" Baby...." Halus suara ditambah lagi perisa kegedikan. Memang inilah perangai Natasha. Gedik keras kepala.Tengku Ryann yang sedang menyuap sisa chikenchop direstoran mewah tersentak. didongaknya kepala, mulutnya masih ralit mengunyah.
" yes?"
Natasha memuncungkan sedikit bibir dan mengusap tangan Tengku Ryann dengan lembut.
" Bila kita nak kahwin baby? Mummy dengan Daddy tunggu you masuk minang tau"
Nak terkeluar isi perut dengan permintaan Natasha. Keluhan lemah pasrah dan sangat berat dilepaskan dihadapan Natasha. Makin dicebik bibirnya.
" Are you kidding me Natasha?"
" No, im not kidding baby. Takkan you taknak bawa our relationship ni lebih jauh? I nak you jadi husband i. I taknak oranglain dapat you"
Tengku Ryann ketawa.
" Sikit pun i tak terlintas nak bawa hubungan ni lebih jauh Natasha. Untuk pengetahuan you, i tak pernah cintakan you. And i know you pun tahu pasal benda ni."
" I tunggu you dah lama Ryann! How dare you cakap yang you takpernah cinta kan i! No, i tak kira. You kena kahwin dengan i Ryann" Berdiri dia melantangkan suara. Begnya dicapai dan dia mula beredar tanpa sebarang pamit. Hancur hatinya mendengar apa yang diperkata oleh Tengku Ryann.
Tengku Ryann masih duduk dengan wajah yang selamba. Not 50 4 keping diletak atas meja sebelum dia beredar juga.
Puan Fatimah dan Tengku Said memerhati anak sulungnya Tengku Ryann berselera makan.
Tengku Said menyuarakan satu perkara yang ingin benar dia sampaikan kepada anak sulungnya itu.
" Ryann.."
Terhenti suapannya tadi dan mula mendongak ke arah Tengku Said.
" Yes pa?"
Puan Fatimah memandang wajah Tengku Said seperti ada sesuatu yang dia signal. Tapi entah apa.
" Papa ada something nak bincang dengan Ryann" Agak serius intonasi Tengku Said. Tengku Said ialah orang yang sangat tegas dalam perihal anak anak. Dia tidak mahu anak anaknya terlalu manja.
Tengku Ryann menelan airliur perlahan sudu dan garfu diletaknya dengan tertib dan fokus memandang Tengku Said.
" So apa dia pa?"
" Dalam keturunan papa, anak lelaki harus berkahwin sebelum umurnya meningkat 29 tahun"
Tengku Ryann kebingungan. Tak faham dengan apa yang Tengku Said cuba sampaikan.
" And then?"
" Maknanya Ryann dah kena kahwin dalam masa terdekat ni. Because now, umur Ryann almost 28. "Masih keras intonasinya.
" Apa syarat keturunan papa ni? Even Ryann tak kahwin sampai bila bila pun, nothing going to happen right? Semua ni karutlah pa, serius karut" Nak je blah, tapi nanti dianggap kurang ajar. Taknak lah dia melukakan hati yang dah lama mendidik dia menjadi orang yang berguna. Berguna ke? Hm bolehlah.
" Sampai bila Ryann tak kahwin? Ryann dah patut kahwin, ada kehidupan sendiri. Sudah sudahlah tu asyik nak mempermainkan perempuan" Keras nada Tengku Said. Semenjak mereka besar, semua takboleh diatur. Puan Fatimah sering kalah dalam hal anak anak. Apa anak anak buat, dia ikut. Sebab tu makin pijak kepala.
" Sampai bila bila Ryann tak akan kahwin!"
Sedikit dingin dengan nada suaranya yang garau." Ok, kalau Ryann tetap dengan pendirian Ryann ok papa setuju Ryann tak nak kahwin, dan tak akan berkahwin"
YOU ARE READING
MRS. AWAKLAH!
Romance" Apa niat kau setuju nak kahwin dengan aku? Duit? Harta?" Sinis percakapannya. Terguris hati Deanna Sufya mendengar bait bait hinaan lelaki yang kini sudah bergelar suami. Deanna Sufya seorang gadis cantik secantik ukiran namanya. Bergelar yatim pi...