Danielle," komen Diego pendek. Pistol di genggamannya direnung kosong.

"Tapi..." Tak sempat Danielle melawan, ayatnya dipintas Rose.

"Kalau kita tak terima job ni, mungkin Mr. Andrew akan suruh pembunuh lain. Kau fikir pembunuh lain teragak-agak ke nak seksa, bunuh budak tu?" Penjelasan dari Rose cukup untuk menghubungkan sel otak Danielle yang baru saja terputus.

Ops!

"Macam nilah, kita culik aje budak tu. Lepas tu kita jaga," cadang Eve. Terbuntang mata Diego.

"Kita? Kau ajelah. Aku bukan babysitter," bangkang Diego.

Bukan Diego bencikan budak.

Dan bukan juga Diego sukakan budak.

Dia cuma tak faham.

Kenapa ada yang teruja dengan budak?

Bagi Diego...

Budak pun manusia.

Apa yang nak diterujakan sangat?

Oh, Diego.

Keringnya, hati kau.

"Tak apa! Aku dengan Eve boleh jaga! Lagipun dulu kau ada adik sebelum kau join Evil Crow, kan Eve?" soal Danielle.

Tanpa dia sedar, Eve sedikit terkesan dengan soalan itu.

"Aaa... erm, ya. Ada," jawab Eve perlahan.

Rose yang sememangnya memahami situasi Eve hanya mampu memandang sayu.

"Okay, guys. So, ini plan kita," ujar Alex memulakan perbincangan.

Sesekali Diego akan menyampuk agar rancangan mereka lebih kemas dan teratur. Sedang asyik berbincang, Danielle menyampuk.

"Apa kata kalau Eve gerak sekali dengan aku?" cadang Danielle.

Eve memandang Diego dengan pandangan mengharap. Terdengar hembusan nafas dari bibir Diego sebelum dia menjawab.

"Siapa leader? Aku ke kau?" Tajam matanya menikam anak mata biru Danielle.

Durjana dari Neraka ✔ [TERBIT]Where stories live. Discover now